Skocz do zawartości
silvo44

Mały SUV, jego wady, zalety i ...

Rekomendowane odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tego przycisku OK, sprawa rozwiązuje się po tym jak już wiemy, który to jest przycisk i sprawa załatwiona. Czy jest on mało intyuicyjny dla kogos kto pierwszy raz wsiadł do samochodu i nie wział instrukcji do ręki? pewnie tak. Jednak w niższych modelach radia nie ma tego przycisku.

Mało miejsce, ten facet jest bardzo wysoki, ma pewnie z 2 metry wzrostu, to nie jest dla niego auto, ja przy moim 175 cm czuje się swobodnie, moja żona też. Mokka jest szersza niż astra J, jest jednak zwężana ku górze.

Złe wyciszenie, jeździłem benzyną 1.4 T auto mega ciche, przy silniku 1.4 przy wchodzeniu na wysokie obroty to auto musi wyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto dla chinczykow,jeszcze bestialskie 1.4 wygladajace jak silnik kosiarki spalinowej..... Do kad opel zmierza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że to zła droga?

Nie czuje się chińczykiem, ale dzięki:)

Edytowane przez Buzka23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Auto dla chinczykow,jeszcze bestialskie 1.4 wygladajace jak silnik kosiarki spalinowej

A jeździłeś tym wogóle? Bo odnoszę wrażenie, że jednak nie. Jeśli już to przejażdżka króciutka.

Że niby małe? Mam 191 wzrostu i jak dla mnie uznaję to auto za wygodne i dość obszerne. Lubię duże auta i takimi jeżdżę, jednak pomimo tego uważam Mokkę za dobry i obszerny samochód za nieduże pieniądze. Zero awaryjności jak na razie, nic nie przyjeżdża za wyjątkiem przeglądów.

To bestialskie 1.4 w turbinie mające 140kM objedzie zdecydowaną większość szitu kupowanego przez ciułaczy (jakieś śmieszne Yarisy, Polo czy Corsy). Toto ma niecałe 10s do setki więc większość popierdółek zostawia w tyle, między innymi takie Vivaro z grzechotnikiem pod blachą.

Nie wiem skąd taka opinia o tym aucie, bo jest fajne, przemyślane, dobrze skonstruowane i niedrogie jak na oferowane walory. Wrqażenia z jazdy jak najbardziej pozytywne, silnik żwawy i chętny do wkręcania się na każdym biegu.

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arkos trochę przesadzasz z tym ze wkręca się chętnie na każdym biegu :-)

Do czwórki jest ok. Potem to już slimaczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na ogólne zachowanie się aut na poszczególnych biegach, nie stwierdzam, że Mokka odbiega jakoś od standardu. Każde auto niezbyt chętnie przyspiesza na 5 czy 6 biegu. Jadąc Insignią 1.6 180kM jest podobnie, więc sądzę, że nie jest to jakiś argument na NIE.

Jazda miejska Mokką jest dla mnie bardzo sympatyczna, i pomimo, że mam obecnie nieco żwawsze auto, to chętnie wziąłbym Mokkę. Pamiętajmy, że Mokka to crossover a nie wyścigówka - gabaryt i powierzchnie karoserii też odgrywają rolę, więc mnie osobiście nie dziwi... Z wyglądu strasznie masywne wygląda, ryjek ma przysadzisty i duży, to i opory na pewno spore.

Podsumowując w mojej ocenie muszę bezstronnie uznać za fajne autko. W przeciwieństwie do kilku porażek koncernu GM...

  • Upvote 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, jak tak stawiasz sprawę... to oczwiście masz rację...

 

ja porównuję dwa silniki Z19DTH 150KM 300nM z A14NET 140KM z 200Nm.

Oba auta w podobnej masie, choć diesel z większym oporem powietrza (bardziej pionowa szyba). Skrzynie te same ale nie sprawdzałem przełożeń głownych (w dieslu chyba większe)

i stwierdzam że w dieslu auto o wiele lepiej chodziło na 5tce i 6tce a samo przyspieszanie było bezstresowe

w benzynie niestety 5tka i 6tka sa juz dla bardzo cierpliwych, ale oczywiście jak zestaw się z 1.8 czy 1.6 to i tak będzie lepiej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

ja porównuję dwa silniki Z19DTH 150KM 300nM z A14NET 140KM z 200Nm

Zaznaczyłem na tłusto odpowiedź...

 

Nie możemy porównywać diesla z benzyną, bo diesel ma całkiem inaczej ukształtowany przebieg momentu i ma go sporo wyższy od benzyniaka. Musielibyśmy tu zachować proporcje diesel z dieslem, benzyniak z benzyniakiem, bo tylko wtedy ma to sens.

Równie dobrze możemy porównywać Subaru Imprezę WRC z podobnej mocy ciągnikiem siodłowym... wyjdzie na to, że diesel to porażka, bo nie jedzie ;):D żarcik oczywiście.

A tak serio: wiadomo, że zizel lepiej jedzie z dołu, bo wcześniej wstaje turbina i silnik ma zdecydowanie większy moment - tu komfort przyspieszania jest radykalnie lepszy.

Chevrolet Captiva, 2.2 diesel 184kM 4x4 (silnik LNQ) - masa 2 tony z lekkim haczykiem... na 6 biegu przyspiesza tak, jak większość plaskaczy w pojemnościach 1.0-1.3 na 3-4 biegu... niższe biegi - wbija gały w mózg, takie odczucia przy przyspieszaniu tego czołgu - wręcz odczuwa się pod nogą auto aspirujące do średniej klasy sportowej - jakaś wersja GT czy coś podobnego ... nie mamy co porównywać niestety.

Tak naprawdę o dynamice decyduje tylko moment obrotowy.

Stare amerykany w pojemnościach 5-7 litrów miały marne 200kM ale moment obrotowy taki, że pole orać. Stąd palenie kapcia od biegu jałowego, jak wdepnęło się gaz w podłogę. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Decyduje moment na kołach...

A odnośnie porównania to ja przedstawiam kontrargument do twojej wypowiedzi że mokka 1.4t ciągnie na wszystkich biegach...

Wszystko zależy od obiektu do porównania...

 

A wracając do mojego zestawienia to diesel do 4rki nie jest wcale szybszy. IMHO taki sam jak benzyna. Różnica powstaje dopiero na 5tce i 6tce oraz pod dystrybutorem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.