Skocz do zawartości

Końcówki drążków - mają się "majtać"?


Gość presell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Ostatnio wymieniałem końcówki drążków oraz robiłem zbieżność. Po wymianie zauważyłem że końcówki drążków kierowniczych mogę przekręcać w prawo i w lewo ręką? Czy tak powinno być?

 

65243945040329125031.png

 

Czy końcówka ma się tak przekręcać czy ma być sztywna?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwytasz za drążek i szrpiesz do siebie i od siebie wyczuwając czy luzy są.To najprościej.A najlepiej na stacji diagnostycznej tam na płytach za 30 zł(przynajmniej ja tyle dałem) sprawdzą ci całe zawieszenie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpałem do góry i w dół (patrząc od przodu auta) są luzy i tak jakby stuka. Od siebie i do siebie też stuka ale mniej - to znaczy że maglownica do wmiany? Jaką mam maglownicę (są różne typy) silnik 1.6 X16SZR astra classic 1999

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że maglownica ma luzy.Można spróbować je skasować jeżeli potrafisz się dostać do śruby regulacji. Jeżeli po dokręceniu dalej są a przekładnia ma dalej luzy to remont.Ale rzecz najważniejsza to najpierw sprawdź czy to nie są luzy na drążkach kierowniczych. Najlepiej odłączyć drążek od kolumny i jedną ręką chwytasz za gałkę a drugą za listwę i szarpiesz po osi przekładni.Jeżeli listwa siedzi sztywno a luz ma drążek to do wymiany drążek.(http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-opel-astra-f-vectra-a-calibra-a-i4003391186.html)

Edytowane przez bad
usunięte zbędne cytowanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw należy sprawdzić, czy luzy faktycznie pochodzą z maglownicy. Luz może być na tulei metalowo-gumowej drążka kierowniczego. Może też śruby są za słabo wkręcone w listwę magla i drążki stukają, albo sama maglownica za słabo przykręcona do grodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/maglownica-przekladnia-opel-astra-f-1-6-90495345-i4043057807.html - Czy ta maglownica będzie ok? silnik 1. 6 8v 75km X16SZR astra classic 1999 Dodam że aby zrobić zakręt trzeba bardziej skręcić kierownicę (wydaje mi się że jest spory luz)

Edytowane przez presell

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności