Skocz do zawartości

Dziwne bledy EGR czy stukowy?


Gość artush1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzis wymienilem Czujnik spalania stukowego bo tester bosch pokazal EGR i obwód spalania stukowego/

Po wymianie na bosh stukowy sie nie pojawia został egr.

Op Com pokazuje 0016 Obwod spalania stukowego. nie pokazuje EGR.jak to rozumieć??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzis wymienilem Czujnik spalania stukowego bo tester bosch pokazal EGR i obwód spalania stukowego/

Po wymianie na bosh stukowy sie nie pojawia został egr.

Op Com pokazuje 0016 Obwod spalania stukowego. nie pokazuje EGR.jak to rozumieć??

 

Przyjrzyj się wtyczką i wiązką kabli od stukowego i egra

nie zawsze błąd wskazuję wadliwe działanie czujnika - przyczyna może być we wtyczce lub idąc dalej tym tropem w kablach

jak przewód zaśniedział lub coś w podobie (zmieni się rezystancja) ecu wychwyci to jako błąd czujnika!

Jak sie zachowuję twoje auto? bo tego nie napisałeś! jak błąd pochodzi od egr-a będziesz musiał go wyczyścić!

przy okazji możesz go zaślepić ale to twoja decyzja...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto czasem szarpie dlawi sie. irytujace np przy gwaltownym przyspieszaniu. dziwi mnie tylko dlaczego 2 rozne urzadzenia pokazuja rozne bledy. bosh pokazal stukowy i egr po wymianie stukowego na boschu bledu juz nie ma. zostal egr a op com pokazuje 0016 obwód spalania stukowego a nie pokazal mi nigdy egr na op com.

czzym moze byc spowodowana ta roznica w bledach miedzy urzadzeniami??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto czasem szarpie dlawi sie. irytujace np przy gwaltownym przyspieszaniu. dziwi mnie tylko dlaczego 2 rozne urzadzenia pokazuja rozne bledy. bosh pokazal stukowy i egr po wymianie stukowego na boschu bledu juz nie ma. zostal egr a op com pokazuje 0016 obwód spalania stukowego a nie pokazal mi nigdy egr na op com.

czzym moze byc spowodowana ta roznica w bledach miedzy urzadzeniami??

 

Nie miałem styczności z urządzeniem diagnostycznym Boscha, nie wiem dlaczego tak jest, ale objaw który posiada twoje auto i błąd z boscha wskazują ewidętnie na problem z zaworem egr! musisz go sprawdzić czy sprawny! następnie wyczyścić i zamontować z powrotem!, u siebie - OPComem doszłem w parametrach że egr się zacina i należy go wymontować i wyczyścić!

dodatkowo po czyszczeniu profilaktycznie zawór zaślepiłem i mam z nim świety spokój!:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wielkie dzieki w poniedzialek bede go podmienial na 2. Mógł bys poratowac jak powinny wygladac prawodlowe parametry egr w op com ewentualnie zrzut ekranu??

nie wudze egr gdzie on jest??

3 co to za czesc?? na foto.

4 czy demontowałeś jakieś elementy przy wyciąganiu egr np kolektor ssący??

5 ile czasu trwał montaż??

6 jakie są twoje doświadczenia po zaślepieniu zdania sa podzielone.

post-26244-0-38071700-1354213402_thumb.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok wielkie dzieki w poniedzialek bede go podmienial na 2. Mógł bys poratowac jak powinny wygladac prawodlowe parametry egr w op com ewentualnie zrzut ekranu??

nie wudze egr gdzie on jest??

3 co to za czesc?? na foto.

4 czy demontowałeś jakieś elementy przy wyciąganiu egr np kolektor ssący??

5 ile czasu trwał montaż??

6 jakie są twoje doświadczenia po zaślepieniu zdania sa podzielone.

 

Na pamięć nie powiem jak powinny wyglądać prawidłowe parametry egr-a, mialem zapisane logi z op-coma ale po formacie...hmmm;)

nie wiem co to za część bo nie posiadam X16XE a X12XE;) ktoś z kolegów specjalistów z forum może wiedzieć i odpowie;)

4. napewno wypompowałem płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego, reszta od egr-a która spływała sprytnie zleciała do obciętej butelki po mineralce;) tak więc płyn w całości!, kolektora nie demontowałem bo u mnie egr nie tkwi w nim a jest z boku bloku!, znajomy w jakimś renaulcie demontował i urwał bo tak się zapiekło!, a ten egr tkwił w kolektorze! i był problem z wygramoleniem tego co utkwiło w środku kolektora tak więc jeśli twój egr też tkwi w kolektorze to bardzo uważaj aby go nie upitolić!.

5. Nie pamiętam dokładnie ile czasu mi zajeło wszystko ale pół dnia warto zarezerwować na demontaż i montaż ewentualne czyszczenie zwiększy czas pracy!.

6. w moim przypadku zaślepienie nie wpłyneło negatywnie na pracę i kulturę silnika!, wszystko jest ok:) ale zastosowałem specjalną zaślepkę-elastyczną odporną na wysokie temperatury! niektórzy zaślepiają blachami i stąd może zdania podzielone nie wiem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki wielkie serwis bosha bedzie to robil tanio solidnie.

Pannowie rozmawiaja po polsku negocjacje daja rade.

A co do elementu z fotki to w X14XE tez on wystepuje nikt nie wie co to.

Fotka pogladowa z aukcji.

Aukcjia dotyczy Egra a na fotce jest to ktos sie pomylil.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności