Skocz do zawartości

Olej w skrzynie biegów Corsa B 1.4 16V


Gość truckman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Borykam się precyzyjnością zmiany biegów. Co regulacja to albo 1,2 ciężko wchodzą, albo wsteczny nie wchodzi, innym razem po regulacji 3,5 ciężko wchodzą. Doszedłem do wniosku że pająk nadaje się do regeneracji (na przegubach kulowych luz itp). Coś mnie tknęło by sprawdzić poziom oleju w skrzyni i się okazał jak odkręciłem śrubę to olej dużym strumieniem wypłynął i strasznie śmierdzi (zapach przepracowanego oleju hydraulicznego)

Moje pytanie:

  1. Czy oleju nie jest za dużo?
  2. Czy olej ewidentnie czarny i śmierdzący nie nadaje się do wymiany mimo zaleceń ,że się nie wymienia oleju w skrzynie ?
  3. Jeśli wymienić olej to na jaki, o jakich parametrach? Oryginalny miał 75W/85, jaki teraz wlać ewentualnie?
  4. Jak wymienć cały olej, przez śrubę rewizyjną cały nie spłyenie, a nie chciał bym się bawić w rozkręcanie skrzynie, boję się problemu ze sczelnoscią?
  5. Jeśli jakims cudem udało by mi się wylać częsc oleju, czy mogę dolac tam jakiś inny olej? (też się nie powinno tego niby robić)

Z góry dziękuje za opinie i porady.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1 jest za dużo

ad 2 a dlaczego ma się nie nadawać do wymiany ? Na pewno nie do ponownego użycia.

ad 3 Olej zakup GM , potrzebujesz niecałe 2 litry więc to nie są ogromne koszty

ad 4 nie utrudniaj Sobie wymiany tylko kup uszczelkę pokrywy to też nie jest duży koszt.

ad5 patrz ad4

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów sie czy auto stało równo, jakby było za dużo miałbyś wycieki z połosi albo co gorsze z uszczelnienia na wale sprzegła.

 

Jezeli chodzi o Corse B w manualnu to takiej głupoty jak przpracowany olej hydraliczny i jego zapach w skrzyni przekładniowej jeszcze nie słyszałem.

 

Jeżli rozczepiłeś biegi pod autem przy drążku wychodzącym na skrzynie to dobra regulacja tego jest cholernie trudna i czasochłonna. Boirąc pod uwagę stan tojej wiedzy od razu podjechałbym do mechanika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanów sie czy auto stało równo, jakby było za dużo miałbyś wycieki z połosi albo co gorsze z uszczelnienia na wale sprzegła.

 

Jezeli chodzi o Corse B w manualnu to takiej głupoty jak przpracowany olej hydraliczny i jego zapach w skrzyni przekładniowej jeszcze nie słyszałem.

 

Jeżli rozczepiłeś biegi pod autem przy drążku wychodzącym na skrzynie to dobra regulacja tego jest cholernie trudna i czasochłonna. Boirąc pod uwagę stan tojej wiedzy od razu podjechałbym do mechanika.

Kolego autko stało równo. To ,że uzyłem słowa "hudrauliczny" to przypadek bo trudno jest okreslić zapach. Olej już wymieniałem w róznych samochodzach od silników 1.0 po silniki 16litrów więc nie jest to mi obce. Nie jestem mechanikiem z

zawodu, ale na co dzień mam do czynienia z mechaniką większą niżeli niejeden Serwis Samochodowy. Z tego co wiem to na forum nie raz mechanicy pytaja o porade więc nie rozumiem odpowiedzi jedź do mechanika.

Co do pracy biegów:

  1. Wymieniłem bolec na łączniku (w moim przypadku gumowym)
  2. Zamontowałem kompletny zestaw naprawczy wybieraka biegów. Wymontowanie tego bez odkręcania łapy skrzyni trochę wymagało napocenia się. Tutaj chciałbym zwrócić uwagę dla taki "mechaników" (by nikogo nie urazić jak widać) ,że jest kilka typów wybieraków i stwierdzenie z popularnego portalu aukcyjnego sprzedawców ,że wybierak corsa b jest do wszystkich modeli jest bzdurą. Są wybieraki z kostką plastikową i przegubem gumowym i różnią się one także kształtem ramienia.
  3. Przeprowadziłem regulacje biegów. (Robię to już po raz kolejny nie tylko w tym aucie Chaber - Corsa C 1.0, Corsa B 1.4 94r, Astra II 97r, Corsa B 1.4 97) Tak jak napisał Kacper wyregulowanie same nie jest problemem, problemem jest zrobienie tego dobrze przy pierwszym podejściu jeśli ma się luzy np na drążku zmiany biegów.

Myślę, że za sugestą Kacpra wymienię ten olej dla świętego spokoju.

 

 

Mam w planach wymienić cały lewarek jeszcze który nie będzie tak wybity jak w mojej Corsie. I tutaj pytanie:

  1. Robił już to ktoś, jak najogólniej dobrać się do lewarka. Trzeba demontować środkowy kanał cały?

Z góry dziękuję za porady fachowe i rzeczowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie zielony nie jesteś więc na pewno poradzisz Sobie. :spoko:

Zdjęcie tunelu to zapewne też nic skomplikowanego i czasochłonnego. Na pewno ułatwi wymianę lewarka.

 

 

 

 

Są wybieraki z kostką plastikową i przegubem gumowym i różnią się one także kształtem ramienia.

Możesz zapodać jakieś przykładowe fotki dla porównania ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sroki ale jak ktoś pisze że określa stopień zużycia oleju po zapachu i obojętnie czy oleju hydraulicznego czy przekładniowego to jest to dla mnie niezły ubaw, tak samo jak rozbieranie lewarka bo bo biegi ciężko wchodzą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności