Skocz do zawartości

Zgasła i nie odpala


Gość ReFLeX

Rekomendowane odpowiedzi

Akumulator w oryginale ma 54AH więc nie ma problemu. Chyba że ten co masz to są jego ostatnie chwile.

Znajdź najpierw złodzieja prądu, a ecu szukasz w dobrym miejscu. :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdziłem masy i napięcia na ECU - są zgodne z rozpiską kilka postów wcześniej.

W tym momencie przestałem sobie ufać i zacząłem sprawdzać również rzeczy, które wyeliminowałem wcześniej. Sprawdziłem napięcie na wtryskiwaczu benzynowym - na jednym pinie napięcie akumulatora, na drugim 2,25V (spodziewałem się 0V - tak ma być?).

 

Jeśli mam benzynę na listwie wtryskowej (przynajmniej na zaworku do mierzenia ciśnienia), to chyba nie musze obawiać się zapowietrzenia, czy zapchania układu paliwowego jakimś paprochem (w baku było pusto lub prawie pusto - dolałem z 5 l benzyny)? Myślę, że w takiej sytuacji silnik przynajmniej próbowałby odpalić.

 

Moje podejrzenia kieruję ku czujnikowi położenia wału korbowego. Jeśli dobrze myślę, to sygnał z tego czujnika powinien być sczytywany przed uruchomieniem wtryskiwaczy benzynowych. Jeśli go nie będzie, to chyba wtryskiwacze nie zostaną uruchomione... Spróbuję kupić Plaka lub wstrzyknąć benzynę bezpośrednio (tylko ile tam wlać?) i to potwierdzić.

Swoją drogą, to może mi ktoś łoptologicznie wytłumaczyć gdzie w sintrze jest ten czujnik i jak się do niego nałtawiej dobrać?

 

Zapomniałbym: Sprawdzanie checka spaliło na panewce - zmieniłem port w lapotopie i połaczenie z OBD II zostało nawiązane, ale o transmisji nie było mowy - wszystkie programy zgodnie twierdziły, że albo nie ma szyny/danych, albo protokół jest nieprawidłowy: Nie można otworzyć połączenia OBD-II! Błąd 104: Error detecting OBD-II protocol.

W końcu doczytałem gdzieś przypuszczenie, że interefej oparty na ELM327 (a taki posadam) nie obsługuje silników benzynowych sprzed 2001 roku (co by własciwie wszystko tłumaczyło).
Edytowane przez ReFLeX

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie na wtryskiwaczach powinno być takie jak napięcie akumulatora. Wtryskiwacze załączane są przez podanie masy z ECU. I chyba na tym musisz się najpierw skupić.

Możesz też dodatkowo sprawdzić napięcie w wtyku ECU na pinach 16, 17, 34, 35, tam będzie troszkę niższe. Sprawdź jeszcze raz napięcie na wtryskiwaczach po wypięciu ECU.

(pomiary rób względem masy nadwozia)

niżej fragment instalacji z wtryskami

wtr.jpg

Zwróć uwagę że wszystkie wtryskiwacze zasilane są z tego samego bezpiecznika, więc napięcia powinny też być takie same.

 

Wtryskiwacze tak jak pompka paliwa uruchamiane są dopiero jak zaczynasz kręcić silnikiem - podawany jest wtedy sygnał z ECU.

Sam czujnik wału jest umiejscowiony pod pompą wspomagania, dostęp do niego będziesz miał po odkręceniu łapy silnika.

Po lewej stronie przy rozrządzie na pokrywie jest widoczny kabel tego czujnika, nie wiem gdzie jest jego wtyczka ale zapewne znajdziesz gdzieś na górze.

Co do sprzętów diagnostycznych to mało które łączą się z Sintrą - sam chyba podpinałem pod osiem.

Spróbuj odczytać "na zworkę " opis jest na forum http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Że się wtrącę.

Czujnik położenia wału wpięty jest do plastikowej listwy z instalacją elektryczną nad kolektorem ssącym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącaj się jak najbardziej :spoko: im więcej osób tym więcej podpowiedzi. To zwiększa szanse na powrót Sintry na drogi.

Coś mi tak świtało z tą kostką ale nie byłem pewien. Po rozpięciu można zmierzyć rezystancje czujnika oraz sprawdzić czy nie ma przebicia do masy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wyjęty czujnik sposób na sprawdzenie jest prosty. Należy przekręcić kluczyk na zapłon, podłączyć czujnik i w odległości 2mm pomachac przed nim metalowym elementem. Jest to czujnik indukcyjny i taki ruch będzie powodował załączenie przekaźnika pompy paliwa.

Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie. Odpowiem zbiorczo by zachować jakąś ciągłość.

Napięcie na wtryskiwaczach: mam równe napięciu na akumulatorze. Na drugim pinie (nóżce) było około 2V, ale skoro wtryskiwacz ma być załączany masą to chyba może tak być. Sprawdzałem gdy kluczyk był w pozycji 3. czyli silnik nie kręcił.

Wszystkie pomiary robiłem względem masy aku.

 

Odczyt błędów: metodę ze zworką znam ale w jakimś wątku na tym forum, chyba nawet w Twoim wpisie Kacper, znalazłem info, że sintra to tylko odczyt przez komputer, więc nawet nie sprawdzałem. Ale skoro to działa również w sintrze to baaaardzo dobrze. Sprawdzę jak tylko będę miał chwilkę.

 

Czujnikiem miałem się zająć dzisiaj, ale znowu czasu brakowało. Natomiast odpaliłem silnik na plaku (pracował tylko gdy dostawał spray, potem momentalnie gasł), więc układ zapłonowy można uznać za sprawdzony. Przydałoby się sprawdzić ciśnienie paliwa, bo benzyna na zaworku kontrolnym jest na pewno, ale może pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia. Jakieś ma być?

 

Zastanawia mnie jeszcze jedno: większość przekaźników w silnika ma 4 nóżki, czyli można je zamontować właściwie w dowolny sposób. Ja przynajmniej tak mam. Ale na obudowie przekaźnika jest schemat z którego wynika, że nie można nóżek zamieniać dowolnie (obracać przekaźnikiem). Jak w końcu powinny być zamontowane?

Edytowane przez ReFLeX

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyjąłeś jeden to zamontuj go tak jak są pozostałe.

Wszystkie są w jednym kierunku (czyli mają napisy jednakowo).

Problem jeśli wyjąłeś wszystkie - to musisz kogoś podpytać ( ja na razie nie mam jak sprawdzić).

powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50cb3df9474827bf0078fadce03b039d.jpg na tej fotce jeden przekaźnik jest źle włożony. Drugi od prawej u góry.

Poniżej jest mniejszy pompki paliwa.

 

Tu masz o ciśnieniu w 3.0, ale 2,2 powinno być bardzo podobnie. http://forum.opel24.com/topic/65517-regulator-cisnienia-paliwa-sintra-30/?p=527568

 

Z tym badaniem na zworkę byłem w błędzie, dzisiaj z ciekawości nawet sprawdzałem czy to śmiga.

Najpierw mruga chyba z dwa lub trzy razy kod 12 czyli rozpoczęcie diagnostyki.

Następnie mruga kod 31 czyli brak impulsów z czujnika wału, ale to normalne jak silnik nie pracuje.

 

Nie pasuje mi to napięcie co podajesz 2.25V. Jest ono na wszystkich czterech wtryskiwaczach czy tylko jednym ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napięcie które kolega podaje czyli te 2,2V jest na drugiej nóźce wtrysku i to jest napięcie powrotne. Podobnie jak w źarówce, jeśli podasz napięcie z jednej strony a nie podasz masy to pojawi się jakieś napięcie za włóknem.Wtryskiem najlepiej chyba sprawdzić mierząc rezystancje.Powodzenia

Napięcie które kolega podaje czyli te 2,2V jest na drugiej nóźce wtrysku i to jest napięcie powrotne. Podobnie jak w źarówce, jeśli podasz napięcie z jednej strony a nie podasz masy to pojawi się jakieś napięcie za włóknem.Wtryski najlepiej chyba sprawdzić mierząc rezystancje.Powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności