Skocz do zawartości

Uszkodzony sterownik silnika x18xe1


Gość Karolewicz

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie po naprawie sterownika auto NIE ODPALAŁO WCALE.

Po podłączeniu interfejsu wywalił chyba z 50 błędów. Nawet nie przeglądając ich usunąłem wszystkie i auto zapaliło po 1 obrocie wału.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

U mnie wyrzucenie błedów nie pomogło odpalił bez problemu nawet udało mi sie troche przejechac(lekko szarpał przy przyspieszaniu) dopóki sie nie rozgrzał.Potem było juz tylko gorzej.ArKos ile płaciłes za naprawe?Z tego co piszesz w Twoim przypadku była skuteczna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Karolewicz

Dzięki panowie za odpowiedzi.
Niestety dzisiejszy dzień przyniósł tylko nowe pytania. Chciałem podjechać do mechanika odczytać błędy. Niestety pomimo przejechania kilkudziesięciu kilometrów błąd nie pojawił się ani razu, check nie chciał się zapalić.
Ale szarpanie jest. I na benzynie i na gazie. Nie występuje zawsze ale dość często.
Po docisnieciu lub odpuszczeniu pedalu gazu. Wygląda to jakby nie dopalal albo za mało powietrza dostawał.
Także do grona podejrzanych oprócz komputera dołącza egr,cewka i przepływomierz.
No chyba, że ktoś ma inny pomysł. W poniedziałek zaczynam szukać jakieś ogarnietego mechanika w trójmieście. Zobaczymy co powie.

edit:check się zapalił kiedy dojechałem pod dom... także pozostaje mi czekac do poniedziałku.


edit2:Ok, błędy odczytane, i usterka naprawiona. Problem był jak się okazało z sondą lambda, mechanik który jakieś dwa lata mi ją wymieniał wsadził inną, nie pod mój model i zwyczajnie nie działała. A komputer już musiał dłuuuugo szwankować ponieważ dopiero po tej "drugiej" regeneracji zaczął ja pokazywać.
Wszystkim jeszcze raz dziękuje za pomoc.

Edytowane przez Karolewicz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po długim czasie.
Po długiej batalii z ECU przyszedł czas na podsumowanie.
Niestety krótko po napisaniu tego posta problemy z samochodem pojawiły się ponownie, i po ponad miesiącu szukania przyczyny nieźle się zdziwiłem. Jedynym problemem jaki mam w samochodzie jest dalej niesprawny sterownik silnika.
Firma ELEKTRO-BIP która podjęła się jego naprawy kasując mnie najpierw na 500 złotych a następnie po 3 miesiącach gdy znowu się "rozleciał" na 250 za "wzmocnienie" które rzekomo miało mu zapewnić "wieczną" sprawność nie tylko mnie oszukała ale i również zaimponowała wprost niezwykłym w dzisiejszych czasach bezczelnym olewactwem i cwaniactwem. Gdy dziś przyjechałem do nich po raz już sam nie wiem który od razu na powitanie chcieli ode mnie 100 złotych za zdemontowanie i 40 złotych za otworzenie sterownika który był przedmiotem reklamacji. Następnie 200 za wgranie nowego oprogramowania by na koniec i tak wesoło stwierdzić,że oni tu nic za darmo robić nie będą. Bo działał, cały tydzień działał. A jak stwierdził karakan który mnie obsługiwał, elektronika jest nieprzewidywalna i skoro tydzień działała to znaczy,że dobrze wykonali swoją pracę. Dowiedzieć się czym jest gwarancja w ich firmie a także na jakich zasadach działa mi się nie udało. Mogłem za to kupić inny sterownik na miejscu u nich!!!
Coż, moich pieniędzy oni nie zobaczą, postaram się jednak ostrzec kogo tylko się da.
Także panowie, bójcie się elektroniki, bo jak mówił przemiły pan z firmy elektro-bip w całej europie żaden elektronik nie może być pewien swojej pracy, bo elektronika jest nieprzewidywalna i nie idzie udzielić gwarancji na coś jest tak nieokiełznane(po za słowem "nieokiełznane" dokładnie go cytuję).
Niestety, 12 miesięczna gwarancja jest tylko pustym frazesem, sloganem by przyciągnąć klientów.
Nikomu nie polecam firmy Elektro-Bip z redy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety, było od razu szukać. Za linka dziękuje ale chyba nie będzie pasować, mój numer 90560476 ale znalazłem parę na aukcjach więc jutro będę dzwonić i się pytać co i jak.
Co ciekawe spotkałem się z opiniami w necie,że ten numer nie musi pasować by sterownik działał, ba nawet lepiej zmienić na jakiś z innymi numerami, bo nowszy lepszy, z nowszym softem. I co tu robić? Raczej kupna takiego ryzykować nie będę, dosyć już mnie ta zabawa kosztuje.
Zastanawiam się tylko czy lepiej kupić nieotwierany ze szrotu z gwarancja rozruchowa czy lepiej otwierany z "gwarancja" na 18 mc. Ale coś czuje,że raczej zdecyduje się na szrot. Dosyć na sobie wiem jak gwarancja u takich krętaczy wygląda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupował nie naprawiany Ten chyba bedzie dobry i cena w miare przystepnahttp://allegro.pl/komputer-90560476-wykodow-do-silnika-x18xe1-opel-i3657008500.html

Samemu przełozysz i koniecznie pytaj kolego o security code niektórzy sprzedajacy maja

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do security code to po co mi to i jak ewentualnie je uzyskać w razie gdyby sprzedawca nie miał?
Domyślam się,że pewnie do dorobienia kluczyka ale pewny nie jestem :)
Można na techu z czytać ten kod?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności