Skocz do zawartości

Wylało płyn z ukł chłodzenia. Silnik po zmianie uszczelki pod głowicą.


Gość SoJeR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :(

Zmieniałem uszczelke pod głowicą. Wymieniłem praktycznie wszystko rozrząd, wszelkie uszczelki od dolotu itd, termostat no i czujnik wentylatora. Dzisiaj skończyłem prace nad autem. Problem zrodził się taki że wylało płyn z ukł. chłodzenia przez zbiornik. Dzieje się to przy temp 100*C.

Ludzie co boli te auto? Niby ukł odpowietrzyłem odkręcając czujnik zegarów powietrze uszło pojawił sie płyn. No do jasnej ciasnej....

Pierwszy błąd to to, że miałem odkręcony korek od zbiorniczka za drugim razem... Z głupoty to zrobiłem temu wyało wode ze zbiornika. Ale co było powodem ze tak się stało?

Edytowane przez SoJeR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałeś uszczelkę pod głowicą! a nie zapomniałeś czasem o planowaniu głowicy? bo jak głowicy nie zaplanowałeś chcąć uniknąć większych kosztów to cię muszę zmartwić niestety! będziesz musiał ponownie rozbierać głowicę i dać na planowanie! bo to warunek konieczny!!, skoro płyn ci wywala to jest coś nie tak! po sprawnym montażu zaplanowanej i sprawnej głowicy w tym i odpowietrzenia układu - nie ma miejsca na wywalanie płynu ze zbiorniczka wyrównawczego!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być, układ jest ciśnieniowy i jak odkręcisz lub nie dokręcisz korka to płyn wywali.

Sam się o tym też nie dawno przekonałem, jak nie dokręciłem korka.

Jeśli faktycznie uszczelka jest uszkodzona to będziesz mieć majonez w oleju, a płyn będzie wywalać już po lekkim rozgrzaniu silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planowanie głowicy było(prócz sprawdzenia szczelności). Porządnie się przygotowałem do operacji corsy. Wszystko czyszczone odświeżone. Nawet alternator zrobiłem. Ale ide za chwile jeszcze raz zalać płynem i odpowietrzyć z parę razy czujnikiem bo wczoraj miałem wrażenie, że chłodnica na dole była zimna.

Edytowane przez SoJeR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej nie masz co panikować. Na odkręconym korku wywali płyn a jak będziesz miał zakręcony i poluzujesz to zacznie się podnosić poziom.

Jest to normalne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak jak myślałem problemem było złe odpowietrzenie ukł. chłodzenia(kumpel twierdził że to robił no ale jednak chyba mu nie wyszło). Rano ładnie zalałem, odkręciłem czujnik, płyn uleciał. Zagrzałem auto do otwarcia dużego obiegu po tym pompowałem wężami i odkręciłem znowu czujnik i tak z parę razy no i końcowy efekt płynu już nie wzburzyło i załączył się wentylator :)

Jedna rzecz mnie martwi przy odpalaniu. Czy zaślepiony EGR może wpływać na rozruch auta? Sytuacja taka, że gdy kręcę rozrusznikiem auto pali prawie na dotyk, ale z oporem wchodzi na obroty po jakiejś chwili 4 sekundy, a czasami dłuzej. Druga sytuacja przy odpalaniu mam lekko gaz wciśnięty i auto odpala normalnie. trzecia sytuacja to dłuższe przytrzymanie rozrusznika auto odpala normalnie.

Edytowane przez SoJeR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak odpalisz i kontrolka check moment gaśnie to nie wina zaślepionego egr-a jest, skoro go zaślepiłeś jak był uprzednio wyczyszczony i zaślepiony i chodził, to powinno dalej tak być!, mówisz że jak by długo się wkręcał na obroty? może silniczek krokowy? może przepustnica zabrudzona lub tps szfankuje, tak samo jest na zimnym i na gorącym? podepnij się fejsem i popatrz na parametry! możesz też zresetować kompa...

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnice jakieś 2 miesiące temu czyściłem. Przed naprawa nawet na uwalonej uszczelce było ok z dopalaniem.

EGR zaślepiłem jeszcze raz(wcześniej nieudana próba) bo miałem 2 uszczelki od niego. Uszczelka-blacha -uszczelka-egr. Zmieniałem też sondę ale nie sądzę żeby to była wina sondy bo tak sie dzieje i na zimnym i na ciepłym. Jak odpalam na sposób pierwszy czyli bez gazu i przytrzymania to świeci się check a jak wejdzie na obroty to gaśnie Po pewnym czasie check wywala błąd EGR, ale tylko jak jest on zaślepiony. Zostawiłem torxy u kumpla w garażu i na razie nie mogę go odślepić... Wiec pytam na forum. Krokowiec leżał 24h w benzynie ekstrakcyjnej i wyjęty do osuszenia. Wysuwa się i chowa prawidłowo. Spróbuje też reset kompa.

 

Co może mieć wpływ na nierówną prace silnika? Przed zmianą uszczelki też praca nie była równa(na jałowym) Po zmianie jest lepiej, ale momentami mu odbija (raz wolniej pracuje raz szybciej). Czy poduszka od silnika może mieć wpływ na nierówną prace? Bo już nie wiem co myśleć. Kokpit dość mocno wibruje przez to razem z kierownicą. Dziwna walka jest z tym silnikiem. Bo już nie wiem co robić. Dodam ze rozrząd prawidłowo ustawiony i nie przestawiony.

 

Mówisz ze mógłby to być tps? Mógłbym go podmienić z silnika 1.4 8V, ale nie wiem czy to to samo, ale pewnie tak.

Edytowane przez SoJeR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz że przed wymianą UPG silnik też pracował nie równo? to znaczy że to co było do naprawienia przed upg masz do naprawienia po zabiegu wymiany upg;) hmm zacytuję "Co może mieć wpływ na nierówną prace silnika?" sporo rzeczy od silnika krokowego, po czujnik temperatury cieczy silnika, przepustnicę, TPS - Czujnik położenia przepustnicy, cewki, świece, Egr - Przepływomierz coś pominołem? coś mi się też nie podoba ten twój sposób zaślepienia EGR-a bo chyba za dużo naćpałeś tam elementów! tj. 2 uszczelki a pomiędzy nimi blacha zaślepiająca! może tu też tkwi problem? gdybam no ale może coś tu jest na rzeczy! zaślepki z blachy to raczej kiepski pomysł chociaż nie mówię że nie działa;) proponował bym ci skręcić zaślępkę z materiału elastycznego termoizolacujnego! bez żadnych uszczelek jedynie 1 zaślepka elastyczna odporna na wysokie temperatury!, jak ci się chcę to sprawdź jak to się ma bez zaślepienia! rozbierz i odślep!, poskładaj, zapal i zobacz jak się wówczas wkręca na obroty i w jaki sposób! lekko czy tak samo jak z zaślepieniem?!

Edytowane przez Kacper
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibrowanie kokpitu na niskich obrotach może świadczyć o nieprawidłowej regeneracji głowicy. Co było robione poza plantowaniem?, Czy przy wymianie głowicy były sprawdzane zawory? Ile kilometrów zrobiłeś na tym silniku i czy były wymieniane już popychacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności