Skocz do zawartości

Kopci na czarno sadza w wydechu, spadek mocy, szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Gość mateusz2807

Wczoraj odkręciłem węże od turbo brak jakich kolwieg luzów na turbinie, wirnik obraca się ale trochę ciężko chyba że jest tam zbyt mało miejsca aby nim swobodnie zakręcić palcami. W inter coolerze trochę oleju. Proszę powiedzieć jakie są objawy uszkodzonego przepływomierza lub jak da sie sprawdzić taki przepływomierz???

 

trzeba zczytać sobie wartości i porównać jakie powinnny być, prawda jest też taka że jak wywala błędy przepływki a u ciebie aż dwa to jest ona do wymiany...

 

mecheanik ma rację jeśli przepływka źle działa to będzie cieła silnik przy przyspieszaniu...

 

Jesli wtrysk nie jest zalogowany to komputer podczytuje domyślne wartości, a nie takie jak powinien w zależności od obciązenia silnika...

 

Gość mateusz2807

Witam problem z samochodem pogłębił sie do tego stopnia że ciężko wystartować ze skrzyżowania i czarne dymy za samochodem. Problem rozwiązałem coedukując sie z układow wtryskowych i zaworów EGR. W samochodzie odłaczyłem całkowicie zawór recylkulacji spalin. Z tego co piszą w materiałach szkoleniowych zawór ten winien maksymalnie do 40% podawać spalin w stosunku do powietrza. Więc na biegu jałowym (np. skrzywowanie silnik gdy nie potrzebuje mocy to zaczyna oszczędzać srowowisko otwierzjąc zawór w połozenie zakresu 40%) jednak gdy potrzeba mocy zawór zamyka sie optymalnie lub w przypadku potrzeby użycia całej mocy jednostki, zamkniecie zaworu stanowi całkowicie odcięcie spalin. Problem natomiast pojawia się gdy zawór przy ruszaniu z miejsca sie zablokuje wowczas silnik potzrebuje mocy ale w cylindrze mamy mieszanke paliwo napędowe + powietrze + spaliny(czynnik obojetny) - jako że zawór jest zablokowany to do cylindra trafia za mało powietrza do spalenia wówczas następuje nie pełne spalenie mieszanki co powoduje dymienie i wytwarzanie sadzy CO i związków CH. Więc jeśli ktoś ma problem tego typu że podczas odpalania samochodu i na biegu jałowym nie notuje kopcenia na czarrno, jednak gdy nagłe przyśpieszenie czy jazda z pod góre przy znacznym obciążeniu silnika skutkuje kłędbami czarnegod ymu i sadzy to jest to problem zaworu recylkulacji spalin EGR.

 

Aby sprawdzić i wykluczyć powyższe należy odlaczyć zawor EGR...

 

Środki zaradcze na zawór EGR w tym modelu zastosowane na tym etapie przezemnie to:

Demontarz układu wypychacza elektromagnetycznego, sprawdzenie swobody przemieszczenia jego iglicy oraz sprawdzenie oporów pracy zaworu właściwego EGR -mechaniczne.

 

Postanowilem wprowadzić pod sprężyne odbojową kilka gramów smaru odpornego na wysokie temperatóry. Jutro ponownie podłącze EGR i zobaczymy czy będzie swobodnie pracowal.

 

Teraz następna sprawa jesli zawór ten nie będzie dalej funkcjonował poprawnie to czy jest sens kupować cały nowy zawór? Czy problem leży po stronie mechanicznej? czy Elektromagnetycznego wypychacza? - zakup uzywanego wypychacza???

 

  • 2 tygodnie później...
Gość mateusz2807

Witam przesmarowanie zaworu nie pomogło nic po 2 dniach jazdy znów czarne dymy. Będe testował jeszcze założenie zaślepki ograniczającej przepływ? komuś to juz zdalo egzamin???

 

  • 2 tygodnie później...

Witam przesmarowanie zaworu nie pomogło nic po 2 dniach jazdy znów czarne dymy. Będe testował jeszcze założenie zaślepki ograniczającej przepływ? komuś to juz zdalo egzamin???

 

 

u mnie było tak:

wymiana na nowy, założenie podkładki zaślepiającej-częściowo, demontaż kolektora ssącego-wymycie ----> poprawiła sie kultura pracy i dynamika (nieszarpie, wolniejsze spadanie z obrotów przy zmianie biegów)

 

czeka mnie jeszcze wymiana: przepływówki i regeneracja wtrysków

 

auto ma 250.000km

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności