Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość los_dawidos

Witam.

 

Znajomy ma problem z Zafirą B 1.7 CDTI 110KM.

Rzecz jest następująca. Po włączeniu silnika natychmiast zaczyna mrugać kontrolka świec żarowych przez cały czas. Komputer pokazał, że jest to błąd P0683. Świece sprawdzał i są ok, moduł świec też jest ok. Na zimnym silniku auto odpala bez problemu, z tym, że zaraz silnik zaczął jakby ciężej pracować i po paru minutach obroty spadły do ok. 700 i tak trzymały się cały czas.

Co mogą oznaczać tego typu objawy?

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62914-b%C5%82%C4%85d-p0683-w-17-cdti-110km/
Udostępnij na innych stronach

Gość los_dawidos

Mówił, że sprawdzał oporność świec i wyszło w normie, choć ja też się specjalnie na tym nie znam. Niemniej jednak trochę byłbym zdziwiony gdyby to była świeca, ponieważ auto jest z przełomu 09/10, ma dopiero 70 tys. km, więc chyba nieco za wcześnie na świece.

 

Moduł z kolei podpięliśmy inny, działający i błąd nie zniknął. Dodam, że błąd pojawił się dopiero przed kilkoma dniami, znienacka, bo wcześniej wszystko było w porządku, silnik chodził normalnie. Nagle zaczęła mrugać ta kontrolka przy uruchomionym silniku i silnik pracuje inaczej, z niższymi obrotami na biegu jałowym. Poza tym auto bez najmniejszego problemu odpala.

 

Pomyślałem jeszcze o filtrze DPF na początku, ale to chyba inne objawy i skąd wobec tego ten błąd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62914-b%C5%82%C4%85d-p0683-w-17-cdti-110km/#findComment-494758
Udostępnij na innych stronach

Być może to zbieg okoliczności i ten błąd wykryliście przypadkiem.

Miganie kontrolki może oznaczać przypchany DPF. Skoro masz interfejs sprawdź poziom nasycenia DPF i dystans przejechany od ostatniego wypalania.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62914-b%C5%82%C4%85d-p0683-w-17-cdti-110km/#findComment-494798
Udostępnij na innych stronach

Gość los_dawidos

Ja niestety nie mam interfejsu. Ktoś ten błąd mojemu znajomemu odczytał.

 

Też mam cały czas ten DPF w głowie. A powiedz jeszcze, bo jak odpaliłem zimne auto to kontrolka od razu zaczęła mrugać, a do wypalania potrzebna jest wysoka temperatura. Po chwili te obroty spadły i silnik zaczął inaczej pracować, ale nie gasiłem samochodu, aż się rozgrzał, lecz nawet gdy temperatura doszła do 90 st. nic się nie zmieniło w zachowaniu silnika. Czy to jest normalne?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62914-b%C5%82%C4%85d-p0683-w-17-cdti-110km/#findComment-494882
Udostępnij na innych stronach

Być może DPF jest już tak przypchany, że nie można go wypalić nawet podczas dynamicznej jazdy i rozgrzanym silniku. Jeżeli nasycenie jest powyżej 105% to trzeba wypalanie zrobić interfejsem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62914-b%C5%82%C4%85d-p0683-w-17-cdti-110km/#findComment-494895
Udostępnij na innych stronach

Najpierw usun przyczyne pojawiania sie kodu bledu, pozniej przegon samochod po autostradzie. Dobrze gdyby byl podlaczony tester w chwili jazdy testowej w celu monitorowania parametrow DPF.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/62914-b%C5%82%C4%85d-p0683-w-17-cdti-110km/#findComment-494896
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności