Skocz do zawartości

Falujące obroty i spadki napięcia 1.9cdti Astra H


Rekomendowane odpowiedzi

Gość madeinfaka

ASTRA H, 1.9cdti/74kV, 2006 rok

 

Witam.

 

Próbowałem odnaleźć odpowiedz na forum lecz niestety nie znalazłem rozwiązania.

Otóż gdy auto postoi to mam problem z odpaleniem, po odpaleniu widać białą smugę dymu (problem podobny do spalonych świec żarowych, zamontowałem nowe i jest tak samo), jak auto się nagrzeje to odpala już w miare normalnie i nie kopci. Z kolei gdy auto jest zimne to ładnie trzyma obroty, a gdy się nagrzeje to zaczynają falować w przedziale od ok 800 do 900 i towarzyszy temu spadek napięcia , zauważyłem w nocy na lampce w kabinie bo mruga. Problem falujących obrotów znika gdy zgasze auto i ponownie odpale wtedy obroty wracają do normy aż do momentu przejechania kilkuset metrów i wtedy znów falują. Podczas falowania komputer wskazuje ok 1.7l/h, a gdy zgasze auto i odpale ponownie to bez falowania ok 0.7l/h.

Zczytałem błędy metodą gaz hamulec, pojawiły się 3:

ECN 190057 - coś z przerwaniem wypalania dpfu

ECN 03800F - coś ze świecami

ECN 00905b - obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia szyny zakres/działanie(odchylenie dodoatnie)-5B-obecny

Te dwa piersze raczej nie rozwiążą problemu natomiast nie dokońca rozumiem co oznacza ostani błąd?

 

Wymieniłem już świece, filtr paliwa, wyczyściłem przepustnice i zawór egr.

Podpięcie pod komputer nie wykazało natomiast żadnych błedów.

Podejrzewam że za problem odpalania i falujących obrotów stoi jedna przyczyna.(może wtryski, może pompa??)

 

Wiecie może co może być przyczyną?? Ja już wyczerpałem swoją wiedzę.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57093-faluj%C4%85ce-obroty-i-spadki-napi%C4%99cia-19cdti-astra-h/
Udostępnij na innych stronach

ECN 190057 - coś z przerwaniem wypalania dpfu

ECN 03800F - coś ze świecami

ECN 00905b - obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia szyny zakres/działanie(odchylenie dodoatnie)-5B-obecny

 

to błędy P 1900, P 0380 i P 0090 - opis i dokładniejsze problemy (rozwiązania) znajdziesz na forum

co do wypalania DPFu - kiedy ci sie wypalił ostatni raz do końca?

najlepiej jakbyś sprawdził fejsem ile jest od ostatniego wypalenia i jakie jest nasycenie dpfu

 

to że ci obroty falują i skoki napięcia to może świadczyć że próbuje wypalić dpf (rozpocząć procedurę wypalania), a dodatkowe obciążenie instalacji elektrycznej jest jednym, choć nie koniecznym, dowodem na to. np grzeje ci tylnia szyba bez włączenia ogrzewania

 

proponuję wybrać się na przejażdzkę poza miasto i jechać spokojnie utrzymując obroty pomiędzy 2 a 3 tysiące, aż proces wypalania się zakończy...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57093-faluj%C4%85ce-obroty-i-spadki-napi%C4%99cia-19cdti-astra-h/#findComment-462733
Udostępnij na innych stronach

Gość madeinfaka

nie wiem kiedy się wypalał i jakie jest nasycenie ponieważ jeżdze nim od niespełna miesiąca.(błąd rzeczywiście wskazuje że dpf się nie wypalił do końca)

Probowałem ostatnio go wypalić jeżdząć przez około 20 minut z obrotami między 3 a 4 tysiące po autostradzie ale chyba proces wypalania się nie rozpoczął, a przynajmniej nie było żadnych objawów wypalania. Gdzieś kiedyś wyczytałem że procedura wypalanie nie właczy się jeśli będzie świecić kontrolka auta z kluczykiem, czy to prawda??

Sprawdze temat tej szyby :)

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57093-faluj%C4%85ce-obroty-i-spadki-napi%C4%99cia-19cdti-astra-h/#findComment-462739
Udostępnij na innych stronach

Gość madeinfaka

nie wiem kiedy się wypalał i jakie jest nasycenie ponieważ jeżdze nim od niespełna miesiąca.(błąd rzeczywiście wskazuje że dpf się nie wypalił do końca)

Probowałem ostatnio go wypalić jeżdząć przez około 20 minut z obrotami między 3 a 4 tysiące po autostradzie ale chyba proces wypalania się nie rozpoczął, a przynajmniej nie było żadnych objawów wypalania. Gdzieś kiedyś wyczytałem że procedura wypalanie nie właczy się jeśli będzie świecić kontrolka auta z kluczykiem, czy to prawda??

Sprawdze temat tej szyby :)

Pozdrawiam

 

Zapomniałem dodać a może to być istotne że prawdopodobnie mam walnięty termostat , może przez to nie włącza się wypalenie dpfu??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57093-faluj%C4%85ce-obroty-i-spadki-napi%C4%99cia-19cdti-astra-h/#findComment-462756
Udostępnij na innych stronach

Gość madeinfaka

Witam.

 

Właśie wczoraj trafiłem na ten temat na forum:)

Dziś wymieniłem termostat, rzeczywiście był walnięty, było troche roboty z wyminą ale do ogarnięcia ta wymiana.

Teraz temperatura wacha się w przedziale od 83-88 stopni co kiedyś było rzeczą nieosiągalną.

Natomiast nie wiem jak można zainicjować wypalenie dpfu, dzis przejechałem kilkanaście kilometrów na ciepłym silniku ale raczej wypalenie się nie rozpczęło. Macie może jakieś sposoby na wymuszenie wypalania??

Błąd który wyskoczył P0380 wskazuje że został kilka razy przerwany proces wypalania, ale to raczej przed kupne auta przezemnie.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez hadzii123

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57093-faluj%C4%85ce-obroty-i-spadki-napi%C4%99cia-19cdti-astra-h/#findComment-462842
Udostępnij na innych stronach

0380 oznacza że masz problem ze świecą/świecami żarowymi.

warto wymienić przed zimą - poczytaj tematy o problemach z ukręconymi świecami podczas wymiany

 

jakbyś podpiął pod fejs to byś odczytał kiedy było ostatnie wypalanie i jaki jest stan nasycenia...

może być tak że niedawno proces się rozpoczął, choć go przerwałeś to częściowo się wypalił...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57093-faluj%C4%85ce-obroty-i-spadki-napi%C4%99cia-19cdti-astra-h/#findComment-462850
Udostępnij na innych stronach

Gość madeinfaka

Przepraszam chodziło mi o błąd P 1900,

Swiece wymieniłem 2 tygodnie temu, ale bład nie znikł więc będe musiał go skasować na kompie, postaram się na dniach podjechać do kogoś kto sprawdzi mi kiedy ostnio się wypalał, możliwe że przez niesprawny termostat było to bardzo dawno temu.

 

Dzięki za wszytskie sugestie.

Pozdrawiam

Edytowane przez hadzii123

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57093-faluj%C4%85ce-obroty-i-spadki-napi%C4%99cia-19cdti-astra-h/#findComment-462853
Udostępnij na innych stronach

Macie może jakieś sposoby na wymuszenie wypalania?

 

Cytat z kolegi jabolkg:

 

Aby możliwa była regeneracja, muszą zostać spełnione następujące warunki.

a.) Silnik pracuje już (od chwili uruchomienia) > 2 minuty.

b.) Obliczone nasycenie > 80%.

c.) Temperatura chłodziwa > 70°C przez co najmniej 2 minuty.

d.) W systemie nie zapisano żadnych usterek dot. filtra DPF.

e.) Przekroczono zdefiniowany próg prędkości pojazdu (np. dla >80% obciążenia: 100 km/h).

 

Gdzieś jeszcze czytałem, że wypalanie nie zainicjuje się, jeśli jest rezerwa aczkolwiek u mnie raz się wypalał na rezerwie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/57093-faluj%C4%85ce-obroty-i-spadki-napi%C4%99cia-19cdti-astra-h/#findComment-462864
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności