Skocz do zawartości

smar do siłownika EPS


Gość psotnik1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . U mie też zaistniała potrzeba przesmarowania EPS-u. Ze specyfikacji smaru zamieszczonego na forum wynika że smar do lin ma taką samą klasę lepkości czyli NLGI 5. Nie wiem jak jest ze smarem do elektronarzędzi. Mam problem ze zdobyciem tego linowego. Ktoś wie czy w ASO nadal mają cenę z kosmosu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za 100pln masz 5g smaru do przesmarowania potrzeba bardzo malo tzn tubka wystarczy na dwa smarowania spokojnie. Smar jest GM made in poland. (ciekawe kto go robi) i napisane jest ze przeznaczony jest tyko do uzywania w warsztatach. Warto kupic raz a porzadnie - takie jest moje zdanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem Informację że smar kolinstal o tej samej klasie lepkości czyli NLGI 5 kosztuje 10,74 za kg tyle że najmniejsze opakowanie to 10 kg. Czyli za stówę mogę mieć 10kg lub 5g.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zabrałem się za EPS. Co prawda nie kupiłem smaru za kosmiczną cenę ale chyba lepiej bo stukanie raczej pochodzi z krzyżaków. Takie przynajmniej mam wrażenie. Po rozebraniu okazało się że smar był. dołożyłem trochę smaru do przekładni w elektronarzędziach ale brak poprawy. Po dociśnięciu drążka z krzyzakami i ruchach kierownicą stukanie prawie ustaje. I tu pytanie czy drążek jest taki sam jak w corsie C? Znalazłem same krzyżaki po 3 dychy więc można by wymienić tyle że do corsy .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wieeelkie dzięki.

Mam nadzieję, że pomoże.

Serwis opla zdiagnozował trzeszczenie w kolumnie kierownicy jako usterkę czujnika. I cała kolumna do wymiany - ponad 4 tys. ale łaskawie zaproponowali za 3 tys. Mojej sugestii, że może trza przesmarować EPS nawet nie wysłuchali. Cosik im nie wierzę. W czasie jazdy po łuku, kiedy kierownica jest skręcona, wszystko cichnie, nawet na nierównościach.

witam, też mam taki objaw że na zakrętach nie stuka przy skręconych kołach, za cholere nie moge się dosłuchać z kąd to stukanie pochodzi czy brak stukania na zakretach to charakterystyczny objaw dla braku smarowania eps ?

 

czy chcąc samemu to nasmarować nic się nie uszkodzi ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę sprawdzić czy na zakrętach też puka. Jak będziesz ostrożnie demontował plastiki pod kierownicą to nic się nie stanie. Co do smaru to panowie na oplu w Rzeszowie nie wiedzą co to i że EPS się smaruje.

Edytowane przez irek711
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności