Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 43
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

to od razu kogos kto zaloguje,napewno zapala sie kontrolki na zaplonie ale niewiem co odetnie immo ktore jest zintegrowne z uch...wycieraczki raczej powinny zadzialc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/page/3/#findComment-502292
Udostępnij na innych stronach

Najpierw może poszukam uszkodzeń na przewodach biegnących do zespołu napędowego. Zrobię też by-pass całej tej wiązki i wtedy będę na 100% czy to wina samych przewodów, czy też niestety modułu UCH. W tym wszystkim najdziwniejsze jest to, że tak na prawdę wszystko działa, tyle że na zbyt dużym prądzie. Jakby był po prostu uszkodzony przekaźnik w module UCH, to by wycieraczki nie działały i tyle, albo też działałoby ciągle (jakby był zapieczony przekaźnik. Swoją drogą, zastanawiam się jeszcze nad jednym faktem - to przygasanie kontrolek (a więc mocny spadek napięcia) występuje tylko przy starcie silnika z punktu parkowania. Owszem, silnik ma większy prąd rozruchowy od prądu biegu jałowego, ale bez przesady... Może to być zatem coś z sygnałem parkowania przekładni. Może właśnie w module UCH coś dokładnie w tym momencie robi małe zwarcie...?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/page/3/#findComment-502326
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobione!

wojteckcichy jednak miałeś rację! Winne okazały się właśnie wygięte blaszki zestyków w samej przekładni. Wcześniej jej (a właściwie "ich" 2) nie rozkręcałem, bo skoro miałem nowy silnik z nową przekładnią i po podłączeniu wszystkiego dalej przepalało bezpiecznik, to problem musiał leżeć gdzieś indziej. Niestety, jak się w końcu okazało, jedna blaszka była wygięta - ta sama w starej przekładni jak i nowej. Ogólnie jest to tak skonstruowane, że jeśli silnik dostanie "wstecznych obrotów" w momencie przechodzenia przekładni przez punkt "zerowania", to blaszka wchodzi "pod włos" w zagłębienie w bieżni zestyku i wygina się w "try piz...y" ;p Teraz mam 2 zespoły napędowe sprawne ;p

Dzięki zatem wszystkim za pomoc!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/page/3/#findComment-503395
Udostępnij na innych stronach

Gdzies mam foty tego mechanizmu,nalezy pamietac ze za 2 razem blaszka peka i miestety trzeba nowa przekladnie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/page/3/#findComment-503795
Udostępnij na innych stronach

Nie pękła za drugim razem ;p Jak założyłem stary silnik ze stara przekładnią (z naprawioną blaszką) i wszystko złożyłem do kupy, to się okazało, że trochę w złym położeniu założyłem wycieraczki (nie były w pozycji zerowej) i próbowało je jeszcze cofnąć... Zblokowało je i znowu wygięło blaszkę... Znowu ją naprawiłem i jest w porządku. Nie mniej jednak założyłem ostatecznie nowy zespół napędowy. Takie blaszki można by pewnie dobrać z jakiegoś stycznika. Co do zdjęć - zrobię może jutro "dla potomnych" ;-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/page/3/#findComment-503895
Udostępnij na innych stronach

miales farta,mozn bylo by dobrac i lutowac ale wydaje mi sie ze gra nie warta swieczki bo to blacha od parkingu...

wazne ze dziala

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/page/3/#findComment-503916
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

nie będę zakładał nowego tematu wycieraczkowego, ale co może być przyczyna nie działającego czasowego ustawienia wycieraczek?

Wydaje mi się, że słysze prace przekaźnika co jakiś czas.

Ale od początku.

Manetka w pozycji 0 - wycieraczki nie działają

pozycja 1 - czasowe, nie działa, co jakiś czas coś pyknie, jakby z manetki

pozycja 2 - ciągłe, pracuje bez zastrzeżeń

pozcyja 3 szybkie, działa

ale jak przeczucam z pozycji 2 na 1, a wycieraczki są np. w połowie szyby, to już nie zjadą na dół, zostają w tej pozycji, w której zostały przełączone.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/page/3/#findComment-651743
Udostępnij na innych stronach

Silniczek wycieraczek do wymiany. Nie żyje stycznik podtrzymujący napięcie - jest pod plastikową klapką przy ślimaku silniczka.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63960-przepalanie-bezpiecznika-wycieraczek/page/3/#findComment-651752
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności