Skocz do zawartości

Drgania kierownicy przy 120km/h


Rekomendowane odpowiedzi

U mnie też kierownica drży przy 120 km/h pomimo wyważenia kół ( opony Continental alufelgi 16" ), luzów w zawieszeniu nie mam . Tylko ciekawe bo na felgach stalowych 15" z oponami zimowymi tego drżenia nie ma.

Edytowane przez Kaalith

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy czasami nie jest to problem wynikający z minimalnego luzu na przegubach układu kierowniczego. Jezeli wszystko posprawdzałeś i mówisz, że jest OK .. to tylko pozostaje układ kierowniczy. Szersze opony i większe koła będa powodować, większy wpływ na nierówność drogi. Sprawdziłbym wewnętrzne przeguby przy drążkach kierowniczych i oczywiście przeguby przy kołach. Niewielki luz mże przy większych prędkościach wpływać na drgania samej kierownicy. Miałem kiedyś coś takiego w Vectrze C .. dopiero wymiana drążka kierowniczego z przegubem spowodowała że kierownica przestałą drżeć :) Proponuję również sprawdzić ten trop, jeżeli nie masz innych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu być felga lekko skrzywiona, albo ktoś źle wywazyl, albo tak jak kolega mówi

Edytowane przez synek93

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi są w porządku sam widziałem na maszynie. Przeguby drążków kierowniczych ( przy kołach ) wymieniłem dwa lata temu na nowe oryginalne ( po 165 zł za szt. ), okresowe badania techniczne co roku - bez uwag. Sam już nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi posiadam oryginalne GM. Nie potrzebują pierścieni centrujących. Być może diagnosta nie potrafi znaleźć delikatnego luzu w zawieszeniu.

Edytowane przez Kaalith

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

ja za chyba piątym razem trafiłem na tyle rzetelnego oponiarza który wyjaśnił mi że jak ktoś jeździ z prędkościami powyżej 120km/h wymagane jest precyzyjne wyważenie z dokładnością poniżej 5g.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A i to czasem za mało.

Po pierwsze zacznijcie od sprawdzenia półosi i przegóbów. Luz boczny powoduje często tą wibracje. Jeśli wszystko z zawiasem jest ok, moze się okazać że poruszamy sie na słabej jakości oponach które na pierszy żut oka są okrągłe.

Wywazarka wyważarce nie równa - chodzi mi o jakość samego urządzenia jak i procedure kalibracji oraz dokładności wywarzenia tych ostatnich dwóch funkcji niektórzy nie używają i potem są mizerne efekty wyważania.

Jeśli mamy jeszcze problem zawsze można skorzystać z wyważarki z testem drogowym ona bardzo dobrze pokaże nam jakie mamy felgi oraz opony w pojezdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności