Skocz do zawartości

Zafira A 1.8 2002 złożony problem


Gość glowack
Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Gość glowack,

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku chciałem się przywitać- Cześć jestem nowy na forum, skierował mnie tu problem z moją Zafirą, być może będziecie w stanie mi pomóc. 

Pacjent: Zafira A 1.8 hybryda LPG 2002 125KM

Objawy: podczas jazdy nagłe szarpnięcie, przyśpieszenie, na desce rozdzielczej dyskoteka: zapala się kontrola trakcji, abs, zegary kręcą się w momencie ruszania kierownicą (nawet na postoju).
Błędy w związku z prawdopodobnie sondą mam chyba od zawsze, jak zobaczyłem, że wykręcenie jej może skutkować brakiem możliwości wkręcenia nowej zrezygnowałem z naprawy 1f642.png:)
Ostatnio robiony rozrząd i zawieszenie z przodu.
Samochód się tacza, w jeździe bez większej różnicy.

Dziś sprawdzę masę, to pierwsze co mi przyszło na myśl. 
Bardzo proszę o pomoc w diagnozie.
Błędy:
============1==============
P207F(3F) Raw code: 207F3F ECU: 11 Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu., Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany) OBDII: Reductant quality - performance problem
============2==============

C3022(19) Raw code: 702219 ECU: 11 Status: Oczekująca

============3==============
P0022(19) Raw code: 002219 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł OBDII: Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 2 - timing over-retarded

============4==============
C3895(03) Raw code: 789503 ECU: 11 Status: Test się nie powiódł

============5==============
U3111(7F) Raw code: F1117F ECU: 11 Status: Test się nie powiódł, Potwierdzona, Test nie został ukończony od ostatniego resetowania błędu.
============6==============
P0100 Raw code: 0100 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction

============7==============
P0420 Raw code: 0420 ECU: 11 Status: Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna OBDII: Catalytic converter system, bank 1 - efficiency below threshold

============8==============
P0170 Raw code: 0170 ECU: 11 Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction

============9==============
P0170 Raw code: 0170 ECU: 11 Status: Potwierdzona OBDII: Fuel trim (FT), bank 1 - malfunction

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, glowack napisał:

Błędy w związku z prawdopodobnie sondą mam chyba od zawsze, jak zobaczyłem, że wykręcenie jej może skutkować brakiem możliwości wkręcenia nowej zrezygnowałem z naprawy 1f642.png

 

Nie rozumiem.

Wykręcasz i wkręcasz nową.

Ciężko wykręcić?

To pokombinuj.

6 godzin temu, glowack napisał:

Ostatnio robiony rozrząd i zawieszenie z przodu.

Gdy  naprawisz sondę co nie musi byś jej winą sprawdź rozrząd.

O tym ci mówi błąd P0022

 

 

A P0420 mówi że prawdopodobnie zarżnąłeś kata olewanie błędu P0170

 

A do tego sprawdź bezpiecznik F62.

 

 

2020-10-20_210450.jpg

 

 

On zasila wszystkie te elementy od których masz błędy

Czy do niego dochodzi prąd ,czy z niego wychodzi i czy dochodzi do tych elementów.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rafalgrzegorz napisał:

Czym te błędy były sprawdzane?

Sprawdzałem czymś takim: Vgate ICar2 

Cytat

Nie rozumiem.

Wykręcasz i wkręcasz nową.

Ciężko wykręcić?

To pokombinuj

Rzecz w tym, że nie jestem przekonany czy jak wykręcę to będzie jeszcze gdzie wkręcić cokolwiek, tak ładnie to wygląda.

11 godzin temu, adam1954 napisał:

A do tego sprawdź bezpiecznik F62.

 

Sprawdzę i sprawdzę masę, dam znać czy coś pomogło. Dzięki wielkie za pomoc i zainteresowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, glowack napisał:

Rzecz w tym, że nie jestem przekonany czy jak wykręcę to będzie jeszcze gdzie wkręcić cokolwiek, tak ładnie to wygląda.

 

Trudno , trzeba więc naprawić co się urwie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Rozwiązanie

Panowie, jest rozwiązanie: 

Kabel przy czujniku w lewym przednim kole był przerwany, powodowało to zwarcie i dlatego samochód szalał. 

Wystarczyło polutować kable i zabezpieczyć taśmą.

Dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności