Skocz do zawartości

Utrata mocy silnika po mignięciu lampki serwisowej


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem podobnie. Każdy mechnik z góry zakłada najgorsze. U mnie był błąd związany z dolotem, chociaż był szczelny przynajmniej się wydawał. Rozkręciłem cały od filtra powietrza do turbo. Przedmuchałem kompresorem zawór sterujący turbiną. I odrazu sprawdziłęm turbinę i gruszkę, czyli strzykawką 200ml o ile pamiętam dobrze, do gruszki i zaciągałęm podciśnieniem. Jak wychyla się do góry nie na 2cm tylko gdzies na 4 cm albo i lepiej i puszczeniu ładnie wraca to geometria pracuje na 80% tak jak powinna. Po przeczyszczeniu błąd sie nie pokazuje i auto ciągnie tak jak powinno. Nie wiem czy w cdti to normalne, że turbine czuć przy 2100 obr. dobiero tzw, wcisnięcie w fotel. Generalnie ten silnik lubi od czasu do czasu agresywniejszą jazde, ja obserwuje wtedy płynniejszą reakcje na gaz.

 

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość TomekCorsa

Z tego filmu to chyba nie da się za dużo wywnioskować. Wyraźnie to widać tylko "egr" i tu pytanie czy normalnie działa. Chyba łapie małe przycinki. Mam jeszcze dwa filmiki

Słabo widać, ręka mi się trzęsła. Edytowane przez TomekCorsa

 

Gość TomekCorsa

Błędów brak. Niestety nie wylapuje błędu "za wysokie ciśnienie doładowania" który pokazuje się gdy lampka auta z kluczykiem mórgnie. Co prawda innych błędow nie mam no ale ten pojawia się i ten program tego nie widzi. Wtedy gdy na filmie uruchamiać ponownie silnik w czasie jazdy to dla tego bo właśnie lampka mrógnela i auto było w trybie awaryjnym. Myślę że to raczej jest taka zabawka ale są auta gdzie się spisuje. Może gdybym miał inne błędy to by się pokazały, ten który mam jest nie widoczny. Co prawda nie sprawdzalem zaraz po błędzie tylko po ponownym uruchomieniu silnika, może dla tego nie widzi.

 

Gość popencjusz

Spotkałem się z tym wielokrotnie już, że niektóre błędy nie zapisują się w pamięci. Może to wina błędu oprogramowania a może celowa robota :) Ewidentnie się zawiesza EGR, chyba że to zawiesza się odczyt danych. Nie ufam takiemu urządzeniu z jaki prezentowałeś na filmie (zabaweczka). Jeśli chcesz wywołać błąd to wyjedź na prostą i od najniższych obrotów na 3 biegu do ok. 4500 obr. z gazem w podłodze, jeśli nie wywołasz błędu to na 4 biegu powtórz. Jesłi pojawi się błąd przełądowania to chyba nie trzeba pisać za co masz się wziąć :). Nie mam tu na myśli turbiny tylko układ nią sterujacy. EGR swoją drogą. Jadąc dodajesz gazu i od razu powinien się zamknąć. Jeśli przyśpieszasz to też jest zamknięty. Jak się prędkość ustala to zaczyna się otwierać. Dla ciekawostki zauważyłem u siebie w obydwu autach że po przekroczeniu ok. 130km/h całkowicie się zamyka.

 

Gość TomekCorsa

"Układ sterujący turbo" to u mnie ta "gruszka" przy turbo i jeszcze czujnik ciśnienia. Ta "gruszka" to mechaniczne się steruje bez elektrioniki. Czujnik max 500 płn, są tez za 150 płn no i czyszczenie egr plus dolot plus ta "gruszka". O która się właśnie boję. Ci mechanicy ...

 

Gość popencjusz

Jak mechanicznie??? A co tą mechaniką steruje??? Czy u Ciebie zaworem steruje tylko powietrze które pompuje turbina? Poprawka -wygoooglałem sobie Twoją turbinę. Masz więc mało do sprawdzenia (gruszka-cięgno-czujnik) Czujnik raczej nie przekłamuje choć nie zaszkodzi sprawdzić.

 

Gość popencjusz

Tak u ciebie prosty układ. Ciśnienie które idzie do kolektora dolotowego otwiera i zamyka bypass. Jeśli się przyciera to będzie przeładowywać.

 

Witam

Chciałbym przeczyścić u siebie czujnik ciśnienia doładowania, czy moge to zrobić analogicznie jak tu:

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/15263-elektrozawor_vgt_overboost_operation_manual.html

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności