Skocz do zawartości

Brak prądu na bezpieczniku 38


Gość Rybkowy

Rekomendowane odpowiedzi

To sprawdzasz przy wypiętej wtyczce z sterownika.

Dla sprawdzenia przekaźnika robisz zworkę z A11 i D pojawi się wtedy napięcie na pinie C i bezpieczniku 38


A jeszcze takie pytanie - jak masz sterownik na wierzchu to możesz zerknąć czy jest możliwość jego otwarcia ?


Tu jest jeszcze ciekawy temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic702507-0.html

Instalacja sprawna a sterownik nie widzi wszystkich czujników.

Dlatego mam taką sugestię:

Jak będziesz wypinał sterownik to sprawdź w jego gnieździe czy jest jakieś przejście pomiędzy pinami odczytującymi sygnał z czujników.

Jeśli jet to porównaj czy pomiędzy wszystkimi jest taka sama wartość.

Ja będę mól to sprawdzić dopiero jutro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dziś się szykuję do wyjazdu.Jutro jadę , wracam w niedzielę i będę walczył. Kacper pogadaj z Harnasiem gadaliśmy z godzinę o mojej przypadłości porównywaliśmy pomiary miernikami ja u siebie on u siebie i to live przez telefon. Może on Ci coś zasugeruje a ty wymyślisz co dalej. Pozdrawiam i do Niedzieli wieczór lub poniedziałku.


To sprawdzasz przy wypiętej wtyczce z sterownika.

Dla sprawdzenia przekaźnika robisz zworkę z A11 i D pojawi się wtedy napięcie na pinie C i bezpieczniku 38


A jeszcze takie pytanie - jak masz sterownik na wierzchu to możesz zerknąć czy jest możliwość jego otwarcia ?


Tu jest jeszcze ciekawy temat http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic702507-0.html

Instalacja sprawna a sterownik nie widzi wszystkich czujników.

Dlatego mam taką sugestię:

Jak będziesz wypinał sterownik to sprawdź w jego gnieździe czy jest jakieś przejście pomiędzy pinami odczytującymi sygnał z czujników.

Jeśli jet to porównaj czy pomiędzy wszystkimi jest taka sama wartość.

Ja będę mól to sprawdzić dopiero jutro.

Sugerujesz żeby zajrzeć do środka sterownika czy się coś nie odlutowało?


"Dla sprawdzenia przekaźnika robisz zworkę z A11 i D pojawi się wtedy napięcie na pinie C i bezpieczniku 38"- rozumiem że obie wtyczki mają być wypięte ze sterownika i w nich robić zworkę - jak się mylę o mnie popraw. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro dla własnej ciekawości wyciągnę swój sterownik i dokonam na nim pomiarów - jest sprawny więc będzie odnośnik dla porównania gdyby dwa sterowniki były uszkodzone w identyczny sposób.

Na tą chwile nie widzę innej możliwości usterki. Czujniki sprawdzone kable sprawdzone a sterownik nie widzi czujnika.

"Dla sprawdzenia przekaźnika robisz zworkę z A11 i D pojawi się wtedy napięcie na pinie C i bezpieczniku 38"- rozumiem że obie wtyczki mają być wypięte ze ............

Tak sprawdzenia przekaźnika dokonujesz przy wypiętej wtyczce

 

abs_sterownik.jpg

 

 

W zaznaczonych miejscach pomiędzy pinami powinno być 40,2 do 40,4 kOhm

Jeśli tak n ie jest to sterownik jest uszkodzony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dla sprawdzenia przekaźnika robisz zworkę z A11 i D pojawi się wtedy napięcie na pinie C
jest napięcie na C

 

Może licznik sam ześwirował?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego chcę jeszcze sprawdzić ci się dzieje na pinie A7 gdy kontrolka świeci i nie świeci.

 

edit

Sprawdzałeś czy są zmiany rezystancji na wtyczce sterownika gdy kręcisz lewym przednim kołem ?

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harnas1515

Założył z przodu dwie nowe piasty...

Ale faktycznie trzeba sprawdzić co wyświetla miernik przy obrocie kołem.

Na kości przy centralce.

A jeśli nie ma zmiany odczytu to sprawdzić przy kole.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Wróciłem do domu po tygodniowej nieobecności. A więc tak- żona poinformowała mnie że któregoś dnia ni z tond ni zowąd samoistnie zaczęła działać tylna wycieraczka i nie dawała się wyłączyć. Potem sama przestała. Licznik był moment że zaczął działać ale tylko na chwilę. Zblokowały się też na chwilę suwane drzwi , a teraz wszystko wróciło do starego- czyli nie działa licznik i abs drzwi działają a wycieraczka się nie włącza samoistnie. I co Wy na to :) .Wszystko to działo się przy roztopach i mokrej drodze (taką mam do domu)

 

P.s Czy zmiana radia na inne mogło mieć wpływ na te usterki? Jakiś czas temu założyłem inne radio na dzień a potem wróciłem z powrotem do fabrycznego radia. Pozdrawiam.

 

P.s 2 Dziś żona jadąc do pracy przejechała po "tarce na drodze" i licznik ruszył znów. (może mi ktoś napisać jak idą przewody po kolei? )

 

1. od kół do sterownika ABS potem gdzie? Prawdopodobnie nie łączy jakaś kostka i na dziurach się uaktywnia. Takie mam podejrzenia. Pozdrawiam Olo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Wróciłem do domu po tygodniowej nieobecności. A więc tak- żona poinformowała mnie że któregoś dnia ni z tond ni zowąd samoistnie zaczęła działać tylna wycieraczka i nie dawała się wyłączyć. Potem sama przestała. Licznik był moment że zaczął działać ale tylko na chwilę. Zblokowały się też na chwilę suwane drzwi , a teraz wszystko wróciło do starego- czyli nie działa licznik i abs drzwi działają a wycieraczka się nie włącza samoistnie. I co Wy na to :-) .Wszystko to działo się przy roztopach i mokrej drodze (taką mam do domu)

 

P.s Czy zmiana radia na inne mogło mieć wpływ na te usterki? Jakiś czas temu założyłem inne radio na dzień a potem wróciłem z powrotem do fabrycznego radia. Pozdrawiam.

 

P.s 2 Dziś żona jadąc do pracy przejechała po "tarce na drodze" i licznik ruszył znów. (może mi ktoś napisać jak idą przewody po kolei? )

 

1. od kół do sterownika ABS potem gdzie? Prawdopodobnie nie łączy jakaś kostka i na dziurach się uaktywnia. Takie mam podejrzenia. Pozdrawiam Olo

Zmiana radia mogła wpłynąć na ABS, problem licznika i ABS idą w parze bo sygnał idzie z piasty lewego przedniego koła poczytaj-http://forum.opel24.com/topic/65862-abs-i-jego-naprawa-w-pigulce/

Wilgoć i wstrząsy też mają na to wpływ.

Tylna wycieraczka to może być przełącznik pod kierownicą, spróbuj podmienić - pasuje z Omegi i Vektry.

Olo - tu znajdziesz okablowanie sintry - http://forum.opel24.com/topic/52409-okablowanie-sintra/

Edytowane przez rafalgrzegorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności