Skocz do zawartości

Problem z elektryką


Gość Szakal03

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku witam wszystkich na forum :). Mam problem z moją Omegą 2.0 16v xev chodzi o to ze auto pokazuje błąd check engine po sprawdzeniu na kompie pokazało błąd czujnika położenia wałka rozrządu po wymianie błąd dalej się pojawia(wymieniem tez piny w wtyczce). Tak wyglądają objawy: jak auto jest zimne to kontrolka się nie pali ale jest mułowate na benzynie a na gazie w ogóle nie da się jeździć (nie pala gary) natomiast jak auto się rozgrzeje i odpalę je ponownie to zapala się check engine i kreci się do 4500 obrotów i dławi się na benzynie :( już nie wiem co mam robić brakuje mi pomysłów. Może ma ktoś jakiś pomysł co mu dolega?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak auto się rozgrzeje i odpalę je ponownie to zapala się check engine i kreci się do 4500 obrotów i dławi się na benzynie

 

Witam. Czujnik niestety tylko oryginał ( może być używka) . Zdarza się , że kable do kompa są uszkodzone , czasem jakiś wyciek oleju chlapie na czujnik ( też może zwariować). Z zachowania autka powiedziałbym , że założyłeś "tani zamiennik" , który będzie Cię kosztował dodatkowe pieniądze .

Tu masz darmową metodę do zczytywania błędów Kody błędów Opel Corsa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiennik masz racje ale już go oddałem do sklepu i założyłem stary i jest taki sam efekt. A jaki czujnik polecasz do tego silnika np. z allegro bo u mnie jest kwadratowa wtyczka a w tym zamienniku była owalna z wtyczką w komplecie. To jest mój stary czujnik który padł http://moto.allegro.pl/czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-opel-vectra-omega-i2434619448.html. Mam jeszcze jedno pytanie czy nic się nie stanie jak będę jeździł autem z takim czujnikiem? bo muszę dzisiaj do rodziny jechać a innego auta nie mam :(

Edytowane przez Szakal03
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy nic się nie stanie jak będę jeździł autem z takim czujnikiem?

 

Dopuki nie padnie czujnik wału korbowego , to mozna się z tym męczyć , ale o wyprzedzaniu to raczej zapomnij( auto po prostu jeździ w trybie awawaryjnym , bezpiecznym dla silnika). Przeciąganie w nieskończoność też nie jest wskazane.

Czujnik najrozsądniej kupić w serwisie opla . Drogo ( ze 2- 2,5 setki),ale będziesz miał spokój.Ludkowie kupują na allegro , ale to loteria - nigdy nie wiadomo jak długo wytrzyma ( jeśli w ogóle zadziała :wink: )

Ps . Te silniki są strasznie przewrażliwione na punkcie zamienników . Z częściami mechanicznymi też różnie bywa . Dzisiaj zmieniałem tłumiki i się okazało , że środkowy nie dość , że był 3 cm przykrótki , to jeszcze rura była niedokładnie wygięta . Bez grzania palnikiem się nie obeszło :mrgreen: . Taki szmelc produkuje firma Marix

I napisz czy próbowałeś sam zczytywać błędy . Umiejętność bardzo się przydaje , a i diagnoza się potwierdzi.

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Szakal03

Nie nie sam nie sczytywałem byłem u elektryka i kompa podłączał. Pytałem o to czy może się coś stać bo dopiero we wtorek jestem umówiony do elektryka i będzie się bawił z czujnikiem :P ja już nie chcę się bawić w wymiany bo na to już straciłem cztery dni, a jak elektryk zamontuje czujnik i nie będzie coś działać no to już jego problem :P. Wiesz ja jakiś czas temu kupiłem na allegro tłumik końcowy do Omegi ze stali nierdzewnej ale okazało się że z nierdzewki jest tylko puszka a końcówki już nie :P. A co do serwisu opla to u mnie mają takie ceny kosmiczne że nawet się tam nie wybieram, za same mieszki (ręczny i skrzynia biegów) chcieli mnie skasować ponad 200 zł a za 260zł obszyłem skórą razem z kierownicą.

Edytowane przez Szakal03
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

To i ja sie podepne bo mam bardzo podobny problem Mianowicie mnie texz sie auto wkreca do 4500 tys i koniec odpala za 10 razem pomyslałem ze to czijnik wału wiec kupiłem uzywke simensa na allegro wymieniłem i nic nadal lipa pojechałem na kompa wyswietliło ... zle zakodowany immobilizer i co ciekawe na podłaczonym czujniku auto wogóle nie pali a po odpieciu czujnika zapala ale chodzi w trybie awaryjnym no i..zgupioałem co mam dalej robic?? Aha po 4 krotnym usuwaniu bledów immobilizer juz nie pokazywało za to pojawił sie bład obrotów silnika . POMOCY!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być czujnik wałka rozrządu(objawy pasują) ,a nie wału. Sprawdz błędy na spinacz,na forum powinno być.

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności