Skocz do zawartości

Wiatrak chodzi po wylaczeniu auta


Gość Maniek1986

Rekomendowane odpowiedzi

Wyjecie k22 nic nie powoduje.

Masz ten przekaźnik wpięty ? Jest on od pompki płynu chłodzącego która występuje tylko w wersji 3 -litrowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Maniek1986

wkladke bo tamta jest zjechana

moja skrzynka - wypiety od wylaczania wiatrakow

dsc03311r.jpg

moze on od tak sobie tam jest od dluzszego czasu bo zdaje sie skrzynka byla wymieniana

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten na lewo obok wyjętego możesz wyciągnąć bo jest on nie potrzebny (K22 przekaźnik - pompki płynu chłodzącego)

Jutro lub w poniedziałek postaram się jeszcze coś sprawdzić i dam znać co wypiąć dla sprawdzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek1986

z tyłu za panelem wypialem dzisiaj przewod od wlacznika klimy i tez nic nie dalo, odpialem tez oba przewody ze sprezarki i wiatraki nadal chodzily

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pytanie : czy świeci może kontrolka silnika lub sprawdzałeś czy nie ma błędów ?

Mój kolejny podejrzany to ECU, ale chcę najpierw sprawdzić czy można w prosty sposób odpiąć przewody z niego, które sterują klimatyzacją.

ps

Ma ktoś może w szufladzie zapasowy sterownik ECU i podpowie jak są opisane piny w jego w gnieździe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek1986

nie swieci sie

a gdzie ten ecu i ktore przeoy nim steruja?

ja caly czas mysle ze gdzies jest przetarty przewod i jutro oddaje do dobrego elektryka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU jest w obudowie filtra powietrza.

 

Poniżej uproszczony schemat podłączenia sterownika na pinach 24,40 41 jest podpięta klimatyzacja 80 - drugie końce tych przewodów są wpięte od spodu w skrzynkę bezpiecznikową w komorze silnika.

 

Jeśli faktycznie jest zwarcie to poszarp ( z wyczuciem) kablami wiązkami itp. może ujawni się w którym miejscu.

 

sterowanie silnikiem x22xe.pdf

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Maniek skoro wybierasz się do elektryka to weź ze sobą schematy elektryczne (na str.15 jest rozrysowany układ przekaźników, w modelach do 98r 1500-1527). Sam nie do końca wszystko kojarzę, ale elektrykowi na pewno pomoże w znalezieniu problemu. Ten przekaźnik który masz wypięty K-87 w moim aucie nie przekazuje napięcia w normalnych warunkach tylko masę (tak mi się wydaje).:spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wypięcie całego ECU nie spowoduje wyłączenia wentylatorów to musi być jednak gdzieś porządne zwarcie w kablach.

Może ktoś robił też jakieś obejście i spowodowało to załączenie wentylatorów.

(na fotce wyżej widać też jakiś nadprogramowy bezpiecznik przy plusie zasilającym skrzynkę :COOL: może jest takich dokładek więcej)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maniek1986

jest zrobione obejscie do tego modułu przy silniczku podnoszenia szybbo gosc nie mogl dojsc gdzie zanika minus

a nadprogramowy bezpiecznik jest od pompy paliwa ;)

Edytowane przez Maniek1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności