Gość Zieger Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 (edytowane) A jak to sprawdzili, że turbo ok ? Za duże ciśnienie doładowania to albo ten czujnik, który nie pomógł, albo osprzęt turbiny i w ostateczności sama turbina. Miałem podobny problem. Pomogło wyczyszczenie czujnika doładowania albo jakiegoś tam zaworu (dokładnie nie wiem). Jeżeli to by nie pomogło to u mnie stwierdzili, że w następnej kolejności idzie do przeglądu kierownica i wirnik turbiny. Wracając do EGR. Jeżeli się zawiesza to powinien komunikować inny błąd niż za wysokie ciśnienie doładowania. U mnie te błędy wyskoczyły niezależnie i występowały identyczne problemy. Edytowane 22 Lutego 2014 przez Zieger   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 (edytowane) Byłem w warsztacie gdzie robią turbo i powiedzieli że to od strony elektroniki jest problem. Sprawdzali jak działa "gruszka" i ruch jest około 1 cm przy max obrotach. Pytałem czy to nie za mało to podobno więcej nie może bo nie ma jak. Ktoś pisał że 2 cm to za mało i ma być 4 cm ale może jak jest zdemontowane a nie na aucie. Może teraz tej "gruszki" trzeba się trzymać i sprawdzić jej działanie. Mówili że samej się nie zdejmie i trzeba razem z turbo. Ktoś pisał że nalał do niej oleju 200 ml strzykawką i ją rozruszał. Mówiłem o tym to nie chcieli wierzyć. A może to ofermy były jakieś jak to zwykle bywa z mechanikami. U mnie jest prosta konstrukcja turbo, bez zmiennej geometrii. Szukam warsztatu gdzie się tym zajmą ale nie wiem gdzie podjechać w Łodzi. Chciałem nawet nowe turbo kupić za 1500 pln i myślałem że po problemie będzie to przyszła myśl o tym czujniku i jednak nie pomogło. Mam przeczucie że ta "gruszka" źle działa. Od EGR był by inny błąd i objawy. p.s. na tą chwilę mam dość tego auta. nigdy więcej opla. jak ktoś chce to mogę sprzedać za 20000 pln Edytowane 22 Lutego 2014 przez TomekCorsa   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość peys Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 jezeli nie czujnik ciśnienia doładowania to sprzawdz zawór turbiny ,coś takiego http://allegro.pl/zawor-c...3954303310.html Czujnik znajduje się na pasie przednim, mocowany do ramy. Tak doradził mi kolega, ale u mnie wystarczyło wyczyscić czujnik. U niego był ten zawór do kitu i po wymianie było ok. Poszukaj tańszych bo są na aukcjach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) peys znajdz najpierw u siebie taki zawor Edytowane 24 Lutego 2014 przez mati11294   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 No właśnie, prosta konstrukcja, bez zaworu a taki problem. Dziś podjadę do autoryzowanego serwisu, zobaczymy co oni powiedzą. Po wakacjach mam zamiar kupić nowe turbo, nie regenerowane i elektronicznie zamknąć EGR. Zrobienie "gruszki" to 500 pln a pewności nie mam że to jest jedyny problem. Nowe turbo za 1500 pln kupię (będzie z nową gruszką) zamknąć EGR to z 300 pln, plus zrobienie to moze w 2200 pln się zmieszczę. Wszystko nowe, może wtedy zagra. No chyba że dziś serwis Opla zabłyśnie i co innego zaproponują a ja obawiam się że jednak nic nowego a kasy będą chcieli jak za wymiane wszystkiego.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 (edytowane) Do gruchy podepnij strzykawkę dużą i zaciągnij, powinna wrócić do wstępnego położenia po odpuszczeniu strzykawki, wtedy można stwierdzić z dużym prawdopodobieństwem, że jest sprawna. Jak się zatnie to jest do wymiany. Wychylenie ramienia gruszki jak podałeś 1-2cm to stanowczo za mało. U mnie przy zmiennej geometrii jest to nie mniej niż 4-5cm. Zabieram się również nie długo za czyszczenie zaworu sterującego turbo, według poradnika z forum alfy. Zobaczymy jak wyjdzie. Na serwisy opla nie liczył bym, że błysną inteligencją ale mam nadzieję, że się mylę. Edytowane 25 Lutego 2014 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 He he, byłem w sklepie Fiata i oni mówią że w tej turbinie zwykłej też jest zawór ciśnienia. Z tego tematu zrozumiałem że takowy zawór jest przy turbinie z zmienną geometrią a przy zwykłej jest czujnik ciśnienia doładowania i ta nieszczęsna "gruszka" pod ciśnieniową. Pokazywali mi schemat, obrazek w kompie i przy tym silniku, moim, jest ten zawór. Z dwoma wejściami na wężyk i wtyczka chyba dwu pi nowa. To było Grande Punto z 1.3 multi jet. Natomiast też sądzą że przy moim przebiegu czyli 76000, turbo powinno być OK a problem to raczej ta "gruszka". No chyba że faktycznie jest jeszcze ten zawór regulujący ciśnienie. W piątek jeden do mechanika który może zechce zrobić test szczykawką tej "gruszki".   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 (edytowane) Taki test możesz sam przeprowadzić w ciągu 5minut, dostęp jest bardzo dobry. Wystarczy zdjąć osłone górną silnika, odpiąć wężyk od gruszki. Szczykawkę do gruszki u mnie pasowała taka 100ml otwierasz na maxa i ramionko do góry powinno sporo pójść bez oporu. Puszczasz strzykawkę i powinno opaść bez problemu. Jak się mało otwiera albo nie zamyka do końca bądź się zawiesza to gruszka albo turbina. Czytałem jeszcze o metalowych przewodach które doprowadzają ciśnienie do zaworu, na nie nakłada się gumowe i one idą do zaworu. Te metalowe mogą pękać przy kolektorze. Chociaż wtedy pewnie wyłapało by całkowitą nieszczelność, a u ciebie niewiem czy problem występuje od czasu do czasu czy cały czas. Niestety ale opel wymaga bardzo dużej cierpliwości i nauki budowy całego silnika wraz z osprzętem. Innaczej mechanicy wymienią wszystko, a te samochody są bardzo delikatne łącznie z paliwem. Moja tylko jeździ tak jak powinna na Sheelowskim v-power diesel, na każdym innym pojawia się insp 4. Dobre paliwo to podstawa. Edytowane 25 Lutego 2014 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Nie no, u mnie turbo jest na dole. Dostęp jest kiepski, od góry to raczej nie sięgnę. Ty masz 90 "koni" z zmienną geometrią, wtedy turbo masz u góry (tyle widzę z fotek, jest w jakiejś srebrnej obudowie). Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Czy przy moim silniku jest jakiś czujnik (zawór) na zderzaku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.