Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i przepraszam za głupie pytanie

 

dzisiaj robiłem troche przy asterce i miałem mocno zniszczony filtr powietrza po chwili gazowania autem turbo zaczeło gwizdać głośno szukałem przyczyny i chyba znalazłem turbina wciągnęła kawałek filtra tej ramki gumowej i papieru po zatym dmucha mocno i wygląda na dobrą tylko ten głośny gwizd mi się nie podoba i martwi mnie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60079-turbo/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Prawdopodobnie powykrzywiałeś łopatki turbosprężarki .. proces nieodwracalny .. jeżeli to co wpadło do silnika nie uszkodzi nic więcej, to za jakiś czas turbosprężarka padnie .. brak wyważenia spowoduje przedwczesne zużycie się turbiny .. jednymi słowy ..szukaj nowej (new lub uzywanej) sztuki do swojego auta

Edytowane przez hadzii123

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60079-turbo/#findComment-481088
Udostępnij na innych stronach

ale kolego czy to z tego powodu turbinka tak głośno gwiżdże nie słychać stuków ani tarć tylko gwizd powietrza bo ściągałem przewody od turbiny i jak zakrywałem ręką eylot to ucichło po chwili znów ale dmucha dobrze po za tym cena za urzywaną turbinke to spory koszt

Edytowane przez RODI86

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60079-turbo/#findComment-481090
Udostępnij na innych stronach

ale kolego czy to z tego powodu turbinka tak głośno gwiżdże nie słychać stuków ani tarć tylko gwizd powietrza bo ściągałem przewody od turbiny i jak zakrywałem ręką to ucichło po chwili znów ale dmucha dobrze

na 99% .. wiem, że nie słychać żadnego tarcia ani stuku .. ale gwizd jest dokładnie z tego . nie wiem czy masz możliwość obejrzenia łopatek sprężarki .. (może jakies lusterko) .. ale jestem pewien, że jakas łopatka jest wykrzywiona .. albo kilka z nich. To standardowa sytuacja jak coś przeleci przez turbosprężarkę .. i nie musi byc to metal .. wystarczy jakiś kawałek plastiku, papieru itd. Jezeli gwizd pojawił się zaraz po tym fakcie .. to tak jak napsałem, jestem pewien, że to właśnie to.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60079-turbo/#findComment-481093
Udostępnij na innych stronach

mozesz tym jeszcze bardziej pogorszyc sprawe

co prawda juz jest zle

 

nie wiem moze jeszcze moglbys oddac sprezarke do wywazenia bez wymiany elementow obnizylo by to koszty

ale czy jakis zaklad zrobi bez wymiany nie wiem

musi wymienić pokrzywione łopatki .. samo wyważenie nic nie da...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60079-turbo/#findComment-481100
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj odpaliłem astre po wymianie na nowy filtr poczekałem 5min i bawiłem się gazem cisza turbo nie było słychać po paru minutach zabawy zaczynało powoli coraz głośniej gwizdać

 

grzes08 co mam rozumieć że to może być nie to czyli łopatki mogą być dobre?

 

Druga sprawa jak panowie sprawdzić drugą turbinę mam w innej wsi gościa co twierdzi że ma turbine z takiego jak mój isuzu ale nie wie w czym ona siedziała tylko tyle wie że to z isuzu

 

wie może ktoś jak sprawdzić turbiny sprawność i żywotność?

 

i czy jest różnica między TD TDI a TDS w turbince i czy ma wpływ pojemność silnika 1.5 a 1.7

 

jak sprawdzić czy się nada do mojego i na co zwracać uwage przed zakupem?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60079-turbo/#findComment-481335
Udostępnij na innych stronach

to dziwne .. bo w sumie na zimnym silniku powinno gwizdać jak nic .. zaglądałeś w turbinę??

zawsze jest szansa ... że był to na tyle małe i na tyle miękkie, że nie uszkodziło .. dlatego trzeba sprawdzić ..

zawsze może gwizdać, gdy będzie dziura w przewodzie dolotowym, wywalona uszczelka na połączeniu .. różne moga być przyczyny. Z Twojej opowieści wywnioskowalem, że gwizd pojawił się zaraz po tym jak coś wleciało w przewód dolotowy .. więc moja analizę pokierowałem w tym kierunku, a że miałem już takie przypadki, że cos wpadło w układ dolotowy .. to wiem, jak to się kończy.

 

jak spradzić turbosprężarkę .. organoleptycznie możesz sprawdzić tylko ułożyskowanie ... czy nie ma za wiele luzu osiowego i poprzecznego, czy łopatki nie sa powykrzywiane, czy coś nie było odkręcane (oglądnij śruby), dobrze byłoby sprawdzić czy upust w tej turbinie sie otwiera .. więc potrzebna byłaby pompa podciśnieniowa .. no i spisac numery częsci i poszukać na necie do czego ona jest stosowana (jaki model). Z tego co pamietam niektóre z nich były chłodzone cieczą .. więc oglądnij w jaki sposób są one łączone z obiegiem, czy dadzą się szczelnie je połaczyć ..to samo tyczy się zasilania olejem .. czy nie ma jakiś ubytków materiału, rys na powierzchni uszczelnienia.

 

niestety nie znam tych starszych silników .. dopiero od tych 75KM z pompą sterowaną elektronicznie .. to moja działka .. te starsze znam jedynie z widzenia ..

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60079-turbo/#findComment-481443
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności