Skocz do zawartości

Zgasła i nie odpala


Gość ReFLeX

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj odpaliłem sintrę i podpiąłem laptopa by sprawdzić jak wygląda mapka LPG. Niby OK, ale napięcie na akumulatorze było niskie, więc zostawiłem na benzynie, by silnik troche popracował i doładował aku. Sintra nie zdążyła przełaczyć się na gaz, bo zanim silnik się rozgrzał... zgasła po 2 minutach. Bez szarpania, czy jakichś innych probelmów - po prostu nagle silnik umilkł.

Rzut oka na wskaźnik pozimu paliwa - rezerwa. Ostatnio autem jeździła żona, więc... :-) myślałem, że skończyła się benzyna. Dolałem i nic (kręci, wydaje odgłosy jakby miał zapalić, ale nie kaszle i nie zapala). Odpaliłem awaryjnie na gazie - nic (nie wiem czy ten sterowni ma odpalanie tak jak mój stag, ale to jakiś klon, więc zakładałem, że tak), do tego aku zdechł. Doładowałem i sprawdzam - świece takie sobie, podmieniłem na szybko i sprawdzam czy jest iskra (ponoć nie było - ja kręciłem kluczykiem, więc muszę wierzyć na słowo teściowi). No więc lecę po przewodach - wydawało mi się, że na wtyczce cewki mam brak napięcia, więc zdjąłem osłonę wtyczki i lecę po przewodach. Po chwili mam napięcie na wtyczce... dziwne - ale nie zastanawiałem się wiele, bo dziś pilnie potrzebowałem jechać tym autem i od razu sprawdzam iskrę - słaba, ale jest (na wszystkich świecach).

Montuję resztę, odapalam i... no tak, aku jeszcze się nie naładował i zdechł. Po chwili ponawiam próbę i dalej nic. Sprawdzam więc pompę (wyjąłem stycznik i podałem napięcie z aku) - pracuje. Sprawdzam na zaworku - jest benzyna. Na więcej nie starczyło czasu.

Świeci się na pomarańczowo check engin (jakoś tak słabo), ale auto nie jeździ, więc nie mam jak podjechać na warsztat.

Co powinienem teraz sprawdzić?

Edytowane przez ReFLeX

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nic nie piszesz czy świece po wykręceniu były mokre czy suche i jeśli mokre to czy było czuć na nich paliwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość STRUS_TM

Sprawdż ,czy masz dobra masę (tę na prawym nadkolu). Zobasz też klemy na akumulatorze. Check zazwyczaj "daje po oczach"...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR akurat nic nie ma do tego że nie można odpalić.

Najpierw trzeba ustalić czy za sprawą braku iskry - wtedy świece mokre i czuć paliwem czy brak paliwa - świece suche.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece były suche, nie śmierdziały, elektrody były wręcz w dobrym stanie.

Zresztą sintra odpalała nawet na mrozie przy słabym akumulatorze nadspodziewanie dobrze (słabo kręcił rozrusznik, a odpalała bez większych problemów).

Jedyne co, to z góry (od strony fajek) były skorodowane, ale od góry cała komora ze świecami była upaprana olejem, więc to pewnie z tego.

Nie napisałem tego w pierwszym wpisie, ale podmieniłem świeczki na stare, które zostały mi z poprzedniego auta i na nich sprawdzałem iskrę.

Sprawdziłem też bezpieczniki (styczników nie, ale nie bardzo wiem jak je przetestować).

 

Dodam, że autko poprawiam po poprzednim właścicielu, który ewidentnie miał coś spaprane w elektryce (pociągnął dodatkowe 2 masy, poza tym na dzień dobry odłączyłem alarm, bo włączał się sam co jakiś czas, a akumulator i tak nadal siada dość często jak auto stoi dłużej), więc nie mam pewności, że instalacja elektryczna nie ma jakiegoś kwiatka.

Druga sprawa, to wyciek oleju (ponoć uszczelka pod klawiaturą) - niby uszczelka miała być wymieniona w dniu zakupu (czyli parę miesięcy temu), ale widzę, że dalej wszędzie pełno oleju.

Autem jeżdżę rzadko, więc ciągle brak czasu i motywacji, by to sprawdzić i naprawić... :-(

 

Dodam jeszcze odnośnie checka - pozostałe kontrolki, które się zaświecają są czerwone i świecą zauważalnie jaśniej, a check słabiej (może to kwestia tego, że na pomarańczowo), stąd nie wiem na ile to pewne.

Próbowałem podpiąć go pod interfejs (mam OBD-II z którego korzystam do diagnostyki astry), ale wyskakuje mi błąd połączenia. Metoda gaz-hamulec w sintrze chyba nie działa (przynajmniej u mnie nic nie pokazuje), więc na razie checka nie sprawdzę. Jutro spróbuję podładować porządnie akumulator i powalczyć z tym jeszcze raz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie bezpiecznik pod maską w opisie jako 40. Sterowanie silnika (10A) przekaźnik świec żarowych

http://forum.opel24.com/topic/8127-bezpieczniki-i-przekazniki/ w benzynowych zabezpiecza on wtryskiwacze paliwa. Sprawdź też czy po włączeniu zapłonu jest na nich napięcie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki - rzuciłem okiem na wszystkie bezpieczniki i wyglądały OK (pomijając fakt, że poprzedni właściciel wyciągał je chyba nożyczkami, bo są nieco zmasakrowane :)). Ale napięcia nie sprawdziłem.

 

Przy okazji: auto w feralnym momencie było podpięte pod laptopa, więc wyciągnąłem plik osc (mam staga - log w formie wykresu podstawowych parametrów sterownika gazu) z zapisem ostatnich chwil przed katastrofą. Całość rozegała się w czasie 0,2s. Obroty spadały z biegu jałowego, ciśnienie gazu malało, MAP rosło do 0,93, a czasy wtrysku benzyny nieustannie rosły z 3,8 ms do 16,2 ms i nagle spadły do zera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tak jak pisałem na początek napięcie na bezpieczniku i wtryskiwaczach - może to powód dla którego świece są suche i nie podawane jest przez nie paliwo.

Rozrysuje jeszcze wtyk ECU z zaznaczeniem napięć, a w szczególności trzeba zwrócić uwagę na masy.

Brak masy może wyjaśnić słabą iskrę, brak wtrysku, słabe świecenie kontrolki i problem z komunikacją.

 

edit

 

poniżej rysunek wtyczki ECU w której powinieneś dokonać pomiarów według opisu.

 

K61_1.jpg

 

Napięcia

18 & masa – zapłon wył. – napięcie akumulatora

27 & masa – zapłon wł. – napięcie akumulatora

37 & masa – zapłon wł. i 46 zwarty do masy – napięcie akumulatora

 

Rezystancje

2 & masa – zero

10 & masa – zero

14 & masa – zero

19 & masa – zero

24 & masa – zero

42 & masa – zero

 

Chyba dasz radę ? :rolleyes:

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu wczoraj znalazłem kilkadziesiąt minut i zajrzałem na szybko do sintry. Napięcie na bezpieczniku wtryskiwaczy było. Aku był bardzo rozładowany (bodajże 8,7V), więc postanowiłem go wyjąć i naładować. Na to zmarnowałem pozostałem minuty, bo montaż aku zupełnie bez wyobraźni... :(

Ale przynajmniej zobaczyłem, że aku jest IMHO źle dobrany - mam 56Ah/480A, a na moje oko powinno być ze 69Ah/540A albo więcej. Inna sprawa, że prąd nadspodziewanie szybko zmyka - będzie co sprawdzać. :)

Jutro zamierzam dokopać się do ECU - wczoraj go nawet nie widziałem (jest gdzieś w okolicach filtra powietrza?) - dzęiki Kacepr za rozpiskę pinów, oszczędziłeś mi sporo czasu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności