Skocz do zawartości

Dziwny dzwiek w Astrze G po wymianie rozrzadu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,jestem swiezo po wymianie rozrzadu i pompy wody. Mam nastepujacy problem,gdy gazuje auto dzwiek samochodu jest normalny,jednak kiedy juz jade i przerzucam biegi to pomiedzy 2-2.5tys obrotow auto wydaje charakterystyczny dzwiek 'wryyym' gdy wejdzie na wyzsze obroty juz tego dzwieku nie ma,co to moze byc? Mechanik twierdzi ze jest to spowodowane filtrem powietrza.Prosze o odpowiedz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SiwyC20XE

-czyli przed wymiana rozrzadu tego dzwieku nie bylo? Nie wiem jaki masz motor?-ale z tego co slyszalem na wlasne uszy to G np w16 16v rycza dosc glosno zwlaszcza w srodku to slychac w czasie przyspieszania bo niewiem czy wiesz ale motor na postoju ma inna kulture pracy niz jak w czasie jazdy i obciazenia -a skoro mechanik tak stwierdzil to moze tak byc -sprawdz aby czy przy tej wymianie (jesli ktos to robil) nie ukradli Ci katalizatora -ale spokojnie to raczej byla by wieksza roznica od stanu wczejsniejszego!-jak Cie to meczy to sprawdz ten filtr czy obudowa jest dobrze przymocowana bo do rozrzadu pewnie ja wyjmowali -ewentualnie mozesz sprawdzic wydech -postukaj reka w tlumiki i sluchaj czy w srodku nic nie lata nie brzeczy !? -nie wiem jaki motor skrywasz tam bo jest jeszcze mozliwosc ze odkrecali lape silnika i nie wrucila ona w swoje pierwotne miejsce -ale to predzej wibracje byly by odczuwalne!-musisz pobawic sie doktorka!-mam tylko nadzieje ze ten rozrzad w jakims normalnym warsztacie zrobiles?-bo to glownie decyduje o tym czy masz gwarancje na ta usluge! -wielu szuka jak najtaniej po jakichs dziuplach a pozniej dupa! Milego diagnozowania pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam silnik 1.6 8v.Dzwiek pojawia sie jak mocniej dodam gazu i obroty znacznie pojda w gore.


bylem sie wlasnie przejechac warto dodac ze dzieje sie to wtedy kiedy przerzucam bieg z 2 na 3 i bieg nr 3 lapie obroty od 2tysiecy do 2.5 wtedy pojawia sie ten specyficzny dzwiek,nie jest za glosny,ale jest slyszalny,gdy obroty wskocza ciut wyzej jest juz dobrze.


a co do obudowy to jak rusze reka to lekko sie buja,nie wiem czy tak powinno byc.


dzieje sie to tylko i wylacznie podczas zmiany biegu z 2 na 3 i w przedziale obrotowym od 2tysiecy do 2.5 przy naprawde dosc mocnym przyspieszeniu,wystarczy ze puszcze noge z gazu dzwiek automatycznie znika,moze tak juz musi byc ? albo to jest spowodowane jazda na zimnym silniku? na rozgrzanym dosc porzadnie jeszcze nie mialem okazji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SiwyC20XE

-filtr nie jest przymocowany na sztywno tylko przez gumki wiec bedzie sie bujal

-cos sobie przypominam ze walczylem z takim przypadkiem z takim motorem tylko ze ten motor ktorego diagnozowalem byl juz dosc zmeczony swoim zywotem i pare zeczy mi sie tam nie podobalo takich jak luz na osadzeniu kola pasowego i luz na osadzeniu klinowym kolka zebatego od rozrzadu na wale -ale po skreceniu jakos to wszystko hulalo i nawet dosc dobrze przyspieszal ale tez pojawial sie ten dzwiek warczenia na 2-jce przy mocnym przyspieszaniu i duzo zeczy podejrzewalem za winowajce tego zjawiska -przeguby,poduszki silnika, te zuzyte kola wyzej wymienione i juz mialem sobie odpuscic bo uznalem ze na taki spory przebieg tego motoru i te wszystkie juz zmeczone elementy to i tak ten motor dobrze sie zwija z takim przebiegiem i oleju nie bierze -to i bedzie jezdzil z takim odglosem -ale mnie podkusilo i w czasie przejazdzki zatrzymalem sie i zwiekszylem mu troche dawke gazu lpg i ku zdziwieniu jproblem znikl-motor zamiasat warczec jeszcze moicniej przyspieszal-czyli w moim przyadku to byla sprawka mieszanki w pewnym zakresie obciazenia silnika i reakcja na otwarta przepustnice-pozniej wszystko sie wyjasnilo jak wlasciciel powiedzial ze schodzi mu nawet do 7 litrow gazu -takze ustawienie wrocilo do dawnej pozycji jak sie dowiedzial ze bedzie wiecej palil-to juz mu nie przeszkadzalo warczenie-taki byl moj przypadek -moze ktos inny jeszcze cos podrzuci do tematu

-jak jezdzisz na pb to sprobuj zatankowac cos lepszego 98 czy jakas tam werwe lub inne tam... silnikowi nie zaszkodzisz a bedziesz mial porownanie -jak sie poprawi to zajrzyj do klamotow odopowiadajacych za prawidlowe spalanie czyli filtry oleje swiece przewody wys.napiecia-chyba ze wymieniales to zostaje jakosc paliwa i kondycja motoru -analiza spalin i takie tam pierdoly........-ogolnie chodzi o to zeby jechal. ten motor jest dosc niezniszczalny rozrzad bezkolizyjny ,stworzony do najprostrzej instalacji lpg-pod warunkiem ze ktos ja dobrze ustawi-nie widzialem lepszych silnikow o talkiej sredniej pojemnosci tak dobrze wspolpracujacej z lpg polecam.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki serdecznie za pomoc,postaram sie wlac inna mieszanke i zobacze jak bedzie,ogolnie brakuje mi objemki przy koncu rury wchodzacym do filtru powietrza i moze to powoduje ten dziwny dzwiek przy przyspieszeniu,musze taka zakupic i nalozyc,zobacze jak bedzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość SiwyC20XE

-ta czesc tez jest bardzo wazna w zyciu silnika -dolot musi byc szczelny-pierwszym objawem nieszczelnego dolotu bedzie w wiekszosci przypadkow falowanie wolnych obrotow,gasniecie silnika itp-nieszczelnosc w dolocie bedzie powodowalo ze silnik bedzie zaciagal zanieczyszczone powietrze kurz itp co powoli doprowadza do zatarcia silnika-przy wymianie filtra powietrza warto obejrzec w jakim stanie jest ten nasz dolot obejrzec czy przewody sa wolne od pekniec itp-sporo serwisow zapomina o takiej czynnosci.

-spoko!-staralem sie pomoc. bezawaryjnej esploatacji zycze! pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja ostatnio po wymianie rozrządu również miałem problem tego typu. Na reklamacji okazało się, że jakiś klips obudowy nie był dobrze zapięty i strasznie hałasował :-)

Edytowane przez DarekEs

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość PabloMaster

Witam,posiadam Astre II 1,6 75 km.wymienilem rozrząd i samochód wydaje bardzo dziwny dzwięk.mianowicie gdy uzyska obroty od 2000-2500 strasznie werczy,ale tylko jak dodam dużo gazu.nie wiem co to może być,jakieś propozycje?pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności