Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam, jak w temacie mam problem w astrze 3 g kombi z drganiem kierownicy, powyżej 120km/h, dodam że nie zawsze występuje, lecz przy dłuższej jezdzie autostradą za każdym razem trzęsie.

koła już nowe kupione, opony 3 zestaw, nowe łożyska, na jaką stacje bym nie pojechał to wszystko wydaje się w porządku w zawieszeniu.

czy ktoś miał podobny problem, lub o czymś takim słyszął?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie te drgania, jakie opony? felgi nie zwichrowane?

drgania przy konkretnej prędkości czy prędkości obrotowej?

jaki stan zawieszenia? amorki?

jak przyspieszyszponad te 120 i wrzucisz na luz to sie drgania też pojawiają przy 120km/h?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem

opony byly reklamowane - sa ok

mam wymienione amory z lozyskami z poduchami na nowe klayaba

w zawieszeniu nie ma luzow tak samo jak u kolegi diagnosci nic nie widza

kierownica trzesie od 120.

przy jezdzie ze stala predkoscia (tempomat 140km/h) przez chwile trzesie kierownica po chwili ustaje i jest ok i znowu zaczyna i tak w kolko

polosie byly sprawdzane nic im nie jest - robil to mechanik - wyciagal na stoł i sprawdzal

i w zasadzie to chyba nie pol osie bo po wcisnieciu sprzegla (luz) w czasie jazdy dalej sa wibracje

 

generalnie nie ruszane sa tylko sworznie wachacza bo orginalnie jeszcze nitowane

Edytowane przez golden2912

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tyle to sam wiem

 

wiec zostaja te sworznie jedynie bo reszta sprawdzona i zrobiona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tarcze ? tez mogą być zwichrowane.... ja miałem to w merivie, tez powyżej 110 zaczynalo trzasc coraz bardziej ,po wymianie klockow i tarcz na osi przedniej i tylnej to się skonczylo.... teraz 150 i wszystko ok... warto zerknąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna możliwość źle wyważone koła lub jeśli auto dużo jeździ to na wewnętrznej części felgi zbiera się piach a u wulkanizatorów nigdy go nie zeskrobują miałem tak w Vivaro w ciągu sześciu lat jak jeżdżę tym autem to tylko w jednej wulkanizacji widziałem że zamiatali piach z felg. To pomaga!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lub tez nagar z klockow lubi się przyklejać podczas długiej eksploatacji.... ale watpie ze takie rzeczy by powodowaly az takie bicie... bo tego nie nazbiera się tam dużo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też to przerabiałem tylko że wymieniłem wszystko oprócz amortyzatorów (nawet półosie). Dalej trzęsie. Wniosek: ten typ tak ma, tzn. po mojemu jest bardzo czuły układ kierowniczy (niedopracowany) i przenosi wszystkie takie drgania. Problem jednak został zniwelowany do zera jak trafiłem do znajomego oponiarza który wyjaśnił mi jak nalezy wyważyć koła. Większość naszych wulkanizatorów wyważa z dokładnością do 5g co jest w tym przypadku stanowczo za mało. Mi wywyżał z dokładnością (chyba 2g - nie pamiętam) i przestało telepać kierownicą. Taki zabieg jednak powtarzam 4 razy w roku bo zaczyna po czasie telepać. Do przeżycia :) Polecam więc udać się do dobrego wulkanizatora który posiada wiedzę i sprzęt odpowiednio skalibrowany by wyważył Wam z większą dokładnością. Na własnej skórze tego doświadczyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie, ale na dokumencie z ostatniego jeszcze "niemieckiego" przeglądu mam napisane "początkowe zużycie prawego drążka kierowniczego, obserwować", teraz zabieram się za wymianę w pierwszej kolejności, dam znać co wyszło;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muszę trochę poprawić swoją wypowiedź z góry. Otóż jak wcześniej pisałem - problem ten występował u mnie od momentu kupna auta (4 lata). Wymieniałem wszystko to co opisałem wcześniej. Jednak ostatnio przyglądałem się tarczom przednim (korozja po prawie 2 latach użytkowania). Były wymieniane później niż reszta ale bez rezultatów. Mój znajomy kolega - do tego mechanik - bardzo dokładny pokazał mi na co były założone tarcze. Nieoczyszczone piasty :eek:. Teraz po założeniu nowych nawet nie drgnie kierownica. :) Problem ten był opisywany już wcześniej. Nasuwa się jednak jeden wniosek: Trzeba stać i patrzeć na ręce mechanikowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie.... ja może trochę nie w temacie ale miałem ostatnio awarię alternatora i okazało się, że polski Niemiec, który był poprzednim właścicielem najwyraźniej skąpił i serwisował auto w Polsce wymieniając go na chiński;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja dodam 3 grosze.powyżej 125 km/h do 140km/h włącza się drganie kierownicy.Mozna powiedziec jak w zegarku.Diagnosta zbsolutnie nic nie znalazl,amory, zawieszenie,ukł kierowniczy.Zostało tylko do sprawdzenia maglownica,ale ja już trzeba wyciągnąć,i mocowanie amora (chyba poduszka ,łozysko).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przekładałeś koła i sprawdzałeś zawieszenie to zwróć właśnie uwage na stan wyważenia tarcz hamulcowych. Ja na swojej długiej drodze z wyważeniem zauważyłem że te drgania przenoszą się z niedoważeń rzędu kilku 2-3 gramów. Zwróć szczególną uwagę na łuszczenie się rantów tarcz. Odpadające łuski z tarcz mają wagę dochodzącą do 1g.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli muszę oczyścić ranty tarcz? Dodam że podczas hamowania przy tych prędkościach tez drży kierownica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oczyszczenie rantów nic nie da bez wyważenia tarcz. Jeśli nie są skrzywione tylko skorodowane a do tego są jeszcze grube to można oddać je do tokarza niech zrobi szlif. Wtedy też oceni stopień wyważenia. Ja frezowałem dwa lata temu tarcze z tyłu. Teraz kończyły mi się klocki z tyłu i za dwa miesiące z przodu więc zrobiłem komplet przód i tył. Problem drgań ustąpił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że pierwszy raz słysze o wyważeniu tarcz,nawet nie wiem gdzie i jak to zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy element wirujący jest wyważany. Po frezowaniu rownież powinien być wyważony. Oczywiście zapytaj o cenę bo może sie okazać że taniej wyjdzie kupić tarcze.

Edytowane przez popencjusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie co w przypadku gdy drgania delikatnie ale nie do konca sie zmniejszaja pod gorke i z gorki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale pod górkę są większe czy mniejsze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.