Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie też kierownica drży przy 120 km/h pomimo wyważenia kół ( opony Continental alufelgi 16" ), luzów w zawieszeniu nie mam . Tylko ciekawe bo na felgach stalowych 15" z oponami zimowymi tego drżenia nie ma.

Edytowane przez Kaalith

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63011-drgania-kierownicy-przy-120kmh/page/3/#findComment-587939
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czy czasami nie jest to problem wynikający z minimalnego luzu na przegubach układu kierowniczego. Jezeli wszystko posprawdzałeś i mówisz, że jest OK .. to tylko pozostaje układ kierowniczy. Szersze opony i większe koła będa powodować, większy wpływ na nierówność drogi. Sprawdziłbym wewnętrzne przeguby przy drążkach kierowniczych i oczywiście przeguby przy kołach. Niewielki luz mże przy większych prędkościach wpływać na drgania samej kierownicy. Miałem kiedyś coś takiego w Vectrze C .. dopiero wymiana drążka kierowniczego z przegubem spowodowała że kierownica przestałą drżeć :) Proponuję również sprawdzić ten trop, jeżeli nie masz innych.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63011-drgania-kierownicy-przy-120kmh/page/3/#findComment-588531
Udostępnij na innych stronach

Felgi są w porządku sam widziałem na maszynie. Przeguby drążków kierowniczych ( przy kołach ) wymieniłem dwa lata temu na nowe oryginalne ( po 165 zł za szt. ), okresowe badania techniczne co roku - bez uwag. Sam już nie wiem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63011-drgania-kierownicy-przy-120kmh/page/3/#findComment-588617
Udostępnij na innych stronach

Felgi posiadam oryginalne GM. Nie potrzebują pierścieni centrujących. Być może diagnosta nie potrafi znaleźć delikatnego luzu w zawieszeniu.

Edytowane przez Kaalith

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63011-drgania-kierownicy-przy-120kmh/page/3/#findComment-588634
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

ja za chyba piątym razem trafiłem na tyle rzetelnego oponiarza który wyjaśnił mi że jak ktoś jeździ z prędkościami powyżej 120km/h wymagane jest precyzyjne wyważenie z dokładnością poniżej 5g.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63011-drgania-kierownicy-przy-120kmh/page/3/#findComment-588646
Udostępnij na innych stronach

A i to czasem za mało.

Po pierwsze zacznijcie od sprawdzenia półosi i przegóbów. Luz boczny powoduje często tą wibracje. Jeśli wszystko z zawiasem jest ok, moze się okazać że poruszamy sie na słabej jakości oponach które na pierszy żut oka są okrągłe.

Wywazarka wyważarce nie równa - chodzi mi o jakość samego urządzenia jak i procedure kalibracji oraz dokładności wywarzenia tych ostatnich dwóch funkcji niektórzy nie używają i potem są mizerne efekty wyważania.

Jeśli mamy jeszcze problem zawsze można skorzystać z wyważarki z testem drogowym ona bardzo dobrze pokaże nam jakie mamy felgi oraz opony w pojezdzie

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63011-drgania-kierownicy-przy-120kmh/page/3/#findComment-588654
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności