Gość wymiata05 Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 Witam Serdecznie, rok temu zakupiłem Astre II (2002) 1.6 16v / z16xe. Od zakupu mam problem w postaci szarpania autka podczas puszczenia/ dodania lekkiego gazu, męczę się z tym już prawie rok i nie mam zamiaru odpuścić.Moje zabiegi to : wymiana EGR na nowy (po tygodniu dowiedziałem się, że EGR i tak został już wcześniej wyłączony komputerowo ), przepustnica wyczyszczona, cewka wymieniona, wszystkie filtry wymienione, rozrząd wymieniony.Teraz planuje zająć się sonda lambda, jak w moim silniku to wygląda? są dwie sondy czy jedna? (z16xe) Pytanie czy jeśli odepnę sondę to czy jeśli ewentualnie jest ona walnięta to odczuje różnice? można tak chwile pojeździć na odpiętej? chciałem zobaczyć czy jest jakaś różnica Log z op coma:VIN: W0L0TGF0825255179RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: NiezaprogramowanyProgrammingDate: FFFFFFFFsystemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289vehicleManufacturerECUHardwareNumber 12223650 PSsystemSupplierECUSoftwareNumber: DSBHsystemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0006exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01004systemNameOrEngineType: Z16XE Identyfikator: 1593CalibrationDate: P0201A09Dane z bloków pomiarowych:Napięcie akumulatora,12.5 VGlówny przekaznik,AktywnyPrzekaźnik pompy paliwa,NieaktywnyCzujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 VCzujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 VWartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,AktywnyTP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.86 VTP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.12 VObliczona pozycja przepustnicy,14 %Położenie przepustnicy,Bieg jalowyPrędkość silnika,0 obr/minMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),4.70 VMAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),99 kPaTemperatura cieczy chłodzącej,2.61 VTemperatura cieczy chłodzącej,74 °CTemperatura powietrza wlotowego,1.96 VTemperatura powietrza wlotowego,56 °CSensor zbiornika paliwa,5.97 VSensor zbiornika paliwa,9 Mala predkoscPrzełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),NieaktywnyCiśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPaPrzełącznik 1 hamulców,NieaktywnyPrzełącznik 2 hamulców,NieaktywnyPrzełącznik sprzęgła,NieaktywnyPrędkość pojazdu,0 km/hPrzelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,NieaktywnySolenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywnyżądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.10 VZawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %Uklad zapob. spalaniu stuk.,AktywnyB1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),NieaktywnyB1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),451 mVB1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),UbogaB1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),NieaktywnyB1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mVB1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),UbogaO2 Pętla sensora,OtwarteB1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0 %Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),NieaktywnyTryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,Zmniejsz. cisn.Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),ZałSerwisowa lampka kontrolna (SVS),ZałPrędkość silnika,0 obr/minPożądana prędkość jałowa,1 075 obr/minPrzesunięcie prędkości jałowej,NieaktywnyKat zwarcia styków,3.2 msCzas wtrysku,0 msKat wyprzedzenia zaplonu,6.7 CAOpóźnienie stukania cylinder 1,0 CAOpóźnienie stukania cylinder 2,1 CAOpóźnienie stukania cylinder 3,4 CAOpóźnienie stukania cylinder 4,0 CAStatus zapłonu,Zał 12VTryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),NieaktywnyCałkowita liczba przerw w zapłonie,0Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),AktywnyZawór odpowietrzający zbiornika pali,NieaktywnyZaprogramowano funkcję immobilisera,YesCzas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62455-szarpanie-po-puszczeniudodaniu-gazu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dylko Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 (edytowane) hejka sądzę ze wymiana sondy labda nic ci nie da, ja juz tez wymieniłem i to nic nie dało dalej auto skacze jak nie wywala błędu nie ma po co pakować kasy zdaje mi sie ze albo przepustnica mechanicznie upierniczona albo silnik krokowy na kablach gdzieś nie styka bo wymieniałem juz z 2 razy i nic jak znajdziesz to napisz bo sam bym chciał usunąć szarpanie ps. B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga chyba nie powinno tak byc Edytowane 24 Czerwca 2013 przez dylko   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62455-szarpanie-po-puszczeniudodaniu-gazu/#findComment-491950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wymiata05 Opublikowano 30 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2013 A mam pytanko czy tutaj wszystko jest ok? Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CAOpóźnienie stukania cylinder 2,1 CAOpóźnienie stukania cylinder 3,4 CAOpóźnienie stukania cylinder 4,0 CA Czy nie powinno być przypadkiem 2,0 i 3,0 zamiast 2,1 i 3,4 ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/62455-szarpanie-po-puszczeniudodaniu-gazu/#findComment-492539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.