Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zabrałem się za wymianę regulatora napięcia. Odkręciłem wszystkie śruby dostałem się do alternatora tyle że szpilka trzymająca alternator od dołu jest za długa i nie mogę jej wyciągnąć ponieważ dosięga ramy. Macie jakiś sposób na to czy będę musiał ją uciąć?

15711535494221903903641.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie od środka nie jest na jakiejś łapie ten alternator? Zawsze jest modzenia przy tych alternatorach. Jeśli nie będzie już możliwości żadnych, to można zawsze delikatnie opuścić  na poduszce silnika. Tylko podaj jaki masz silnik bo bez tego można gdybać, a jak będzie konkret podany to i sposoby będą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam silnik benzynowy Ecotec 1.8 125kM. Alternator na dole trzyma się na uchu przez które właśnie przechodzi ta śruba oraz u góry jest przykręcony mniejszą śrubką do mocowania. Po wykręceniu jest luźny i gdyby nie za długa śruba wyszedłby bez najmniejszego problemu


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pod tą długą śrubą nie jest alternator na takiej podstawce na 3 śruby?Ale to z kanału można zobaczyć. Popatrz na te zdjęcia z zapożyczonego linku, alternator jest na podstawce, odkręcisz ją to przechylisz później alternator i wyjdzie ta długa śruba bez cięcia i kombinowania później jak to złożyć. Na drugim zdjęciu widać tą podstawkę: https://allegro.pl/oferta/silnik-z18xe-opel-astra-h-zafira-b-1-8-16v-125km-8569379909

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dolne mocowanie jest na 2 śrubach.

Dostęp jest.

Odkręć dolne mocowanie i wyjmiesz wszystko w komplecie.

 

Dojście jest od góry, nie potrzeba kanału.

Tylko zwinne ręce.

Edytowane przez ja37
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie bardzo pomogliście, jestem naprawdę bardzo wdzięczny.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz opuścić trochę silnik bądź podnieść go do góry lewarkiem od dołu,  odkręcić delikatnie śruby od łapy, lub wykręcić całkowicie. Z lewarka Ci nie spadnie jak nie będziesz tarmosił silnikiem, alternator wyciągniesz/wsadzisz z powrotem.

 

Często praktykowałem  w taki sposób ;)

Edytowane przez Kuba142

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez necromonger
      Witam
      Niestety coś stało się z moja Zafira A
      Od jakiegos czasu zapalała sie kontrolka check engine a po przełączeniu na gaz czasem załączała sie kontrolka kontrola trakcji po czym auto zaczęło przerywać na gazie.. bardzo wolno sie rozpędzało.. działo sie to po tym jak auto dłużej stało z reguły w dni bardziej wilgotne i zimne.. .. Lecz ostatnio wracając z pracy 2 - 3 minuty od odpalenia i ruszenia wjechałem na trase i na benzynie wystąpił mi ten problem.. check engine (palil sie juz od kilku dni) a dodatkowo zapaliła sie kontrola trakcji i auto straciło moc. .tak ze ledwie co udało mi sie dojechać do zjazdu z S'ki (jadac okolo 10 - 20 km/h) ..  po zjechaniu auto wylaczylem i odpalilem i auto dalo sie rozpedzic max do 80 km/h na 5 biegu..  obecnie na jalowym biegu maksymalnie możne wykręcić 3.5k obrotów, gdy dojdzie do tej liczby nagle traci moc i zaczyna szarpac silnikiem. Przy jezdzie maksymalnie mozna wykrecic na kazdym biegu do 2.5 k obrotow i jego predkosc max to 80 km/h na 5. 

      mam na telefonie zainstalowane oprogramowanie Car scanner i polaczenie przez bluetooth do komputera Zafiry..  z telefonu po zresetowaniu bledu checka engine w zafirze auto nieco płynniej chodzi.. ale gdy tylko chce przekroczyć 2.5 k obrotów znów zapala sie check engine.. 

      Car scanner gdy odpaliłem go po raz pierwszy po tej akcji wykazał mi takie bledy: 
      P0420, P0302, P0170, P0304, P0136, P0303, P0100, P0110,
       
      po wykasowaniu car scannerem błędów, po przekroczeniu 2.5 k obrotów znów załącza sie check engine i kontrola trakcji i pokazuje tylko błąd: 
      p0303 - cylinder 4 misfire detected 
       
      gdy wyskakuje checkengine i kontrola trakcji silnik znacznie gorzej pracuje i szarpie.. po usunięciu checkengine (ale nie kontroli trakcji - tej aplikacja car scanner nie usuwa) - silnik chodzi znacznie płynniej lecz nadal nie można wykrecic więcej niz 2.5 k obrotów i wolno sie rozpędza.  kontrola trakcji zanika dopiero po wylaczeniu silnika i chwili odczekania.
       
      Na chwile obecna jeszcze nic nie sprawdzilem. no moze poza przejrzeniem świec , 2 znich mialy gruby bialy osad. przeczyscilem (ale jeszcze nie wymienilem ) bo sklepy pozamykane.
       
      Przeglądałem nieco forum i niektóre tematy byly zbliżone do mojego.. ale nie zawsze
      inni wskazywali na :  świece, listwę zapłonową lub katalizator.. 
       
      Auto obecnie z reguły jeździ na dłuższych trasach.. 100 km dziennie / 4 dni w tygodniu , po trasie.  Bierze przy tym sporo oleju.. okolo 1 - 1.5 litra na 1000 km
       
      A co Wy byscie powiedzieli o moim przypadku? 


       
       
    • Przez nik000s
      Witam.
      Posiadam Opla Corse C 1.4 benz. 2004 rok i mam w planach dołożenie z przodu dokładki trochę innej, wyższej niż seryjna i zastanawiam się jaka będzie pasować, słyszałem że pasuje od renault laguny II, ale nie jestem pewien. Czy ktoś zakładał do swojej corsy dokładkę inną niz oryginalna? Jeśli tak to od jakiego modelu samochodu, czy były jakieś modyfikacje przy niej?
      w Załączniku/grafice corsa z fajną dokładką i chciałbym uzyskać podobny efekt
       

    • Przez BedrOK
      Siema,
       
      Jako iż zbliża się zima, a z nią śnieg, czyli wilgoć i sól drogowców co szybko przyśpiesza korozję naszych samochodów, a już na pewno im nie służy. A więc czy macie jakieś ciekawe pomysły na zabezpieczenie auta, podwozia, progów, profili zamkniętych itd. przed zimą? Stwierdziłem, że na pewno jako właściciele Opelków wiecie coś na ten temat, a sądzę, że ten temat przyda się nie tylko nam ale i użytkownikom innych marek.
       
      Więc jak zabezpieczacie swoje autka?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.