Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

to czy turbo jest na WG czy VNT nie ma znaczenia. To osobny temat z etak powiem. Najlepiej by bylo zeby wyslac im sam koras do regeneracji czyli srodek z wirnikiem. Oni niepotrzebnie dotykaja te srubki od gruszki zmiennej geometrii. Jest jeszcze inny motyw. W turbinie moga byc rozne uszkodzenia i dosc czesto jak dostaje luzy to przyciera kola kompresji co powoduje ze łopatki sie wywija lub wycieraja. Takie kolo jest do wymiany. Oczewiscie nie ma czesci na taka wymiane bo garrett ich nie sprzedaje. Podobnie sie ma z ułożyskowaniem korasa i w najlepszym pryzpadku wstawiaja srodki "meleta". Oni tylko to skladaja i pozniej niby wywazaja ale z tym to jak wiemy roznie bywa. Bywaly tez przypadki ze ulozyskowanie za ciezko chodzilo i te zpozno wstawalo. Oczewiscie dlugo tez nie pochodzilo. Ogolnie to sprawa wyglada tak- regenerowane to raczje nie pociagnie tyle co ori czyli z 300-500 tys km.

 

Moje zdanie jest nieodwołalnie tylko jedno- nie dam nigdy nikomu by mi grzebal w turbinie- mam tu na mysli wymiane podzespolow i wywazanie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54280-turbina-po-regeneracji-problem-z-moc%C4%85/page/2/#findComment-449453
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Załóżmy jednak ze turbo zostało dobrze zregenerowane. (ponieważ dalej mam z nim problem, pojechało do Garretta i przyszła ekspertyza ze jest OK) co w takim razie mogło jeszcze sie stać w momencie awarii turbiny.

 

Tzn. było słychać jedno wielke łup spadek mocy i ASO uznało ze to turbosprężarka, jednak mam pytanie czy coś jeszcze mogło sie stać. Nie wiem, moze jakies rozszczelnienie, lub coś sie zatkało. Ciężko jest podważyc ekspertyze Garreta, dlatego szukam innych mozliwości.

 

 

Prośba o sugestie, gdzie powinienem szukać. Nie potrzebuje dobrych rad typu "turbin sie nie regeneruje" - to juz wiem.

 

pozdrawiam

Qdrzyk

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54280-turbina-po-regeneracji-problem-z-moc%C4%85/page/2/#findComment-456460
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ten garrett ma swoja siedzibe?? I od kiedy to garrett regeneruje turbiny swoje skoro tego nie robi od kilku lat. Nie prowadzi takze sprzedazy czesci do swoich turbin.

 

Moim zdaniem to trzeba skrócic sztange od obrót albo dwa. Masz tam taka srubke regulacyjna i jak ja sobie obejżysz to bedziesz wiedzial jak to wykonać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54280-turbina-po-regeneracji-problem-z-moc%C4%85/page/2/#findComment-456504
Udostępnij na innych stronach

Turbina raczej nie poszła do siedziby garetta, tylko do firmy współpracującej... garett nie prowadzi sprzedaży żadnych części zamiennych do swoich turbin ani ich nie regeneruje...

 

jesli problem pojawił sie z moca po regeneracji to trzeba tego problemu szukać w turbo i/lub w dolocie...

 

Turbo mogło wrócić ze sprawdzenia, co nie znaczy że jest idealnie sprawne, na stole pobierczym może się zachwowyać ciut inaczej jak w silniku...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54280-turbina-po-regeneracji-problem-z-moc%C4%85/page/2/#findComment-456567
Udostępnij na innych stronach

Turbina raczej nie poszła do siedziby garetta, tylko do firmy współpracującej... garett nie prowadzi sprzedaży żadnych części zamiennych do swoich turbin ani ich nie regeneruje...

 

jesli problem pojawił sie z moca po regeneracji to trzeba tego problemu szukać w turbo i/lub w dolocie...

 

Turbo mogło wrócić ze sprawdzenia, co nie znaczy że jest idealnie sprawne, na stole pobierczym może się zachwowyać ciut inaczej jak w silniku...

 

 

Znasz jakas firme co chcetne sie przyznaje do tego ze cos zle zrobiła?? Moze jeszcz eoddadza kase i przeprosza a moze jeszcz eoddadza kase za poniesione koszty montazu/demontazu sprezarki?? Chlopie na jakim swiecie ty zyjesz. Wiesz ile turbn mialem w rekach ktore to szly na reklamacje.

 

Jaka firma regenerujaca turbiny garretta mozna nazwac wspolpracujaca skoro czesci zamiennych garrett nie sprzedaje. Na czym ma polegac ta wspolpraca?? na mailowaniu bo nie wiem na czym??

 

Trzeba sie nauczyc w koncu ze turbin sie nie regeneruje bo pozniej to stwierdzenie z ejest sprawna ta suszarka jest dwuznaczne. Moze i luzów ne ma na wirniku ale czy jest sprawna to mozna sie sprzeczac. Tam sa obroty w tych nowszych suszarach pod prawie 200 tys obr /min. Pomysl chwile. Poczytaj kiedy to pierwsze silniki zaczeto uturbiac i czemu tak pozno, co stalo na przeszkodzie. To nie wiatraczek do dmuchania powietrza jak w kiblu zeby to mógł kazdy sobie naprawiac i budować.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54280-turbina-po-regeneracji-problem-z-moc%C4%85/page/2/#findComment-456641
Udostępnij na innych stronach

Gość amarkowiak

Może przyczyną jest pompa vaccum poczytaj trochę na ten temat, nie będę się wymądrzał bo nie mam specjalizacji ale przerabiam ten temat u siebie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54280-turbina-po-regeneracji-problem-z-moc%C4%85/page/2/#findComment-457516
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam do kolegi pytanie odnosnie regulacji zaworu VG jakon polega te obroty bo nie bardzo wiem a chciałbym sprawdzic u siebie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54280-turbina-po-regeneracji-problem-z-moc%C4%85/page/2/#findComment-461312
Udostępnij na innych stronach

obejrzyj turbine i zobaczysz tak gruszke ktora jest do niej przykrecona. T agruszka ma takie ciegno( taki precik) z gwintem. Regulujesz tym dlugosc tego ciegna. Odpalasz auto i wtedy to ciegno jest wciagane przez ta gruszke. Wciaga sie na maxa i wtedy tez w kolektorze gdzie masz juz wirnik suszary w czesci gdzie juz zaczyna sie uklad wydechowy ( rury wydechu) jest ten wklasnie zawór upustowy WG. Ona ma byc w tej pozycji jak jest wciagnieta gruszka zamkniety na maxa a jak jest druszka w pozycji wydluzonej- brak podcisnienia na gruszcze to ma byc WG uchylone tak ze spaliny leca z silnika odrazu w wydech. JA bym tam nic nie grzebal jak jest okej i nikt tam nic nie ruszal wczesniej. Tu sie nei grzebie bez powodu.

 

To ma tak dzialac by ECM mial mozliwosc regulacji w i w jedna i w druga strone- tak by turbo wstawalo wczesnie oraz upuszczalo spaliny by nie przeladowywalo bo wystapi blad a suszara odleci.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54280-turbina-po-regeneracji-problem-z-moc%C4%85/page/2/#findComment-461313
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności