Gość krywo Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 (edytowane) Witam, panowie mam problem, Trzeci raz padło mi sprzęgło kompresora Delphi, co może być przyczyną? Bo mnie to zaraz do szału dporowadzi, czujnik klimy (ten na chłodnicy) wygląda ze jest ok bo wiatrak ruszał. Co może być jeszcze przyczyną? Astra H jest świeżo po wymianie kompresora wraz ze sprzęgłem. Wszystko robił serwis klimy wraz z wymianą osuszacza, czyszczeniem ukłądu nabiciem klimy i smarowaniem Edytowane 29 Marca 2014 przez krywo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66790-sprz%C4%99g%C5%82o-kompresora/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mareks4 Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Witam, panowie mam problem, Trzeci raz padło mi sprzęgło kompresora Delphi, co może być przyczyną? Bo mnie to zaraz do szału dporowadzi, czujnik klimy (ten na chłodnicy) wygląda ze jest ok bo wiatrak ruszał. Co może być jeszcze przyczyną? Astra H jest świeżo po wymianie kompresora wraz ze sprzęgłem. Wszystko robił serwis klimy wraz z wymianą osuszacza, czyszczeniem ukłądu nabiciem klimy i smarowaniem Witam Sprzęgło pada najprawdopodobniej z przeciążenia spręzarki.Przęciążenie spreżarki moze byc spowodowane przeładowaniem czynnika. Warto sprawdzic czy chłodziarz ładuje ilość czynnika zgodna z tabliczką znamionową Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66790-sprz%C4%99g%C5%82o-kompresora/#findComment-531101 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2014 Lub kompresor skorodował wewnątrz ze względu na długi czas nie używania (brak zabezpieczenia wlotów i złapał wilgoć) a teraz stawia znacznie większe opory.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66790-sprz%C4%99g%C5%82o-kompresora/#findComment-531104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek325e Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Pierwszym pytaniem jest pytanie dotyczące czy pisząc sprzęgło masz na myśli elektromagnes Jeśli tak, to w jaki sposób siadł Wytarło się, spalił się czy ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66790-sprz%C4%99g%C5%82o-kompresora/#findComment-531117 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krywo Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Pierwszym pytaniem jest pytanie dotyczące czy pisząc sprzęgło masz na myśli elektromagnes Jeśli tak, to w jaki sposób siadł Wytarło się, spalił się czy ... Wczoraj po odpleniu auta, spod maski poszedł biały dym (śnierdziało gumą i spaloną cewką) Wnioskuje ze poszedł ten dekielek przy rolce kompresora.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66790-sprz%C4%99g%C5%82o-kompresora/#findComment-531137 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek325e Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Wnioskuję, ze spalił Ci się kolejny elektromagnes. Na twoim miejscu pojechał bym do ludzi którzy Ci robili klimę i najpierw spokojnie, żeby sprawdzili co jest powodem niedziałającej klimy (lub powiedz że przyjechałeś z reklamacją i dobrze by było żebyś miał świadka, ponieważ nie wiem w jakim warsztacie to robiłeś, a można trafić na takie które wezmą odpowiedzialność za swoje winy, jak i na takie, że to klient jest zawsze winny), tym bardziej, że byłeś u nich niedawno. Jak Ci powiedzą co było przyczyną to możesz ich delikatnie mówiąc krzyczeć. Kompresor był używany, czy nowy, no i czy zdejmowali sprzęgło z kompresora, a może przekładali stary ze starej sprężarki Wnioskuję, że koło ma luz i szlag trafił elektro. Oczywiście jak się domyślam, to wyłączyłeś klimę. A jak masz możliwość, to spróbuj załączyć (z otwartą maską) i zobacz czy nie pojawi się dym, oraz czy się w ogóle załączy kompresor (zadziała elektro).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66790-sprz%C4%99g%C5%82o-kompresora/#findComment-531142 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krywo Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Wnioskuję, ze spalił Ci się kolejny elektromagnes. Na twoim miejscu pojechał bym do ludzi którzy Ci robili klimę i najpierw spokojnie, żeby sprawdzili co jest powodem niedziałającej klimy (lub powiedz że przyjechałeś z reklamacją i dobrze by było żebyś miał świadka, ponieważ nie wiem w jakim warsztacie to robiłeś, a można trafić na takie które wezmą odpowiedzialność za swoje winy, jak i na takie, że to klient jest zawsze winny), tym bardziej, że byłeś u nich niedawno. Jak Ci powiedzą co było przyczyną to możesz ich delikatnie mówiąc krzyczeć. Kompresor był używany, czy nowy, no i czy zdejmowali sprzęgło z kompresora, a może przekładali stary ze starej sprężarki Wnioskuję, że koło ma luz i szlag trafił elektro. Oczywiście jak się domyślam, to wyłączyłeś klimę. A jak masz możliwość, to spróbuj załączyć (z otwartą maską) i zobacz czy nie pojawi się dym, oraz czy się w ogóle załączy kompresor (zadziała elektro). Kupiłem cały kompresor ( z kołem pasowym sprzęgłem i cewką) Kompresor był po regeneracji, warsztat montował mi to wraz jak pisałem wyżej z całym serwisem klimy. Stwierdzili ze wszystko jest ok, do wczoraj. Jutro tam pojade i powiem ze klima nie działa, może coś wymyślą. Próbowałem załaczać klimę, przy otwoartej masce - zadnego dymu już nie ma. Jak patrze pod auto to sprzęgło "łapie" ale klima nie chłodzi, spalanie ma postoju z załączonym przyciskiem klimy pokazuje około 0,5 - 0,6 l/h. Wcześciej było od 0,9 do 1,1 l/h   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66790-sprz%C4%99g%C5%82o-kompresora/#findComment-531146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krzysiek325e Opublikowano 30 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2014 Jak masz mniejsze spalanie niż zazwyczaj, może to świadczyć, że jednak nie działa. Powinno być słychać wyraźny spadek obrotów na chwilę podczas załączenia się sprężarki. Zobacz czy masz dobry bezpiecznik od sprężarki (jak będzie spalony to wymień i uruchom ponownie po czym zobacz jeszcze raz na bezpiecznik). Kupiłeś cały, tylko czy na serwisie go nie rozbierali (koła i cewkę) a i może nawet jak nie, to powinni sprawdzić odstęp koła od reszty. Ostatnio rozmawiałem z kumplem, który zajmuje się klimatyzacjami i właśnie mówił mi o tym, że przerwy się ustawia, źle ustawiona może zniszczyć elektro. Może być też przyczyna np. luzu na łożysku (jak pasek został naciągnięty, to koło pasowe może obcierać o elektro)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66790-sprz%C4%99g%C5%82o-kompresora/#findComment-531148 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2014 (edytowane) wydaje mi sie ze firma ktora zajmuje sie naprawa klim to raczej potrafi byle sprzataczka tam sprawdzic stan łozyska itp. Choc bywa roznie bo czasami jakis praktykant robi. Niech da na reklamacje. To tylko urządzenie i ma prawo sie zepsuc nawet nowe prosto z fabryki. Edytowane 21 Kwietnia 2014 przez wesol   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/66790-sprz%C4%99g%C5%82o-kompresora/#findComment-534237 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.