Skocz do zawartości

Utrata mocy silnika po mignięciu lampki serwisowej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,


Za każdym razem gdy na biegu 3 lub 4 mocniej wciskam pedał gazu (obroty lekko ponad 3 tys.) czuć nagły spadek mocy i pojawia się pojedyncze mignięcie lampki serwisowej. Moc wraca po ponownym uruchomieniu silnika.


Silnik 1.3 cdti, Corsa D 2007r


Czy może ktoś wie jak rozwiązać ten problem, co może być przyczyną?


Po podłączeniu do komputera nie wyświetla żadnego błędu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Może warto byłoby sprawdzić wartości doladowania turbiny. U mnie w firmie była Corsa D która zachowywała sie podobnie i niestety było to związane z turbiną już padniętą i z tego co pamiętam to za mocno ładowała. Turbina została wymieniona na nową i po problemie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/#findComment-477470
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że taki objaw niektórzy na forum podawali przy niesprawnym zaworze doladowania przy turbinie. wymiana zaworu pomagała... poczytaj w tym kierunku...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/#findComment-477475
Udostępnij na innych stronach

Też stawiam na zawór, lecz w pierwszej kolejności odczytaj błędy.

Nie pojawiają się żadne błędy po podłączeniu do komputera,

 

 

 

Może warto byłoby sprawdzić wartości doladowania turbiny. U mnie w firmie była Corsa D która zachowywała sie podobnie i niestety było to związane z turbiną już padniętą i z tego co pamiętam to za mocno ładowała. Turbina została wymieniona na nową i po problemie.

 

Faktycznie doładowanie jest odrobinę większe niż normalnie, ale to raczej mało prawdopodobne żeby to było przez turbinę, czytałem na jednym z tematów że może to być nieszczelność węża od turbiny do intercoolera, sprawdze tą wersją, a jak nie to może faktycznie zawór doładowania

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/#findComment-477904
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość popencjusz

 

 

odpowiedzialne nie jest turbo a ustawienie gruszki ktora trzeba poprawnie wyregolowac lub zawor +kierowniczki zaleznie od wersji 75/90 km

Mati11294 czegoś tu nie rozumiem. Piszesz że nie ma regulacji na turbinie a następnie w kolejnym poście piszesz o ustawieniu gruszki?

Wg mnie jeśli jest turbina i jest "gruszka" to jest też zawór upustowy lub zmienna geometria. Problem przeładowania to nic innego jak zbyt późne otwarcie owego zaworu lub zamknięcie łopatek sterujących. Objaw taki jest wtedy gdy elektrozawór sterujący podciśnieniem zaciera się lub sam mechanizm w turbinie (zawór upustowy lub zmienna geometria) się zacina. Nie radziłbym regulować cięgna przy gruszce bo to nie jego wina. Chyba że ktoś inny tam grzebał.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/#findComment-501759
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności