Skocz do zawartości

Problem z silnikiem i układem chłodzenia


Gość omeganowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów, mam nadzieję, że zostanę tu na dłużej i zostanę przyjęty ciepło do waszego grona :D, ale żebym został prawdziwym oplowcem/omegowcem :) muszę naprawić swoje auto :(

Otóż, mam Omegę B z 95r. z gazem i mam taki problem :

- obroty szaleją na gazie i benzynie, nieraz jest tak, że trzymają się na 900, ale silnik chodzi jakby miał zaraz zgasnąć, a nieraz trzymają się na 1100, a nieraz na 4000 i nie chcą spaść.

- kolejna sprawa to gotująca się woda w zbiorniczku, po 5minutach chodzenia silnika otwieram korek i woda po prostu wypływa zagotowana ze zbiorniczka

co tutaj może się dziać, czy te dwie sprawy mogą być ze sobą powiązane?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pierwszy problem to może być krokowiec i przepustnica - są tematy na forum.

Drugi to może być uszczelka pod głowicą w najgorszym przypadku.

Dobra wiadomość to że może być tylko zapowietrzony układ lub termostat do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obrotów to przeczyść krokowca, jezeli problem z przeplywką to nie masz żadnych błędów ?, co do gotujacego się płynu to pewnie tylko termostat. A jak było wcześniej ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Gość Artur83gl

Witam serdecznie mam taki problem zakupiłem omegę B caravan ful opcja mam takie 2 pytania

1 mam 95 lub 100 temperatury nie potrafię zlokalizować wycieku wody z chłodnicy i zawsze muszę dolewać jak sprawdzić, co jest walnięte przejrzałem już wszystkie węże jedynie, co mnie zastanawia na odpalonym silniku są miękkie węże od chłodzenia nie wiem już, za co się wziąć

2 sprawa to, czemu omega jest taka ciężka i w dowiedzie mam 2300kg masy własnej samochodu miałem już omegę wcześniej i miała tylko 17000kg to oco chodzi

 

PS Omega kombi caravan B 20, i16v 136 koni rok 96

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

miałem już omegę wcześniej i miała tylko 17000kg to oco chodzi

 

Witam , ktoś się walnął przy wpisywaniu danych i tyle . Jeśli dobrze pamiętam to najcięższa wersja ( 3litrówka w automacie) ważyła 1800 kg na pusto.

Co do wycieku , to sam musisz kombinować - może nie ma uszczelki pod termostatem ( sam silikon z reguły wystarcza ) , może na czujnikach się poci , a może po prostu nie był dobrze odpowietrzony ( chociaż w 2,0 nie ma problemu z odpowietrzaniem układu).

No i ile tego płynu dolewasz i jak często

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Omega 2,0 16v w automacie wazy około1500-1550kg zaleznie od wyposazenia i rodzaju nadwozia

3,0 w automacie była bodaj niespełana 100kg cięższa

To ponad 2T - to max masa całkowita

 

ubytki płynu - obserwuj wycieki z kanału

silnik,chłodnica, połaczenia przewodów wodnych

w tym i obajrzyj dokładnie zawór trójdrozny

 

W razie braku rezultatów,

rozejrzyj sie jeszce za niebieskawym nalotem na w/w połaczeniach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów, mam nadzieję, że zostanę tu na dłużej i zostanę przyjęty ciepło do waszego grona biggrin.gif, ale żebym został prawdziwym oplowcem/omegowcem smile.gif muszę naprawić swoje auto sad.gif

Otóż, mam Omegę B z 95r. z gazem i mam taki problem :

- obroty szaleją na gazie i benzynie, nieraz jest tak, że trzymają się na 900, ale silnik chodzi jakby miał zaraz zgasnąć, a nieraz trzymają się na 1100, a nieraz na 4000 i nie chcą spaść.

- kolejna sprawa to gotująca się woda w zbiorniczku, po 5minutach chodzenia silnika otwieram korek i woda po prostu wypływa zagotowana ze zbiorniczka

co tutaj może się dziać, czy te dwie sprawy mogą być ze sobą powiązane?

stary temat ale! . jeśli chodzi o obroty to prawdopodobnie "krokowiec" !

mówi , że gotuje się już po 5min od odpalenia silnika? myślę , że nawet jeśli termostat się nie otwiera to takie coś nie może być ! dla wykluczenia termostatu wykręcić , wymontować wkład i założyć sama obudowę! pompa wody ? jeśli łopatki były z tworzywa to popękały! lepsza pompa z metalowymi łopatkami!

gdybać nie ma co , bo zaraz wyjdzie , że silnik kaput!

pozdrawiam.

Edytowane przez pawel2493

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności