Skocz do zawartości

Check Engine oraz brak mocy - podczas jazdy


Gość Crazzel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Ostatnio w swojej astrze wymieniłem świece żarowe bo jedna padła - postanowiłem wymienić od razu wszystkie.

Teraz mam problem znów z obrotami. Kiedyś co jakiś czas podczas jazdy gdy np. puściłem pedał gazu w celu zwolnienia a następnie docisnąłem auto przerwało i wyskakiwał Check Engine - błąd kasował się po wyłączeniu stacyjki i odczekaniu 5 minut. Dzisiaj robiłem nią 400km - w jedną stronę było ok bez żadnych błędów autko leciało 140/150. Niestety w drodze powrotnej zaczęły się cyrki - 5 razy musiałem zjechać w celu zresetowania błędu.

Przy wyprzedzaniu - gdy stale trzymałem pedał gazu gdy silnik był bliski ~2.8k obrotów zapalił się check engine po czym auto przerwało i straciło moc. Jedynym lekarstwem na odzyskanie "mocy" jest wyłączenie i odczekanie jakiegoś czasu.


Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Co prawda na dniach podjadę do mechanika na komputer - chciałbym jednak dowiedzieć się czy ktoś miał już taki przypadek i ewentualnie orientacyjnie przygotować się na koszty naprawy.

 

 

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to brzydko pachnie EGR'em. Zaglądałes tam od kiedy masz autko? Spotkałem sie z podobnym przypadkiem

A takie male pytanko jeszcze czy podczas zapalania sie CE nie przestaje ci czasem działać obrotomierz? Czujnik wału również bylby do sprawdzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, obrotomierz działa jak należy. Czujnik wału wymieniałem w tamtym roku - tak samo przepływomierz czy jakoś tak - za obie te części zapłaciłem coś ok. 800 zł o.O

 

Do EGR nie zaglądałem - można to jakoś samemu sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też sprawdzić samemu kod błędu. Wsiadasz do auta, wciskasz hamulec + gaz, przekręcasz na zapłon i liczysz mignięcia CE. Nagraj filmik to rozszyfrujemy kod błędu :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@popencjusz - co masz na myśli mówiąc przeładowanie turbiny?

 

Co do błędu - zrobiłem tak jak sugerował kolega @Cris91 - trzymałem te pedały przez ~ minutę.

 

Co do ikonki INSP - olej wymieniłem tydzień temu - jak pojadę do tego mechanika to poproszę o skasowanie informacji :)

https://www.youtube.com/watch?v=RxT-f6RIE-s&feature=youtu.be

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

nie chce mi się liczyć mrugnięć :) Policz sobie sam dla przykładu .... .... ... .. tj. 4432. Masz zapisane kilka błędów stąd też ta sekwencja trwa tak długo. Spisz błędy i na forum odszukaj listę z kodami błędów. Co do mojego podejrzenia to poszukaj też na temat błędu przeładowania turbiny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobny problem w aucie astra g 1.7 68km.czyszczenie egr nic nie dało bo była uszkodzona mebrama w egr.wysłałem do regeneracji i smiga dalej.szybka naprawa w ciagu czterech dni od wysyłki zawor miałem spowrotem.rok gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności