Skocz do zawartości

Utrata mocy silnika po mignięciu lampki serwisowej


Gość jkb

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

 

 

odpowiedzialne nie jest turbo a ustawienie gruszki ktora trzeba poprawnie wyregolowac lub zawor +kierowniczki zaleznie od wersji 75/90 km

Mati11294 czegoś tu nie rozumiem. Piszesz że nie ma regulacji na turbinie a następnie w kolejnym poście piszesz o ustawieniu gruszki?

Wg mnie jeśli jest turbina i jest "gruszka" to jest też zawór upustowy lub zmienna geometria. Problem przeładowania to nic innego jak zbyt późne otwarcie owego zaworu lub zamknięcie łopatek sterujących. Objaw taki jest wtedy gdy elektrozawór sterujący podciśnieniem zaciera się lub sam mechanizm w turbinie (zawór upustowy lub zmienna geometria) się zacina. Nie radziłbym regulować cięgna przy gruszce bo to nie jego wina. Chyba że ktoś inny tam grzebał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedzialne nie jest turbo a ustawienie gruszki ktora trzeba poprawnie wyregolowac lub zawor +kierowniczki zaleznie od wersji 75/90 km

 

wzialem tu pod uwge 2 wersje silnika 75 i 90 km

 

75 km ma zwykła sprezerka na by pasiee a 90 km ma zmienna geometrie ,dlateo przy zmiennej geometri wzialem pod uwage zawor sterujący lub kierowniczki

 

a w zwyklej samą regulacje ciegna gruszki do by passa

 

 

 

odpowiedzialne nie jest turbo...
-za przeladowanie nie jest odpowiedzialna sprezarka lecz jej osprzet Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

acha ok. teraz rozumiem. Napisałem w innym poście że objaw dziwnych dźwięków w aucie przy dodawaniu gazu Tomka to zwyczajny odgłos przeładowanego turbo. Ten dźwięk prawdopodobnie wydaje EGR przez które wydostaje się nadmiar ciśnienia z kolektora dolotowego do wydechu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość TomekCorsa

Znalazłem taki temat Astra 1.3 CDTI problem z turbo po wymianie alternatora, błąd ECN010703 - Silnik Diesel - FORUM OPEL 24 i w moim przypadku było-jest bardzo podobnie. Miałem wymienianą rolkę alternatora i po tym właśnie zaczęły się problemy z przechodzeniem w tryb awaryjny. Pierwszy i drugi bieg nie rozłącza nawet do 5 tyś. obr. a już kolejne 3, 4, 5, mrugnie żółta kontrolka i tryb awaryjny. Biorąc pod uwagę temat z linku może u mnie też "mechanik" czegoś nie połączył. Pamiętam że w okolicach zderzaka wisiał gumowy wąż, około 1,5 do 2 cm grubości. Podobno został podłączony ale pewności nie mam. Co o tym myślicie ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Wyjęty wężyk oznacza tylko i wyłącznie całkowity brak doładowania od początku do końca. Czasem jeśli sprężyna przy gruszce nie ściąga do końca sztangi to w pierwszej fazie jest jakieś tam doładowanie. Wszystko zależy jak późno Twój sterownik rozpoznaje stan anormalny. Fakt iż kontrolka pojawia sie bardzo krótko wg mnie też jest błędem zabezpieczeń w sterowniku. Wg mnie błąd taki powinien być zawieszony dopiero po zgaszeniu silnika. Tu kontrolka zaraz znika - dziwne. Ale do sedna - przyczyną za wysokiego ciśnienia jest w pierwszej kolejności zacierający się zawór sterujący przy turbinie. Następne co morze być to zacierające się cięgno. Jak jednak stawiam na zawór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

astra ma zmienna geometrie ta rurka jest od sterowania turbiny

u ciebie tego nie ma wiec inny problem

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt iż kontrolka pojawia sie bardzo krótko wg mnie też jest błędem zabezpieczeń w sterowniku. Wg mnie błąd taki powinien być zawieszony dopiero po zgaszeniu silnika. Tu kontrolka zaraz znika - dziwne. Ale do sedna - przyczyną za wysokiego ciśnienia jest w pierwszej kolejności zacierający się zawór sterujący przy turbinie. Następne co morze być to zacierające się cięgno. Jak jednak stawiam na zawór.

tu tak jest ze servise mrugnie przy przeladowaniu i gasnie wtedy przechodzi na awaryjny stala wartosc max cisnienie trzyma do ponownego uruchomienia

ta sprezarka jest na by pasie

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Hmm mrugnie i gaśnie? Skąd użytkownik ma wiedzieć czy auto jest w trybie serwisowym oprócz braku pary pod noga? Istnie niedopracowanie oprogramowania.

Hmm mrugnie i gaśnie? Skąd użytkownik ma wiedzieć czy auto jest w trybie serwisowym oprócz braku pary pod noga? Istnie niedopracowanie oprogramowania. Ale bypass też jest sterowany podciśnieniem. Musze trafić do analizy logi z takiego auta bo nie podoba mi sie to :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności