ArKos Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Ten silnik potrzebuje innych blokad niż zwykły bez ZFR. Nawet mając blokady można spieprzyć robotę. Jest określony algorytm składania i ustawiania rozrządu z ZFR i jeżeli go się nie przestrzega, to rozrząd może być przestawiony. Wystarczy 1 ząb i wywali błąd.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66763-zafira-silnik-18-xer-140-km/page/3/#findComment-572531 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Sprawdził bym na twoim miejscu ciśnienie oleju.Na rozgrzanym silniku,wolne obroty powinien mieć min.1,3 bar.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66763-zafira-silnik-18-xer-140-km/page/3/#findComment-572552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k1alek1 Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 (edytowane) Auto naprawione, sprawa wyjaśniona. Przestawiony był rozrząd o jeden ząbek na wałku wydechowym i stąd błąd P001466. Teraz chodzi super. Spalanie spadło przez pół z 20 na 10. Przyspieszenie super przez cały czas, również po nagrzaniu auta i to nawet w ciężkiej wersji TT Edytowane 19 Lutego 2015 przez k1alek1   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66763-zafira-silnik-18-xer-140-km/page/3/#findComment-573235 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 19 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2015 Przestawiony był rozrząd o jeden ząbek rozrząd może być przestawiony. Wystarczy 1 ząb i wywali błąd. "a nie mówiłem?"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66763-zafira-silnik-18-xer-140-km/page/3/#findComment-573248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k1alek1 Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 "a nie mówiłem?" Człowiek naprawi jedną rzecz to pada inna. Auto odzyskało moc, pali mniej i nie wyświetla błędu... ale zaczęło źle palić rano. Dokładniej mówiąc podczas pierwszego odpalenia na zimnym silniku auto tak jak by próbuje zbyt szybko odpalić (dawniej kręciło przez jakieś od 0,75 do 1 sekundy i odpalało czyli normalnie a teraz tak jak by jeden albo dwa cylindry zaskakują po 0,2 sekundy i próbują już chodzić a chyba nie mają jeszcze na tyle pary) przez co silnik pracuje na 200 - 300 obrotów przez kilka sekund i trzeba bo przy-gazować żeby zaskoczył. Jak już zaskoczy to można odrazu zgasić i odpalić jeszcze raz już normalnie. Tak jak by jeszcze mu paliwo nie dochodziło albo sam już nie wiem. W tym silniku przecież nie ma już żadnego aparatu zapłonowego który można by było przestawić a komputer nie pokazuje żadnego nowego błędu. Możliwe aby teraz przestawiony ten rozrząd na kole ssącym? Nie no w sumie nie możliwe bo to tylko jedynie podczas pierwszego zapalania na zimnym. Potem jest idealnie a silnik pracuje równo, cicho i przyjemnie. Niestety obawiam się ze ten problem nie będzie już taki łatwy do naprawienia. W piątek będę jeszcze u mechanika wymieniać termostat na jakiś tańszy zamiennik to przy okazji zapytam co on o tym myśli.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66763-zafira-silnik-18-xer-140-km/page/3/#findComment-573998 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Możliwe aby teraz przestawiony ten rozrząd na kole ssącym? Byłby błąd. Każdy wałek ma swój czujnik. zaczęło źle palić rano Pompa paliwa dogorywa? Ciśnienie z układu paliwowego schodzi?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66763-zafira-silnik-18-xer-140-km/page/3/#findComment-574000 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k1alek1 Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Pompa paliwa dogorywa? Ciśnienie z układu paliwowego schodzi? Dziś specjalnie podpompowałem auto przed zapaleniem trzy razy włączając i wyłączając zapłon i to nie pomogło więc raczej nie pompa. Ze słuchu można wnioskować ze auto stara się zaskoczyć zbyt szybko i przez to jeszcze nie może. Najprędzej pasował by przestawiony zapłon ale to nie ta dekada silnika. Poza tym sprawa wyszła z dnia na dzień po przestawieniu rozrządu. Wymiana pompy w modelu TT jest bardzo kłopotliwy bo z tego co pamiętam są potem problemy z dachem (jakaś wiązka leci miedzy bakiem a fotelami) i dlatego tym bardziej lepiej żeby to nie było to.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66763-zafira-silnik-18-xer-140-km/page/3/#findComment-574033 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Nie mam pewności, ale w moim pompa dopiero podaje paliwo jak silnik kręci, może w twoim być podobnie - słyszysz pompę po zapłonie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66763-zafira-silnik-18-xer-140-km/page/3/#findComment-574043 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Praktycznie w każdym zaczyna pracować w chwili, gdy zobaczy obroty wału korbowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66763-zafira-silnik-18-xer-140-km/page/3/#findComment-574045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Czyli samo włączenie zapłonu nie uruchamia pompy - kol. k1alek1. Dzięki Arek. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66763-zafira-silnik-18-xer-140-km/page/3/#findComment-574046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.