Skocz do zawartości

Powietrze ucieka z silnika - Opel Astra 2 1.6. 8V


Gość Ardenno

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ardenno

Witajcie!

 

Od razu zaznaczę, że nie mam wielkiej wiedzy na temat silników i jestem raczej laikiem w tym temacie. Mam Opla Astrę II ('98) 1.6 8v (75 KM), z gazem (zdaje się, że II gen.). Auto ma przejechane - według licznika - 235 000 km. Silnik nigdy mnie nie zawiódł. Zimą odpalał nawet przy -22 st. Słowem: pracuje jak marzenie.

 

Niestety, jak ostatnio podniosłem maskę przy włączonym silniku, okazało się, że słychać dość głośne dziwne syczenie (w środku właściwie nic nie słychać, auto jest świetnie wyciszone, więc nie bardzo wiem, jak długo są już takie objawy - rzadko otwieram maskę przy włączonym silniku). Podjechałem do kolegi mechanika, odkręcił korek od oleju przy włączonym silniku i okazało się, że w górę ucieka powietrze - właściwie ciągły strumień powietrza. Potem wyjął bagnet i jak nadstawił dłoń, to podobno też czuć było uciekające powietrze. Stwierdził, że silnik jest do remontu, że ucieka kompresja i że to wina pierścieni lub zaworów.

 

Dodam, że silnik syczy naprawdę głośno. W środku właściwie nic nie słychać, ale dziś żona powiedziała, że jak koleżanka wsiadała do samochodu, to powiedziała, że chyba mamy kapcia, bo słychać ulatniające się powietrze! Sprawdziłem, że faktycznie słychać to na zewnątrz nawet przy opuszczonej masce. Auto ma też gaz i objawy są identyczne. Syczenie słychać też niezależnie od obrotów silnika - przy dodawaniu gazu nic się nie zmienia, dźwięk jest taki sam.