Skocz do zawartości

alternator hitachi


Gość konar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z alternatorem hitachi 100 A chciałbym sprawdzić regulator napięcia (2 piny)czy jest sprawny. Szukając w internecie natknąłem się na sposób z żarówką i zasilaczem regulowanym. Próbowałem to sprawdzić lecz nie wychodzi problem polega na tym że nie wiem jak właściwie podłączyć ten regulator do zasilacza. proszę o porade

post-20181-0-32785100-1370468518_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej sprawdzić po zamontowaniu. Jeśli regulator jest uszkodzony to napięcie alternatora jest dużo ponad normę czyli 14,4V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej sprawdzić po zamontowaniu. Jeśli regulator jest uszkodzony to napięcie alternatora jest dużo ponad normę czyli 14,4V

to wiem tylko wymontowanie i zamontowanie alternatora w merivie to niezły wyczyn dla tego chcę sprawdzić alternator przed montażem. Wymieniłem prostownik gdyż była padnięta dioda i tak jak mówisz sprawdziłem to na aucie nadal nie ładuje. Jest sprawdzony wirnik u fachowca od przewijania silników , stojan sprawdzałem sam może coś źle zrobiłem ale po lekturze w internecie podobno stojan i wirnik palą się rzadko, pozostaje tylko regulator

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy ten temat będzie pomocny http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic120600.html

Dzięki ale czytałem to już znalazłem jeszcze parę innych nawet jakiś film na you tube ale nigdzie nie ma tego konkretnego regulatora z opcją jak go podłączyć podczas sprawdzania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw musiałbyś odłączyć regulator, bo to co pokazałeś na fotce to zestaw naprawczy.

 

Wspomniałeś że wymieniłeś mostek bo była uszkodzona dioda - w alternatorze jest ich aż 9

6 głównych i 3 pomocnicze - sprawdziłeś wszystkie ?

Co z kontrolką ładowania - świeci ? I kiedy ?

 

 

ps

Nie cytuj poprzedzających odpowiedzi ! Na dole strony masz okno odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alternator jest już naprawiony zaryzykowałem i oprócz mostka założyłem nowy regulator dioda była jedna padnięta bo miała przejście. Problem miałem tylko regulatorem nie byłem pewny czy jest dobry czy zły. Czytałem w intranecie o sprawdzeniu poprzez podłączeniu do szczotek żarówki a do regulatora regulowany zasilacz i chodzi o podłączenie tego zasilacza do regulatora zdjęcie które zamieściłem przedstawia również regulator . Pytanie brzmi gdzie mam podłączyć + z zasilacza do regulatora alternatora aby żarówka podłączona do szczotek się świeciła zwiększając napięcie na regulatorze do około 14,2 V powinna mi ta żarówka gasnąć .

 

zbędny cytat / usunąłem / Kacper

Edytowane przez konar

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem ale nic z tego początkowo myślałem że to wina regulatora ale kiedy w ten sam sposób podpiołem nowy rezultat był taki sam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności