Skocz do zawartości

Astra H Z17DTH - klima padła po zimie. Wymiania chłodnicy klimy 850zł - drogo?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość lookasz

Witam,

Po zimie padła mi klima - lampka na przycisku się zapala ale temperatura powietrza się nie zmienia. Auto było kupione w zeszłym roku w okolicach września więc nie wiem kiedy była nabijana i jak często. Od zakupu do końca roku działała bez zarzutów.

 

Dzisiaj pojechałem do gościa od klimatyzacji zapytać jaki będzie koszt sprawdzenia szczelności układu. Powiedział że 100zł ale jak będzie u niego naprawiane to nic. Zapytałem też co najcześciej ulega uszkodzeniu i jaki może być przybliżony koszt naprawy. Powiedział że jest kilka słabszych punktów w oplach które sprawdzi ale najczęściej pada chłodnica klimatyzacji i problem rzekomo dotyczy vectr B, C i Asterixów. Nie dyskutowałem z nim bo w Astrze G parę latek temu miałem to samo i padła w zimie właśnie chłodnica.

 

Zapytałem o przybliżony koszt wymiany chłodnicy jeśli to będzie to. Zawołał 850zł na gotowo z częściami. Kasa niemała ale chłodnica to koszt pewnie ok 350zł + nabicie ze 200zł + robocizna. W astrze 2 ściągali mi zderzak żeby się do tego dobrać więc tu pewnie będzie podobnie.

 

Czy to Waszym zdaniem drogo? Jeździć po innych warsztatach? Robił to ktoś u siebie?

Edytowane przez lookasz

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 25
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

A co będzie gdy jednak nie będzie sprawna? Sprężarkę o ile sie orientuję to dopiero możesz uruchomić(sprawdzić) po nabiciu klimy.

nie wiem jak w astrze, w zafirze były warianty z prostą chłodnicą i zakrzywioną. Nie każdy mechanik o tym wiedział. Jeden nawet stwierdził że mnie ktoś z przodu stuknął sprawdź dokładnie jaką masz ch

może wystarczy naprostować? chyba że jak pisze kolega powyżej taka ma być?    to jest trochę off top, ale jeśli farba odeszła do gołej blachy to chociaż jakąś farbą przeciw rdzy (sklepy lakiernicze

Dodane obrazy

to jakis wrozbita jest bo jezeli nic nie sprawdzal to po co mowi ...

mysle ze poprostu po zimie spadlo cisnienie w ukladzie bo rzecza naturalna jest ze czynnik gdzies ulatuje (pare gramow)

lub nie laczy kabel np od cewki klimy

nabilbym od razu z barwnikiem i po sprawie

jakby w przyszlosci zeszlo wtedy lampą sie sprawdzi

 

sprawdzic zawsze szczelnosc moze maszyną i nabic czynnika z barwnikiem

 

reszta to zbyteczne koszty oczywiscie jak dla mnie,chyba ze rzeczywiscie wyjdzie ze jest gdzies dziura

Edytowane przez mati11294
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie do końca mati11294. Oczywiście w pierwszej kolejności dobicie z barwnikiem i kontrola. Dopiero później wycena. Jak jestem już po wymianie chłodnic w dwóch autach. Płaciłem ok 700za komplet.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

robiłem w zeszłym roku - typowa bolączka 5-cio letnich astr i zafir

chłodnica gnije od spodu

ja płaciłem za chłodnicę (z osuszaczem) 400zeta + około 300 za robociznę... ZB Z19DTH wymiana bez zdejmowania zderzaka

 

z tym że jeśli coś było nie tak z klima możesz liczyć się z wymianą lub regeneracją kompresora...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

każde auto to indywidualny przypadek, ale statystycznie można coś wywnioskować...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możesz spróbować też wymienić sam skraplacz i osuszacz, jest manual do wymiany skraplacza, co prawda do astry g ale układy aż tak mocno się chyba nie różnią. potrzebne są tez oringi do klimy. nie wiem czy można pisać gdzie tanio ale ja kupiłem skraplacz na stronie atmil. Jak wymienisz pozostanie tylko sprawdzenie szczelności.A jak nie wiesz gdzie jest wyciek najpierw kup lampkę uv i okulary, całość kupisz za jakieś 40 zł, świeć na przewody odkręć lekko wentylator popatrz na skraplacz i może zobaczysz tam wyciek, sam wyciek jeśli duży to takie plamy oleju, które widać też bez okularów. spróbuj sam zawsze możesz później podjechać do mechanika

Edytowane przez Vis
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 lata później...

mam jeszcze pytanie, czy warto montować używaną chłodnicę klimatyzacji sprzedawca zapewnia ze sprawna itp, częśc oczywiśie oryginalna GM, ale zastanawiam sie czy nie kupic tanszego zamiennika bo koszt nowej 200 zł a tej uzywki 100 zł, może ktoś coś doradzi. mechanik jeszcze wspomnial zeby jakos sprawdzic sprezarke czy nie zatararta, ale jak to mam sprawdzić?), klima nie wiem ile byla nieuzywana (wymontowana ten skraplacz i zaslepiono przewody) czy uda sie wogle teraz klime uruchomic ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co będzie gdy jednak nie będzie sprawna?

Sprężarkę o ile sie orientuję to dopiero możesz uruchomić(sprawdzić) po nabiciu klimy.

Edytowane przez adam1954
  • Upvote 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.