Gość marcel1 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 termostat w merivie ma otwarcie na 83 * C u mnie tak jest i ok , przed montazem wyrto bylo wyszlifowac obudowe za pomoca pasty do docierania zaworow i starego wkladu gdzies juz to bylo pisane   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56518-termostat-17-cdti/page/2/#findComment-519196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 temperatura otwarcia pełnego dla termostatów silników 1.7 CDTI to 89 C. Optymalna temperatura pracy to 83-93 stopnie.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56518-termostat-17-cdti/page/2/#findComment-519201 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zieger Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 (edytowane) Mnie tam nigdy na zegarze nie dochodzi do połowy. Zawsze mam wskazówkę między 80/90. I to obojętnie czy lato czy zima. Teraz przy -7 wskazówka drgnęła po ok. 8km. Za to gorące powietrze to mam po min 3km. Chyba jest ok ? Powinna być jakaś różnica między ogrzewaniem na eco i włączonej sprężarce? Edytowane 22 Stycznia 2014 przez Zieger   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56518-termostat-17-cdti/page/2/#findComment-519336 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mmarcinicramm Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Dzięki za odpowiedzi. Uznaje więc, że temperatury 82-84 przy spokojnej jeździe, gdy na zewnątrz było od +5 do +10 są ok. Przy -7 raczej nie włączy się sprężarka   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56518-termostat-17-cdti/page/2/#findComment-519347 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marta7771 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Ja już wszystko sprawdziłam w tej kwestii, 2 zimy walki, teraz już tylko karton przed chłodnice (całą zasłaniam) i staram się przez pierwsze 5 km nie przekraczać tych 100-120, co by nie katować go, wkurza mnie jak ten zajebiste isuzu się nagrzewa, ale nagrzewanie to tylko jedna z wielu niespodzianek przeklinam dzień, w którym pomyślałam, że diesel będzie lepszy niż benzyna z gazem.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56518-termostat-17-cdti/page/2/#findComment-519383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 (edytowane) marta7771 jezeli termostat sprawny zasłoniecie chłodnicy nie wiele daje.Pamietaj by nie nalezy zasłanic intecoolera. mmarcin mój z17dtl tez pracuje w tem 84st termostat vernet Edytowane 22 Stycznia 2014 przez mk5   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56518-termostat-17-cdti/page/2/#findComment-519421 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 przeklinam dzień, w którym pomyślałam, że diesel będzie lepszy niż benzyna z gazem. gaz to jest dobry .. ale do kuchenki aby obiad ugotować   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56518-termostat-17-cdti/page/2/#findComment-519534 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PabloGCBA Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 To teraz opowiem wam ja o mojej merivie. Nie grzała odkąd ją mam, czyli z 3 lata. Nie zagrzewała się zimą nigdy. Rok temu wymieniłem termostat. Brak efektu W tym roku postanowiłem że się za to zabiorę. Odkamieniłem układ, przedmuchałem pod ciśnieniem nagrzewnicę, sprawdziłem działanie termostatu, rozebrałem wnętrze żeby zobaczyć czy wszystkie mechanizmy chodzą i po tym stwierdziłem że nie warto. Meriva 1,7 CDTI 101 KM. Przy jeździe zimowej 80km/h 5 bieg -9 stopni na dworze to można jechać na koniec świata i temp się nie podniesie. Ostatnio gazowałem na postoju tak pod 4,5 tys obrotów i po 10 minutach zaczęła się wskazówka podnosić i lecieć ciepłe powietrze, przy ok 90 stopniach otwarł się termostat. Zostawiłem auto na wolnych obrotach i temperatura w oczach zaczęła diametralnie opadać. Mechanik stwierdził że wada silnika, ma dobrą sprawność i nie oddaje ciepła. Proponował żeby tankować lepsze paliwo które się lepiej spala, mówił że może spróbować podkręcić obroty silnika w kompie żeby więcej miał i na postoju się grzał. Ogólnie to już nie mam sił na to auto, myślałem na jakimś webastem albo ogrzewanie płynu chłodzącego, ale to wszystko to koszta. Dlatego też w najbliższym czasie rozważam wymianę auta na coś z podgrzewanymi siedzeniami i ewentualnie webasto. Pozdrawiam, może ktoś ma jeszcze jakąś radę na to ogrzewanie.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56518-termostat-17-cdti/page/2/#findComment-521697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Don Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Oryginalnie montowany był dogrzewacz Eberspachera D3WZ, można w stosunkowo przyzwoitej cenie takowy nabyć i bez problemu zamontować. Co do grzanych siedzień to polecam, bez tego faktycznie zimą byłoby bardzo ciężko.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56518-termostat-17-cdti/page/2/#findComment-521746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bobeusz2011 Opublikowano 1 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Pamietaj by nie nalezy zasłanic intecoolera. Ja co roku wymieniałem termostat i co roku mam tak samo, że ta temperatura silnika nie specjalnie rośnie. Jak prawidłowo zaslonić ten silnik w merivie? Powinienem trochę go zasłonić, bo robie teraz małę trasy, a w moim rejonie kraju -20 nie jest niczym nadzwyczajnym przez dłuższy czas Zasłonić na dole ? czy na górze ? Mam zasłonić te zielony obszar czy obszar czerwony na zdjęciu ? Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56518-termostat-17-cdti/page/2/#findComment-521971 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi