Skocz do zawartości

ciężko odpala na zimnym


Gość wlepik

Rekomendowane odpowiedzi

chciałbym sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, tylko, ani z cholery nie umiem znaleźć wtyczki, kabel widzę jeszcze przy cewce, ale potem mi znika

Ja wymontowywałem i odpinałem tą wtyczkę kilka razy

Pierwszy raz miałem ułatwiony dostęp bo miałem zdjęty cały kolektor

Ale da się i tak

Tylko weź przywiąż gniazdo na sznurek by nie uciekło, ja tak robiłem

Gdzie jest ta wtyczka to było na forum ale zamieszczam poniższy rysunek na którym jest pokazana

U mnie cały kabel jest owinięty taką błyszczącą folią izolacyjną to łatwo go zlokalizować

Ale czujnik może być ok. tylko nie łączy na złączach

9c3f0bd9cc580835.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że temat coraz bardziej się rozwija :SMILE:

Pytałeś o podkładkę pod czujnikiem, jak dla mnie jest zbędna i pewnie żadnej nie było. Jak założysz to może być dopiero problem z uruchomieniem gdyż zmienisz odległość czujnika. Co do przepływomierza to zaświeciła by zapewne kontrolka silnika. Możesz na próbę odpiąć i uruchomić silnik - będzie świecić kontrolka na pewno. Odnośnie pompy paliwa i tego co z nią związane to sprawdź po dłuższym całonocnym postoju czy jest nadal ciśnienie na listwie paliwowej. Odkręcasz czarną plastikową osłonkę i wduszasz środek - powinno polecieć paliwo. Jak już tak dłubiesz to możesz też zainteresować się silniczkiem krokowym - fotoporada

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:)

 

To, jak daleko będę grzebał zależy od tego jak jutro rano odpali. Ostatnio odpala już ciutkę lepiej gdy zimny silnik - średnio za 2 lub 3 razem, lecz muszę mu na początku przez kilka sekund przytrzymać obroty na pedale (z ciepłym silnikiem nie było problemów i nie ma) . Piszę, że lepiej, bo przed resetem kompa trwało to ładnych kilka minut. Liczę się z tym, że reset pomógł tylko na chwilę, więc się zaparłem aby znaleźć przyczynę.

 

Kacper i majq - dziękuję za porady i materiały :super: - odpowiednio zadbaliście abym w weekend się nie nudził :hyhy:

 

Pozdrawiam

Edytowane przez wlepik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nooo, panowie - pogoda zawiodła, rozpadało się.

 

Kurczę, mam prośbę - tak, jak wspominałem na samym początku jestem laikiem w mechanice i dlatego proszę wytłumaczcie mi gdzie jest wspomniana listwa paliwowa?

Grzebałem w necie za tym tematem, ale wszystko czego się naczytałem nie "przemówiło" który to element :(

 

Co do wtyczki od czujnika wału korbowego, to pogoda skutecznie mnie powstrzymała - nie mam garażu. A po za tym u mnie jeszcze jest gaz i tamtędy nad silnikiem przechodzi sporo ustrojstwa od LPG, a po za tym i tak z tyłu jest cholernie ciasno, i tutaj też mam pytanie - czy spokojnie mogę odpiąć węże (gumowe rury) które się w tym miejscu znajdują:

 

318fcfe11557ca46m.jpg ???

 

Bo kurcze mam trochę lęki aby czegoś nie sknocić ;p

A z racji, że i tak za oknem pada, to skorzystam z Waszych podpowiedzi - szybciej mi pójdzie z waszymi dodatkowymi informacjami.

 

Dzisiaj w chwili gdy nie padało, to sprawdziłem czujnik temperatury zasysanego powietrza (mierzyłem oporność) i wygląda, że jest ok Mam na myśli ten czujnik, który jest w rurze za przepływomierzem.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez wlepik

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wtyczki od czujnika wału korbowego, to pogoda skutecznie mnie powstrzymała - nie mam garażu. A po za tym u mnie jeszcze jest gaz i tamtędy nad silnikiem przechodzi sporo ustrojstwa od LPG, a po za tym i tak z tyłu jest cholernie ciasno, i tutaj też mam pytanie - czy spokojnie mogę odpiąć węże (gumowe rury) które się w tym miejscu znajdują:

Nie wiem jak u Ciebie z gazem ale u mnie tą wtyczkę da się wyciągnąć na tyle by rozłączyć. Tylko pamiętaj by ją przywiązać bo jak ucieknie tam za silnik do dopiero jest zabawa na weekend :)

Na tym zdjęciu widać tą wtyczkę

f5fd244e0c3bc2b1m.jpg

 

Co do wężyków to nie pamiętam dokładnie które odłączałem

Załączam fotkę jak miałem rozebrany

Pamiętam że w jakimś był gaz i szybko musiałem z powrotem zatkać bo śmierdziało

Także byłbym uważał na te wężyki.

853cc2c49ab823b3m.jpg

 

 

gdzie jest wspomniana listwa paliwowa?

to ten co na tej aukcji

http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-zawor-paliwa-opel-sintra-3-0-98r-i2732874966.html

Na mojej fotce wyżej zobaczysz gdzie on jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majq

 

dzięki za wyrozumiałość i wysilek :)

 

Czyli "domniemam", że ta wtyczka od czujnika wału to ta wyżej, która na twoim zdjęciu jest nad wtyczką czujnika od przepustnicy.

Fajnie, że powinna być tak wysoko, bo skoro to ta, to u mnie ona jest za "tym czymś okrągłym" (w kształcie walca) i to pod spodem :(

Żeby ją sięgnąć i wydobyć musiałbym odpiąć dolot, a zwłaszcza tą małą rurę, która wchodzi do tego "niby walca" i właśnie o to mi chodzi - jeśli się nie mylę to nic złego nie będzie, jeżeli odłączę te elementy dolotu, bo jeśli się nie mylę to czytałem, że czasem się to czyści, gdy czyści się przepływomierz.

 

Kolejna rzecz, to gdzieś tam w tyle też jest silniczek krokowy, tak?

 

(sorrki, że tak męczę, ale za oknem deszcz, więc wczytuję się w ewentualne kolejne kroki dotyczące problemu z falowaniem obrotów).

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz tu http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f5fd244e0c3bc2b1 chyba mechanizm wycieraczek trzeba zdemontować aby się do nie go dostać.

 

 

Witam.

 

Czyżby to co nazwałem "walcem" w poprzednim poście to właśnie silniczek krokowy :zawstydzony: ?? ??

 

Zaznaczone na zdjęciu poniżej:

 

b2995aa4e49f9041m.jpg

 

 

:D/>

 

... tylko, że tutaj ---> http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/115142-fotoporada-czyszczenie-krokowca-v6/ to on inaczej wygląda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby to co nazwałem "walcem" w poprzednim poście to właśnie silniczek krokowy :zawstydzony:/> ?? ??

 

Zaznaczone na zdjęciu poniżej:

 

Dokładnie to to.

w sintrze 3.0 to tak wygląda, a dokładniej mozesz zobaczyć go na Allegro np. http://allegro.pl/silniczek-krokowy-opel-sintra-3-0-98r-i2754505732.html

 

Co do wężyków to jeśli chodzi o te doprowadzające powietrze to można odpiąć.

Zobacz na tej fotce

a99873b88ef5595am.jpg

 

Ta wtyczka u mnie też była schowana głęboko a na fotce jest już jak ją wyciągnąłem :)/>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności