Gość peys Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 jezeli nie czujnik ciśnienia doładowania to sprzawdz zawór turbiny ,coś takiego http://allegro.pl/zawor-c...3954303310.html Czujnik znajduje się na pasie przednim, mocowany do ramy. Tak doradził mi kolega, ale u mnie wystarczyło wyczyscić czujnik. U niego był ten zawór do kitu i po wymianie było ok. Poszukaj tańszych bo są na aukcjach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/6/#findComment-526648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 No właśnie, prosta konstrukcja, bez zaworu a taki problem. Dziś podjadę do autoryzowanego serwisu, zobaczymy co oni powiedzą. Po wakacjach mam zamiar kupić nowe turbo, nie regenerowane i elektronicznie zamknąć EGR. Zrobienie "gruszki" to 500 pln a pewności nie mam że to jest jedyny problem. Nowe turbo za 1500 pln kupię (będzie z nową gruszką) zamknąć EGR to z 300 pln, plus zrobienie to moze w 2200 pln się zmieszczę. Wszystko nowe, może wtedy zagra. No chyba że dziś serwis Opla zabłyśnie i co innego zaproponują a ja obawiam się że jednak nic nowego a kasy będą chcieli jak za wymiane wszystkiego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/6/#findComment-526712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 (edytowane) Do gruchy podepnij strzykawkę dużą i zaciągnij, powinna wrócić do wstępnego położenia po odpuszczeniu strzykawki, wtedy można stwierdzić z dużym prawdopodobieństwem, że jest sprawna. Jak się zatnie to jest do wymiany. Wychylenie ramienia gruszki jak podałeś 1-2cm to stanowczo za mało. U mnie przy zmiennej geometrii jest to nie mniej niż 4-5cm. Zabieram się również nie długo za czyszczenie zaworu sterującego turbo, według poradnika z forum alfy. Zobaczymy jak wyjdzie. Na serwisy opla nie liczył bym, że błysną inteligencją ale mam nadzieję, że się mylę. Edytowane 25 Lutego 2014 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/6/#findComment-526901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 He he, byłem w sklepie Fiata i oni mówią że w tej turbinie zwykłej też jest zawór ciśnienia. Z tego tematu zrozumiałem że takowy zawór jest przy turbinie z zmienną geometrią a przy zwykłej jest czujnik ciśnienia doładowania i ta nieszczęsna "gruszka" pod ciśnieniową. Pokazywali mi schemat, obrazek w kompie i przy tym silniku, moim, jest ten zawór. Z dwoma wejściami na wężyk i wtyczka chyba dwu pi nowa. To było Grande Punto z 1.3 multi jet. Natomiast też sądzą że przy moim przebiegu czyli 76000, turbo powinno być OK a problem to raczej ta "gruszka". No chyba że faktycznie jest jeszcze ten zawór regulujący ciśnienie. W piątek jeden do mechanika który może zechce zrobić test szczykawką tej "gruszki".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/6/#findComment-526930 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 (edytowane) Taki test możesz sam przeprowadzić w ciągu 5minut, dostęp jest bardzo dobry. Wystarczy zdjąć osłone górną silnika, odpiąć wężyk od gruszki. Szczykawkę do gruszki u mnie pasowała taka 100ml otwierasz na maxa i ramionko do góry powinno sporo pójść bez oporu. Puszczasz strzykawkę i powinno opaść bez problemu. Jak się mało otwiera albo nie zamyka do końca bądź się zawiesza to gruszka albo turbina. Czytałem jeszcze o metalowych przewodach które doprowadzają ciśnienie do zaworu, na nie nakłada się gumowe i one idą do zaworu. Te metalowe mogą pękać przy kolektorze. Chociaż wtedy pewnie wyłapało by całkowitą nieszczelność, a u ciebie niewiem czy problem występuje od czasu do czasu czy cały czas. Niestety ale opel wymaga bardzo dużej cierpliwości i nauki budowy całego silnika wraz z osprzętem. Innaczej mechanicy wymienią wszystko, a te samochody są bardzo delikatne łącznie z paliwem. Moja tylko jeździ tak jak powinna na Sheelowskim v-power diesel, na każdym innym pojawia się insp 4. Dobre paliwo to podstawa. Edytowane 25 Lutego 2014 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/6/#findComment-526937 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Nie no, u mnie turbo jest na dole. Dostęp jest kiepski, od góry to raczej nie sięgnę. Ty masz 90 "koni" z zmienną geometrią, wtedy turbo masz u góry (tyle widzę z fotek, jest w jakiejś srebrnej obudowie). Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/6/#findComment-526943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Czy przy moim silniku jest jakiś czujnik (zawór) na zderzaku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/6/#findComment-527538 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Pytam bo już zwariowac można, każdy mówi co innego. Tzn czujnik na zderzaku to tak wydawało mi się a pisząc że zwariować ... miałem na myśli że forum ma inną wiedzę niż np w sklepie z częściami a "mechanik" to już w ogóle wyższa pierdolencja. Nabijali mi klimę i podłączyli jeden wąż, od wysokiego ciśnienia. Pytam dlaczego a oni bo w tym aucie jest jeden zawór. No chyba jednak są dwa ? Cały czas dochodzę czy w moim silniku jest czy nie zawór ciśnienia sterujący turbo, oprócz tak zwanej gruszki. W sklepie Fiata mówią że jest. Temat turbo na razie zostawiam bo auto powoli można rozpędzić do nawet 140 a tyle mi wystarczy. Mimo to gdybym dostał namiary na warsztat to bym skorzystał ale tak jak mówię, odpuszczam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/6/#findComment-527597 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Znalazłem taka turbinę: http://sklep.dixi-car.pl/turbosprezarka-corsa-p-1373.htmlTeoretycznie do twojego silnika i jest gruszka. Szkoda się licytować jaką turbinę masz czy nie masz.Mój zawór turbo jest na pasie. Sam zauważyłeś, że twoja turbina jest umiejscowiona gdzie indziej.Najprościej, zobacz jaką masz turbinę, jeżeli tą co Ci wysłałem, popatrz gdzie idzie przewód podciśnienia od gruszki i tam znajdziesz zawór turbiny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/6/#findComment-527651 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 (edytowane) Faktycznie po doczytaniu opisu zaworu, pomimo, że w opisach widnieje 1.3 75KM to w kodach silnika taki nie występuje, także przychylam się do wypowiedzi powyższej, że nie masz zaworu. Edytowane 3 Marca 2014 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/59527-utrata-mocy-silnika-po-migni%C4%99ciu-lampki-serwisowej/page/6/#findComment-527654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.