Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam całą załoge serdecznie i proszę o pomoc... .

 

Opel Vectra B

1996r. 1.8 16V 92KW 125KM

Rodzaj silnika X18XE

Automatyczna skrzynia biegów.

 

Opis problemu od podstaw.

 

Auto pracowało jakby na 3 gary, żucało silnikiem i nierówno pracował po nagrzaniu wszystko było OK.

 

 

Z mechanikiem byłem umówiony na 5.04.2013 jednak auto nie dojechało z powodu odmówieniu posłuszeństwa. A mechanik nie kwapi się podjechać i sprawdz\ić co jest nie teges.

 

Samochód mimo 1/2 baku paliwa reagował początkowo jakby był pusty. Kompletnie 0 zapłonu, pierwsze co wziełem się za sprawdzenie świec i bingo po wyciągnięciu kabli olej ciekł z nich jak tłuszcz po ziemiaczkach. (Tu proszę o przyczynę bo mogłem się pomylić)

Zdjołem pokrywę i w przewodach i wężykach zauważyłem dziwny osad przypominający smalec. (z kąd to się wzieło?) Smalec usunołem i odtłuściłem benzyną ekstrakcyją wszystkie rurki i przewody w których się znajdował.

Wymieniłem uszczelkę pokrywy, wcześniej nakładając silikon (Firmy K2 do wysokich temperatur +350*C, niewiem czy to był dobry wybór).

Odtłuściłem świece (niedawno wymieniane, ale już teraz widziałem ze są ślady okopcenia i przegrzania). wlałem troszku benzyny ekstrakcyjnej by odtłuśćić gwint i usunąć zalegający olej.Założyłem pokrywę uważając na nową uszczelkę i skręciłem. Wkręciłem świece przewody odtłuszczone i założone. I następny problem samochód próbuje odpalić lecz po kilku chwilach odgłos odpalanego silnika zamienia się na bzyczenie z okolic cewki dokładnie niewiem z kąd. Jakby bendiks padł lub rozrusznik. Ten sam dzwięk miałem jak na zdjętej pokrywie zaworów wydmuchiwałem resztki oleju poprzez przekręceniem stacyjki na rozruch, bez świec.

 

Mechanik okazał się burakiem ponieważ powiedział mi że mam wymienić uszczelkę i usunąć smalec przepłukując wszystko benzyną ekstrakcyją, oraz oczyścić świece i płukając miejsce ich osadzania. Jednak na chwilę obecną nie odbiera odemnie telefonu.

 

Edytka:

Edytka podpowiada mi, że zapomiałem dopowiedzieć że zorientowałem się dziś, że jakoś w dziwny sposób znika mi płyn chłodniczy. Bo olej podejrzewam że mi wypluło w świece.

Edytowane przez Cris

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60359-smalec-w-przewodach-i-wielki-problem-z-odpaleniem/
Udostępnij na innych stronach

Gość papik_zlotow

Poszla Ci uszczelka pod glowica ;) mialem to samo tyle ze ja wymienialem sobie z kolega. sam tego nie zrobisz dac musisz to komus kto sie na tym zna. kup uszczelke glowicy pokrywy zaworow nowy olej nowe kable nowe swiece i bedzie wszystko ok. a jak bzyczy przy odpalaniu to bendiks nie popchnie trybiku na kolo zamachowe. nowy rozrusznik by sie przydal.

Pozdrawiam :-)

Edytowane przez papik_zlotow

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60359-smalec-w-przewodach-i-wielki-problem-z-odpaleniem/#findComment-483221
Udostępnij na innych stronach

1. jesli masz auto z 1996 to masz silnik x18xe a nie z18xe a to spora roznica

2.opis moze tyczyc wielu problemow

 

swiece zalane olejem od gory to uszczelka pod pokrywa zaworow

czesta usterka w silnikach x18xe i x20xev

wymiana w odpowiedni sposob zalatwia problem

 

praca na 3 cylindrach

moze to wina oleju w swiecach moze cewki

 

znikanie plyny to niekoniecznie UPG

to mozna sprawdzic w wiekszosci warsztatow

zawartosc spalin w plynie chlodniczym

jak i kompresje silnika i cisnienie olej

 

a co do mechanika

to co mu sie dziwisz

ma na miejscu auto naprawiac ??

nie ma obowiazku przyjezdzac do klienta

ma na miejscu od groma roboty

a taki wyjazd to strata kasy

niestety ale taka prawda

nic na miejscu nie zrobi i nie zarobi

wiec albo sam auto dostarcz albo panuj nad emocjami

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60359-smalec-w-przewodach-i-wielki-problem-z-odpaleniem/#findComment-483222
Udostępnij na innych stronach

Gość papik_zlotow

ja tam do mechanika nie daje nigdy zazwyczaj zdzieraja :) wole z kumplem przy paru browarach robic milo sie robi az hehe poszukaj moze jakis Twoj znajomy pracuje w warsztacie albo cos chyba ze llubisz wydawac kase to do mechanika;P

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60359-smalec-w-przewodach-i-wielki-problem-z-odpaleniem/#findComment-483224
Udostępnij na innych stronach

Ten "smalec" to olej zmieszany z płynem chłodniczym, dlatego Ci go ubywa. Podobnie jak papik_zlotow postawiłbym na walniętą uszczelkę pod głowicą lub samą głowicę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60359-smalec-w-przewodach-i-wielki-problem-z-odpaleniem/#findComment-483235
Udostępnij na innych stronach

Poszla Ci uszczelka pod glowica ;) mialem to samo tyle ze ja wymienialem sobie z kolega. sam tego nie zrobisz dac musisz to komus kto sie na tym zna. kup uszczelke glowicy pokrywy zaworow nowy olej nowe kable nowe swiece i bedzie wszystko ok. a jak bzyczy przy odpalaniu to bendiks nie popchnie trybiku na kolo zamachowe. nowy rozrusznik by sie przydal.

Pozdrawiam :-)

Znalazłem wszystkie elementy koszt około 600 pln. Dodatkowo wymiana wszystkich filtrów, nie tylko paliwa. A co możecie mi podpowiedzieć o środkach do oczyszczania wtrysków warto czy nie za bardzo? Dodatkowo prosiłbym o zapoznanie się z

http://www.modifikator.pl/faq-zywotnosc-silnikow-dodatki-do-oleju-regeneracja-silnika

i odpowiedź czy warto.

 

Gawlak

Niestety mechanik umawiał się zemną na dzień i godzinę, że podjedzie z lawetą i zabiera Viki za co bierze 100pln.

 

Fakt mój błąd z podaniem rodzaju silnika

Mój silnik to X18XE niby mała literówka a tak wielka nróżnica poprawione.

Edytowane przez Cris

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60359-smalec-w-przewodach-i-wielki-problem-z-odpaleniem/#findComment-483236
Udostępnij na innych stronach

syf w odmie oleju to normalka przy krotkich przelotach

a zima to juz szczegolnie

nie musi byc to UPG wiec nie rozpedzajcie sie zbytnio z tym wyrokiem

sprawdzic zanim sie silnik rozbierze

 

jak wymieniac UPG to rozrzad nowy pompe wody tez

do tego glowica do bialkowania i zarowy do zrobienia

skladac na starych to bezsens

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60359-smalec-w-przewodach-i-wielki-problem-z-odpaleniem/#findComment-483237
Udostępnij na innych stronach

Panowietakie lamerskie pytanie , bo niewiem a chciałbym wiedzieć.

Co to jest UPG?

 

 

Przepraszam za dubla poprostu za pierwszym razem strona się zawiesiła... .

Edytowane przez Cris

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/60359-smalec-w-przewodach-i-wielki-problem-z-odpaleniem/#findComment-483248
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności