Skocz do zawartości

Falujące obroty i spadki napięcia 1.9cdti Astra H


Rekomendowane odpowiedzi

 

d.) W systemie nie zapisano żadnych usterek dot. filtra DPF.

 

 

Jeśli masz błąd to trzeba sprawdzić czego dotyczy.

 

Witam.

 

Natomiast nie wiem jak można zainicjować wypalenie dpfu, dzis przejechałem kilkanaście kilometrów na ciepłym silniku ale raczej wypalenie się nie rozpczęło. Macie może jakieś sposoby na wymuszenie wypalania??

 

Pozdrawiam

 

CZeśc.

Moze to co napisze wyda się niektórym śmieszne, natomiast u mnie tak się zadziało.

Ubiegłej zimy miałem problemy z akumulatorem (5 letni i padł na dużym mrozie). Dochodziło do tego, że komputer sie resetował (spalanie, itp). Pózniej zadziała się dziwna rzecz. Po odapaleniu autka i osiągniecia parametrów potrzebnych do wypalania dpf (odpowiednie temp silnika oraz prędkość) rozpoczął sie proces wypalania dpf pomimo przejechania od poprzedniego procesu tylko ok 100km. To samo sie powtórzyło po wymianie akumulatora - pomimo niedawnego wypalenia dpf proces rozpoczął się ponownie. Dodam, że dpf wypala sie umnie co ok 800-1200km w zalazności czy trasa czy trasa/miasto.

 

Nieraz pojawia sie tez pytanie w jaki sposób zaobserwować wypalanie dpf.

Kolejny patent w wykonaniu mojego autka to cb radio :)

W moim radyjku słychac większe zakłócenia od strony wtryskiwaczy (inaczej pracują) - nie potrafie tego opisać, ale to potwierdzone, dlatego ze zwiększa sie zużucie paliwa o ok 4-5l. Po wypaleniu szumy wracają do normy. Oczywiście na skręconych szumach tez słychać, gdy któryś mobile w tym czasie nadaje (radio nie z Biedronki z dobrą anteną ;))

 

Wypalnie w moim przypadku zawsze odbywa się na przestrzeni ok 15-25km przy utrzymaniu obrotów powyzej 2 tysiecy (jesli mam możliwość to 2,5-3 tysiące). Próbowałem róznych konfiguracji wypalania przy rożnych obrotach nawet wyższych, ale nie zauważyłem rzadnej różnicy.

Pozdrawiam

 

Gość madeinfaka

Więc po wymianie termostatu, dolaniu STP do czyszcenia wtrysków i zalaniu bp ultimate falowanie ustało :) natomiast ciężki rozruch rano pozostał i niestety mój dpf nadal nie chce się wypalić więc pewnie będę musiał jechać żeby wymusili za pomocą kompa wypalenie bo sam już nie wiem jak w inny sposób moge sprowokować proces opróżniania dpfu...

 

Może tak być, ze jak masz mocno zapchany to się sam nie wypali. Tylko pamiętaj, że po takim wypalaniu awaryjnym najpierw w trasę żeby wypalić go do końca bo na postoju wypalisz tylko do 75-80 %, a później koniecznie wymiana rozrzedzonego paliwem oleju.

 

Gość madeinfaka

Podłączyłem dziś auto do op-coma i wyszło że wartość dpfu wynosi 316%, czy jest to możliwe i co to w praktyce oznacza??

 

że zapchany?

kiedy ci się ostatnio wypalał (tzn ile km temu)?

 

jakie wskazanie ci ciśnienia atmosferycznego i ciśnienia z czujnika?

 

Gość madeinfaka

nie mam pojęcia kiedy się wypalał, mam go od około miesiąca w tym czasie przejechałem jakieś 2500km i raczej proces wypalania sie nie rozpoczął.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności