Skocz do zawartości

Zgasła i nie odpala


Gość ReFLeX

Rekomendowane odpowiedzi

Na pracującym silniku może tak być że jest 2.2 V - sprawdzę dla porównania jak jest u mnie. Ale dopiero pod wieczór.

 

edit

Sprawdziłem u siebie i napięcie na wtryskiwaczach jest takie same na wszystkich pinach.

Jeśli jest 2.2V to znaczy się że jest jakieś przebicie. Na początek najlepiej wypiąć ECU aby je wykluczyć i zmierzyć jeszcze raz.

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak na szybko, to powiem, że mnie rozbawiliście. Szczególnie tą fotką ze skrzynki bezpieczników. Gdybym miał taki porządek w stycznikach jak na zdjęciu, to bym nawet nie pytał, ale u mnie jest poodwracane przynamniej kilka styczników (i to nie przez moją zabawę, bo odkładam wszystko na swoje miejsce :)). No, ale tak to jest jak auto oddasz w niepowołane ręce...

Najpierw doprowadze stycnziki do ładu, potem chciałbym sprawdzić wtryskiwacze (ja mierzyłem napięcie na obu nóżkach względem masy, ale pisał ScauT, żeby sprawdzić rezystancję - jaka powinna być?). No i musze dobrać się do tego czujnika położenia wału, ale tego w 15 minut chyba nie zrobię - znów trzeba będzie poczekać parę dni :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pozakładaj przekaźniki tak jak się należy, Sprawdź napięcie jeszcze raz na wtryskiwaczach - musi być takie jak w akumulatorze.

Rezystancja książkowa to 15-17 Ohm.

Czujnik wału książkowo powinien mieć rezystancje 500 - 800 Ohm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystancja czujnika wału mierzona między 1 a 2 nóżka.

Jeśli chodzi o dostęp to bez kanału raczej się nie obejdzie.

Trzeba odkręcić pompę wspomagania, kompresor klimy oraz element mocujący je do korpusu.

Powodzenia

Ps.

Możesz jeszcze zmierzyć napięcie na wtyczce czujnika wału od strony auta.

Między pinem 1 a 3 powinno być 5V. Jeśli tego nie masz to czujnik nie ma prawa prawidłowo pracować.

 

Edytowane przez ScauT

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od tygodnia leżę w gorączce i myślę o sintrze. Wczoraj nie wytrzymałem i podszedłem sprawdzić czujnik położenia wału, ale wygląda na to że może być ok: rezystancja 520 ohm, zasilanie 4.45V - tu trochę mało.

 

Próbowałem awaryjnie odpalić na lpg i prawie się udało. Już silnik miał odpalić gdy instalacja się wyłączyła na skutek zbyt niskiego napięcie - podczas rozruchu za każdym razem na LPG napięcie spada do 10V co wyłącza instalkę :-(

Chyba na instalce robi się gdzieś zwarcie...

Na pb po odłączeniu instalacji lpg nadal brak zapłonu, chyba że na plaku.

 

Szukałem jeszcze raz opisu sprawdzenia pompy paliwa ale nie udało mi się - chyba przez tę gorączkę tracę wzrok - możecie mi jeszcze raz dać linka do mostkowania stycznika?

Edytowane przez ReFLeX

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luhp.jpg

 

 

podajesz napięcie jak zaznaczone

 

edit

A jak z napięciem na wtryskiwaczach ? Dalej na jednym jest 2.25V ?

Edytowane przez Kacper

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luhp.jpg

 

 

podajesz napięcie jak zaznaczone

 

edit

A jak z napięciem na wtryskiwaczach ? Dalej na jednym jest 2.25V ?

 

Dzięki. Czyli jednak dobrze pamiętałem - na 3. nóżkę stycznika trzeba podać 12V... Dzisiaj to ponowiłem i słyszałem pompę, ale mam wrażenie (być może mylne), że pompa nie działa prawidłowo - po podpięciu jej w ten sposób ciśnienie na zaworku pomiarowym na listwie wtryskowej jest chyba za niskie - tak sobie benzyna kapie, podczas gdy w mojej astrze, na włączonym silniku gdy nacisnę zaworek, to benzyna rozpylana jest na wszystkie strony. Spodziewałem się, że w sintrze będzie podobnie.

 

Jeśli chodzi o wtryskiwacze, to napiszę to jeszcze raz, bo chyba się nie zrozumieliśmy: przekręciłem kluczyk, by było napięcie zasilające, odłączyłem wtyczkę z wtryskiwacza i zmierzyłem napięcie na pierwszym i drugim pinie wtyczki elektrycznej zasilającej wtryskiwacz (są 2 przewody elektryczne). Zaznaczam, że wtryskiwacz nie był w momencie pomiaru podpięty elektrycznie. Na pierwszym przewodzie jest napięcie akumulatora, dzisiaj na drugim mam około 2,5V. Spodziewałem się tam masy, ale skoro wtryskiwacz ma być sterowany masą, to może przy normalnym działaniu to napięcie spada do zera...?

 

Zasadniczo kończą mi się pomysły, bo bez pomiaru ciśnienia paliwa nie jestem w stanie stwierdzić, czy pompa paliwa jest OK. Druga sprawa to napięcia w instalacji elektrycznej, której nie jestem pewien. Być może sterowanie wtryskiwaczami jest nieprawidłowe, ale brak mi wiedzy jak ma to działać. Dodatkowo na jakieś doziemienie wskazuje problem z instalacją gazową, gdyż każda próba odpalenia auta na gazie powoduje spadek napięcia poniżej 10 i instalacja gazowa się wyłącza. Dzisiaj podpiąłem na kablach akumulator do aku w astrze, ale mimo to napięcie i tak spadało (a przynajmniej instalacja wyłączała się - ciężko być w 2 miejscach na raz i patrzeć na miernik gdy się przekręca kluczyk:)).

Edytowane przez ReFLeX

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mierzyłem napięcie na wtryskiwaczach bez ich wypinania. Za pokrywą masz to korytko z kablami, jak je otworzysz to pod kablami zobaczysz końcówki wtyków do każdego wtryskiwacza. Tam wkuwałem się końcówką miernika aby sprawdzić napięcie.

Paliwo powinno trysnąć po wduszeniu zaworka - identycznie jak masz w Astrze. Sprawdź tak jak pisałem wcześniej napięcia i masy na ECU. Jest tam kilka mas na wtyku i jedna z nich służy zapewne do załączania wtrysków za pośrednictwem ECU. Na skrzyni biegów przy włączniku wstecznego masz masę i jest tam podpiętych kilka kabli może jeden z nich jest ukruszony i stąd te problemy.

Poniżej widok masy od strony nadkola - jest chyba też dojście od góry.

BILD1156.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za pomoc. Dzisiaj sintra zaczęła jeździć. Przyczyną problemów było zawieszenie się podczas pracy stycznika pompy paliwa. Rozebranie i przeczyszczenie wystarczyło do odpalenia auta zarówno na pb jak i awaryjnie na lpg.

Oczywiście przy pierwszych testach elektryka znowu zaczęła płatać figle i np. otwarłem ale już nie zamknąłem okna, ale to szczegół. Jutro składam całość do kupy i biorę się za elektrykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności