Skocz do zawartości

Utrata mocy silnika po mignięciu lampki serwisowej


Rekomendowane odpowiedzi

Gość TomekCorsa

Przy turbo go nie ma, może gdzieś przy egr?? U mnie nie da się nawet ręką dojść do tej "gruszki", z wielkim bólem z jednej strony do wężyka. Żeby rozruszać "gruszkę" to trzeba wszystko zdemontować a wtedy musze już być przygotowanym finansowo na nową gruszkę której osobno nie można kupić a tylko w komplecie z turbo. Koszty mogą się zrobić.

 

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Raczej nie masz tego zaworu. Masz inna turbinę. Z tego co czytam to do sprawdzenia poprawności działania turbiny robi się logi i sprawdza z wartościami ustalonymi czy odbiegają od normy.
Zasada działania twojej turbiny i typowa usterka: http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=287365133&Main=287327704

 

Gość TomekCorsa

Na luzie kręci się do 5000 obrotów, jest OK. Na biegu 1 i 2 do oporu i jest OK. Auto normalnie przyśpiesza, czuć "moc". Na biegu 3, 4 i 5 po przekroczeniu 2,500 obrotów dodając cały czas gaz przechodzi w tryb awaryjny. Mrógniue autko z kluczykiem i ... mół. Po restarcie silnika jest OK do momentu ... jak wcześniej pisałem. Co zauwarzyłem: kioedyś jak było dobrze to na jedynce trzeba było dawać gazu żeby jechał. Jazda na jedynce bez gazu dusiła silnik, może przesadzam ale coś w tym jest. To samo na drugim biegu, wcześniej bez dodawanie gazu "trzepał" się. Dodając normalnie gazu, trochę czy więcej, gwałtownie, auto oczywiście dobrze reagowało i jechało. Aktualnie: na jedynce bez dodawania gazu samo jedzie, nawet pod lekką górkę podjedzie. To samo na drugim biegu. Ale na 3, 4, i 5 występuje problem opisany na początku. Po "mrógnięciu" jest błąd "za wysokie ciśnienie doładowania", zczytany w erwisie jakimś programem. Po restarcie silnika błędu brak. Na piątym biegu, dodając gazu z wyczuciem można jechać nawet do 140 i jest OK. Ale nie można gwałtownie przyśpieszać bo ... mrógnie i tryb awaryjny.

Edytowane przez TomekCorsa

 

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Chciałbym podzielić się z wami moją diagnozą.

Jeżeli ktokolwiek będzie miał problemy takie jak:

- falowanie obrotów (szczególnie rano albo na ciepłym), zdarzało się zgaśnięcie autka,

- niebieski dym podczas rozruchu porannego albo po przestoju,

- mignięcie lampki serwisowej (u mnie był błąd wysokie ciśnienie doładowania),

- ostatnio nasiliło się szarpanie autka na każdym biegu przy malutkim wciśnięciu gazu (między 1500-2300 obr.)

Oczywiście jak to zawsze bywa zero błędów na komputerze.

Winowajcą wszystkich wyżej wymienionych problemów była cewka EGR, a dokładniej elektryczna część EGR, nie domykał do końca, działał w cały świat.

Po odpięciu wtyczki wszystkie objawy ustały. Przymierzam się do zaślepienia EGR, w sumie już jest odłączony ale wywaliło oczywiście checka.

Jak zaślepię napiszę czy wywali błąd.

Edytowane przez Gość

 

Nie, tylko się check świeci. Jak podłączysz potem kostkę z powrotem to po 3 zapłonach zgaśnie lampka. EGR nie domykał, błędów zero.

Edytowane przez Gość

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności