Gość łysyyy Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 (edytowane) Opel Vivaro, 1,9 DTI 2002r. Witam, padły mi wycieraczki przedniej szyby... Objawy zaczęły się od tego, że w trakcie jazdy w deszczu, nagle, co jakiś czas zaczęły mi przygasać kontrolki deski rozdzielczej, aż do zapalenia czerwonego wykrzyknika. Za chwilę zauważyłem, że działo się to w momencie zadziałania wycieraczek - ewidentnie coś pobierało bardzo dużo prądu w trakcie startu wycieraczek. Pochodziło tak jeszcze parę minut, po czym przepaliło bezpiecznik. Po wstawieniu nowego - dokładnie to samo. Silnik wyciągnięty i sprawdzony - wszystko z nim ok. Nawet kupiłem drugi, nowy silnik ale palenie bezpiecznika pozostaje. Czasami od razu, czasami po 2-3 krotnym włączeniu wycieraczek. Po odłączeniu silnika i załączaniu wycieraczek nic się nie dzieje, nie pali bezpiecznika - zatem podejrzenie zwarcia w manetce odpada. Jak się zdążyłem doszukać w instrukcji do Vivaro, nie występuje tu zwykły przekaźnik wycieraczek - jest on częścią modułu UCH. Czy ktoś z Was miał już podobny problem? W sieci znalazłem gdzieś jeden post chłopaka, który miał taki sam problem - niestety nikt mu nie odpisał... Edytowane 30 Września 2013 przez łysyyy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Zatarte trzpienie na które mocuje się ramiona wycieraczek. Przy wymontowanym silniku spróbuj przesunąć wycieraczkami po szybie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/#findComment-501798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysyyy Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 Zatarte trzpienie na które mocuje się ramiona wycieraczek. Przy wymontowanym silniku spróbuj przesunąć wycieraczkami po szybie... Niestety nie to... Zapomniałem dodać, że nawet goło podpięty silnik (jeden i drugi) bez obciążenia to samo powoduje. Mechanicznie ramiona chodzą bez żadnego problemu... A z kolei silnik podpięty na "krótko" do 12V chodzi na bardzo małym prądzie...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/#findComment-501800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2013 No to niestety chyba wskazuje na uszkodzenie modułu. Znajomy wysyłał gdzieś do regeneracji - naprawili i dali 12 mcy gwarancji, ale szczegółów nie znam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/#findComment-501808 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 2 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2013 modul odpala przekaznik wiec moze by tak spojzec w puszke?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/#findComment-501964 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysyyy Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 modul odpala przekaznik wiec moze by tak spojzec w puszke? W puszkę...?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/#findComment-502040 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 3 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2013 puszke bezpiecznikow i przekaznikow w komoze silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/#findComment-502071 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość łysyyy Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 No niestety w Vivaro nie ma oddzielnego przekaźnika wycieraczek. Są one sterowane modułem UCH (w nim również są mikro przekaźniki wlutowane w płytkę). Wyciągnąłem go dzisiaj (jest schowany przy kolumnie kierowniczej) i wszystko na oko wygląda w porządku. Żadnych przegrzanych lutów, elementów elektronicznych ani nawet przebarwień płytki drukowanej... Pozostaje już tylko szukać przyczyny w wiązkach elektrycznych - może jest gdzieś uszkodzona izolacja przewodów, które idą już do silnika wycieraczek? I dopiero po podaniu przez sterownik napięcia na te przewody, oprócz prądu silnika występuje też prąd upływu (zwarcia)... Masakra...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/#findComment-502127 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Rozkrecales przekladnie wycieraczek?tam musi tkwic problem,czesto te blaszki sie wykrecaja i lamia,teoretycznie obwod parkowania jest zamknienty kiedy wycieraczka troche ruszy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/#findComment-502243 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość koni2305 Opublikowano 5 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2013 Pewnie jak zwykle to przełącznik (włącznik) wycieraczek jest rąbnięty. Jak ma więcej niż 190000 (a nie wierzę że nie ma) to pewnie to. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/#findComment-502244 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.