Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:)
Na początek chciałem się przywitać Panowie i Panie jako że jestem nowy na forum i dziłam na nim czynnie od jakichś 5ciu minut :) WIęc jeśli piszę nie na temat, lub było coś takiego lub...cokolwiek innego to proszę o wyrozumiałość ;p

 

Stałem się posiadaczem Astry H 2007rok 1.9 CDTI 101kM

 

I...stałem się też posiadaczem pierwszego problemu z odpowiedzią na który nie poradziło sobie nawet google ;)

 

Mianowicie zmuszony byłem wywalić zapchany na maxa filtr DPF bo doprowadził się do takiego stanu że już nawet auto nie odpalało i w związku z tym zadzwonił do mnie mój mechanik że wywalił filtr, świeci jedna kontrolka ale auto ma siłę,ładnie smiga i zastanawiamy się tzn. ja i mechanik czy można by to zostawić już bez zmiany oprogramowania ? Jakoś przeżyję to jedną kontrolkę palącą się na wyświetlaczu a za zmiane oprogramowania elektryk chce aż 1000zł więc nie wiem czy nie wywalę kasy w błoto jeśli jedynym problemem była by nieestetyczna kontrolka na rozdzielce....

 

Co starsi koledzy forumowicze myslicie?:)

Z góry dzięki za inf :)

Seba__

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60207-usuni%C4%99ty-dpf-fizycznie-bez-ingerencji-w-oprogramowanie-co-dalej/
Udostępnij na innych stronach

jak sie zna niech usunie programowo

tysiac to nie duzo

No właśnie mój mechanik tylko fizycznie podjął się wywalenia filterka a na samo ogłupienie kompa mam sobie podjechać w czwartek do fachowca i stąd potrzebuję opini czy obserwować czy jechac i czy ewentualnie co tam robią z tym kompem i jakie są konsekwencje nie usunięcia filtra w systemie asterki ;)

 

Bez ingerencji w soft sterownika bedzie caly czas jezdzil w trybie awaryjnym. Musisz wywalic obsluge DPF ze sterownika.

 

Bez ingerencji w soft sterownika bedzie caly czas jezdzil w trybie awaryjnym. Musisz wywalic obsluge DPF ze sterownika.

No właśnie dzwonił dziś mechanik że auto mogę zabrać do elektryka ale...wszystkie kontrolki zgasły i nie pokzuje żadnych błędów,autko jeździ jak by nigdy nic i pewnie i tak pojadę to robic ale ciekawi mnie czy nie wydam zbędnie kasy ;)

 

Sterownik upomni sie o filtr ktorego nie ma- tego mozesz byc pewien.

okej w takim razie jutro jedzie asterka do elektryka. dodatkowo chciałbym odblokować odczyt spalania bo czytałem że jest to możliwe a u mnie aktualnie nie pokazuje tego ani normalnie na wyświetlaczu ani w trybie serwisowym (same zera)orientujecie się może czy w każdej Astrze można to odblokować?

 

Żadnych błędów nie powinno być, bo niby skąd i jakie?!

Jeśli wszystkie czujniki zamontowane w okolicy filtra pozostały na swoim miejscu, to jedynym mankamentem usunięcia filtra z układu wydechowego będzie cykliczne ( z praktyki około 1000-1500 km) wypalania, co będzie się objawiało dymem nie spalonego paliwa i może powodować przybywanie oleju silnikowego, przy przerywaniu procesu wypalania.

 

Kiedyś w jednym z ASO przewiercono filtr, robiąc w nim trzy otwory o średnicy ok. 8-10 mm, przez które przepływały spaliny i sadza w filtrze nie zostawała. Efekty były takie jak opisałem powyżej.

 

Oczywiście usunięcie filtra powinno być również zrobione z oprogramowaniu sterującym, ale póki nie masz kasy możesz tak jeździć pamiętając o tym, co wyżej napisałem.

 

okej w takim razie jutro jedzie asterka do elektryka. dodatkowo chciałbym odblokować odczyt spalania bo czytałem że jest to możliwe a u mnie aktualnie nie pokazuje tego ani normalnie na wyświetlaczu ani w trybie serwisowym (same zera)orientujecie się może czy w każdej Astrze można to odblokować?

Z którego roku masz auto? W starszych można to zrobić op-comem uaktywniając w module DIS funkcję komputera pokładowego oraz zmianę indeksu kodu o jeden wyżej niż obecny. Nowsze sterowniki Delphi obsługuje tylko serwisowy Tech2.

 

Przy wycietym filtrze sterownik wypapie zbyt mala roznice cisnien w ukladzie wydechowym. Zglosi stosowny DTC i przejdzie w tryb awaryjny. Producent zabezpieczyl sie przed wywaleniem filtra.

 

Przy wycietym filtrze sterownik wypapie zbyt mala roznice cisnien w ukladzie wydechowym. Zglosi stosowny DTC i przejdzie w tryb awaryjny. Producent zabezpieczyl sie przed wywaleniem filtra.

 

W praktyce wygląda to inaczej, nie ma żadnych problemów.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności