Skocz do zawartości

Astra H Z17DTH - klima padła po zimie. Wymiania chłodnicy klimy 850zł - drogo?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość lookasz

Witam,

Po zimie padła mi klima - lampka na przycisku się zapala ale temperatura powietrza się nie zmienia. Auto było kupione w zeszłym roku w okolicach września więc nie wiem kiedy była nabijana i jak często. Od zakupu do końca roku działała bez zarzutów.

 

Dzisiaj pojechałem do gościa od klimatyzacji zapytać jaki będzie koszt sprawdzenia szczelności układu. Powiedział że 100zł ale jak będzie u niego naprawiane to nic. Zapytałem też co najcześciej ulega uszkodzeniu i jaki może być przybliżony koszt naprawy. Powiedział że jest kilka słabszych punktów w oplach które sprawdzi ale najczęściej pada chłodnica klimatyzacji i problem rzekomo dotyczy vectr B, C i Asterixów. Nie dyskutowałem z nim bo w Astrze G parę latek temu miałem to samo i padła w zimie właśnie chłodnica.

 

Zapytałem o przybliżony koszt wymiany chłodnicy jeśli to będzie to. Zawołał 850zł na gotowo z częściami. Kasa niemała ale chłodnica to koszt pewnie ok 350zł + nabicie ze 200zł + robocizna. W astrze 2 ściągali mi zderzak żeby się do tego dobrać więc tu pewnie będzie podobnie.

 

Czy to Waszym zdaniem drogo? Jeździć po innych warsztatach? Robił to ktoś u siebie?

Edytowane przez lookasz

 

Gość popencjusz

nie do końca mati11294. Oczywiście w pierwszej kolejności dobicie z barwnikiem i kontrola. Dopiero później wycena. Jak jestem już po wymianie chłodnic w dwóch autach. Płaciłem ok 700za komplet.

 

robiłem w zeszłym roku - typowa bolączka 5-cio letnich astr i zafir

chłodnica gnije od spodu

ja płaciłem za chłodnicę (z osuszaczem) 400zeta + około 300 za robociznę... ZB Z19DTH wymiana bez zdejmowania zderzaka

 

z tym że jeśli coś było nie tak z klima możesz liczyć się z wymianą lub regeneracją kompresora...

 

Gość mmarcinicramm

Moja astra jest z 2006 r,, 3 lata temu po zimie klima nie działała, przyczyną był simmering. Po wymianie i nabiciiu działa do dziś.

 

każde auto to indywidualny przypadek, ale statystycznie można coś wywnioskować...

 

Wymieniałem chłodnice ok miesiąc temu po zimie już nie włączyła się ale już rok temu miała małą nieszczelnośc koszt całość 750 wytrzymała ponad 8 lat

 

możesz spróbować też wymienić sam skraplacz i osuszacz, jest manual do wymiany skraplacza, co prawda do astry g ale układy aż tak mocno się chyba nie różnią. potrzebne są tez oringi do klimy. nie wiem czy można pisać gdzie tanio ale ja kupiłem skraplacz na stronie atmil. Jak wymienisz pozostanie tylko sprawdzenie szczelności.A jak nie wiesz gdzie jest wyciek najpierw kup lampkę uv i okulary, całość kupisz za jakieś 40 zł, świeć na przewody odkręć lekko wentylator popatrz na skraplacz i może zobaczysz tam wyciek, sam wyciek jeśli duży to takie plamy oleju, które widać też bez okularów. spróbuj sam zawsze możesz później podjechać do mechanika

Edytowane przez Vis

 

  • 3 lata później...

mam jeszcze pytanie, czy warto montować używaną chłodnicę klimatyzacji sprzedawca zapewnia ze sprawna itp, częśc oczywiśie oryginalna GM, ale zastanawiam sie czy nie kupic tanszego zamiennika bo koszt nowej 200 zł a tej uzywki 100 zł, może ktoś coś doradzi. mechanik jeszcze wspomnial zeby jakos sprawdzic sprezarke czy nie zatararta, ale jak to mam sprawdzić?), klima nie wiem ile byla nieuzywana (wymontowana ten skraplacz i zaslepiono przewody) czy uda sie wogle teraz klime uruchomic ?

 

A co będzie gdy jednak nie będzie sprawna?

Sprężarkę o ile sie orientuję to dopiero możesz uruchomić(sprawdzić) po nabiciu klimy.

Edytowane przez adam1954

 

  • Upvote 1

Jeśli to byłaby chłodnica płynu to jeszcze bym się zastanawiał, ale klimatyzacji raczej nową, ja kupiłem nissens ale sa inne dobre. Chodzi o to że jeśli nie masz pewności, że używana jest szczelna to może Ci uciec po nabiciu czynnik, a to jest 100 - 150 zł, więc lipa. Gdyby tak było z płynem chłodzącym i chłodnicą płynu to tylko zlać płyn i wymienić chłodnicę, a potem dolać. Zazwyczaj po nabiciu nabija się z barwnikiem chłod. klim. więc ewentualnie tak można byłoby sprawdzić czy używana jest szczelna (tzn okularami UV). Jeśli chodzi o sprężarkę to jak przedmówca napisał. Druga, rzecz że ręcznie można sprawdzić jak się obraca koło pasowe (ono jest z elektromagnesem, który się załącza dopiero jak jest nabita klima i włączysz przycisk klimatyzacji). Możesz sprawdzić czy po zdjęciu paska wieloklinowego podczas obracania mocno nie szumi. Nie mam pewności ale sprężarka raczej nawet długo nie używana (choć nie smaruje się wtedy) powinna być dobra, prędzej ten elektromagnes pada.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności