Gość Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Miałem podobnie. Każdy mechnik z góry zakłada najgorsze. U mnie był błąd związany z dolotem, chociaż był szczelny przynajmniej się wydawał. Rozkręciłem cały od filtra powietrza do turbo. Przedmuchałem kompresorem zawór sterujący turbiną. I odrazu sprawdziłęm turbinę i gruszkę, czyli strzykawką 200ml o ile pamiętam dobrze, do gruszki i zaciągałęm podciśnieniem. Jak wychyla się do góry nie na 2cm tylko gdzies na 4 cm albo i lepiej i puszczeniu ładnie wraca to geometria pracuje na 80% tak jak powinna. Po przeczyszczeniu błąd sie nie pokazuje i auto ciągnie tak jak powinno. Nie wiem czy w cdti to normalne, że turbine czuć przy 2100 obr. dobiero tzw, wcisnięcie w fotel. Generalnie ten silnik lubi od czasu do czasu agresywniejszą jazde, ja obserwuje wtedy płynniejszą reakcje na gaz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/4/#findComment-522358 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 (edytowane) Z tego filmu to chyba nie da się za dużo wywnioskować. Wyraźnie to widać tylko "egr" i tu pytanie czy normalnie działa. Chyba łapie małe przycinki. Mam jeszcze dwa filmiki Słabo widać, ręka mi się trzęsła. Edytowane 3 Lutego 2014 przez TomekCorsa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/4/#findComment-522365 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Jeżeli dobrze widzę to jest torque, dlaczego nie odczytasz błędów?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/4/#findComment-522563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Błędów brak. Niestety nie wylapuje błędu "za wysokie ciśnienie doładowania" który pokazuje się gdy lampka auta z kluczykiem mórgnie. Co prawda innych błędow nie mam no ale ten pojawia się i ten program tego nie widzi. Wtedy gdy na filmie uruchamiać ponownie silnik w czasie jazdy to dla tego bo właśnie lampka mrógnela i auto było w trybie awaryjnym. Myślę że to raczej jest taka zabawka ale są auta gdzie się spisuje. Może gdybym miał inne błędy to by się pokazały, ten który mam jest nie widoczny. Co prawda nie sprawdzalem zaraz po błędzie tylko po ponownym uruchomieniu silnika, może dla tego nie widzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/4/#findComment-522565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Spotkałem się z tym wielokrotnie już, że niektóre błędy nie zapisują się w pamięci. Może to wina błędu oprogramowania a może celowa robota Ewidentnie się zawiesza EGR, chyba że to zawiesza się odczyt danych. Nie ufam takiemu urządzeniu z jaki prezentowałeś na filmie (zabaweczka). Jeśli chcesz wywołać błąd to wyjedź na prostą i od najniższych obrotów na 3 biegu do ok. 4500 obr. z gazem w podłodze, jeśli nie wywołasz błędu to na 4 biegu powtórz. Jesłi pojawi się błąd przełądowania to chyba nie trzeba pisać za co masz się wziąć . Nie mam tu na myśli turbiny tylko układ nią sterujacy. EGR swoją drogą. Jadąc dodajesz gazu i od razu powinien się zamknąć. Jeśli przyśpieszasz to też jest zamknięty. Jak się prędkość ustala to zaczyna się otwierać. Dla ciekawostki zauważyłem u siebie w obydwu autach że po przekroczeniu ok. 130km/h całkowicie się zamyka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/4/#findComment-522569 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 "Układ sterujący turbo" to u mnie ta "gruszka" przy turbo i jeszcze czujnik ciśnienia. Ta "gruszka" to mechaniczne się steruje bez elektrioniki. Czujnik max 500 płn, są tez za 150 płn no i czyszczenie egr plus dolot plus ta "gruszka". O która się właśnie boję. Ci mechanicy ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/4/#findComment-522572 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Jak mechanicznie??? A co tą mechaniką steruje??? Czy u Ciebie zaworem steruje tylko powietrze które pompuje turbina? Poprawka -wygoooglałem sobie Twoją turbinę. Masz więc mało do sprawdzenia (gruszka-cięgno-czujnik) Czujnik raczej nie przekłamuje choć nie zaszkodzi sprawdzić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/4/#findComment-522575 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Tą gruszkę steruje ciśnienie powietrza tak ?? Przy zmiennych łopatkach jest inaczej a umnie jest ten prosty układ ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/4/#findComment-522577 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Tak u ciebie prosty układ. Ciśnienie które idzie do kolektora dolotowego otwiera i zamyka bypass. Jeśli się przyciera to będzie przeładowywać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/4/#findComment-522579 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 WitamChciałbym przeczyścić u siebie czujnik ciśnienia doładowania, czy moge to zrobić analogicznie jak tu: http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/15263-elektrozawor_vgt_overboost_operation_manual.html Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/4/#findComment-522672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.