Gość olej7777 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Witam.Posiadam Saab 9-3 1.9 TiD a jak wiadomo to brat Vectry C 1.9 CDTi - silnik Z19DT. Mam problem z pierwszym paleniem w ciągu dnia w zasadzie nie zależy to od temperatury. Pisałem na forum saaba ale pewnie w związku z niewielką ilością użytkowników (w porównania do np forum opla ) czekam drugi dzień i nic... Piszę więc do was o ocenę tego co pokazał mi OP-COM. Podejrzewam wtrysk na 4 cylindrze ale zapytam czy reszta jest ok?Identyfikator: 0x07F0Numer sprzętu:81012247Typ silnika: Z19DT Numer części:55559131Numer wersji oprogramowania: 55559129 Hardware manufacturer number: 0281012247Software Number: 1037372565P319_S83Programming Date: FFFFFFFFHardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙Opis systemu: BOSCH0100Wpisz numer aprobaty: B04021Variant programming: 0x000050EBKod alfa: AA Hardware manufacturer system name: EDC16 Software version: O83 ECU variant coding: 0x000069C0Dane z bloków pomiarowych:Napięcie akumulatora,13.4 VPrzekaźnik pompy paliwa,AktywnyPedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,AktywnyCzujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.96 VCzujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 VWartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %Pożądane jałowe,1 250 obr/minPrędkość silnika,852 obr/minPrędkość obrotowa wałka rozrządu,400 obr/minZmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NOObliczany przepływ powietrza,39 kg/hPrzepływomierz powietrza,39 kg/hTemperatura powietrza zasilanego,46 °CTemperatura powietrza zasilanego,2.21 VTemperatura paliwa,25 °CTemperatura paliwa,3.12 VCiśnienie atmosferyczne,97 kPaCiśnienie atmosferyczne,3.87 Vżądanie ciśnienia ładowania,104 kPaCiśniemnie ładowania,97 kPaCiśniemnie ładowania,1.56 VZawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,75 %Zlecona pozycja EGR (Recyrkulacja Spalin),32 %Stosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),42 %Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy,0 %Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,30.00 MPaCommon Rail ciśnienie paliwa,30.32 MPaCommon Rail ciśnienie paliwa,1.15 VSygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,34 %Prąd elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,0.81 aElektrozawór odmierzania paliwa PWM,41 %Prąd elektrozaworu odmierzania paliwa,1.40 aB1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),-40 °CB1S1 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 1),0.0 VB1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),-40 °CB1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2),0.0 VRóżnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,-11 kPaRóżnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel,0.00 VNasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,104 %Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12VPrzekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,NieaktywnyLampka kontrolna czasu żarzenia,Wył 12VPrędkość pojazdu,0 km/hbattery voltae 13,5Vengine speed 852rpmEDC16 correctioncyl 1. injection quantity deviation "-0,60 mg/stroke"cyl 2. injection quantity deviation "-0,69 mg/stroke"cyl 3. injection quantity deviation "-0,09 mg/stroke"cyl 4. injection quantity deviation "+1,39 mg/stroke"Przekaźnik czasu wstępnego ogrzewania aktywne 0vPrzekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego nieaktywnytest zawru elektromagnetycznego przepustnicy - po aktywacji silnik gaśnietest zaworu ciśnienia ładowania - w całym zakresie większy o 5kPa niż żądany (np 106 zamiast 101)test egrpozycja egr 100%przeplyw powietrza 34kg/hpozycja 0%przeplyw powietrza 48kg/h   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67960-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-wynik%C3%B3w-silnika-op-com/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 No czwarty odbiega od reszty ale żeby on powodował takie problemy to nie sądzę. A przy najmniej nie sam. Martwi mnie temperatura spalin oraz nasycenie dpfu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67960-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-wynik%C3%B3w-silnika-op-com/#findComment-544696 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olej7777 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Właśnie temat ruszył też na forum saaba i tam poruszono także wątek DPF (jednak tu szybciej dzięki ). A jak wygląda spraw po wymontowaniu DPF komp też coś pokazuje? Czujniki wtedy mogą być wyłączone? Zrobiłem autem ok 1500km od zakupu a to raczej sporo za dużo na to aby wypalanie nie działało. Pytam jak to wygląda po wyrzuceniu DPF ponieważ poprzedni właściciel mówił o zawirusowaniu auta z 120KM do 150KM więc może przy okazji wywalił DPF... jak go odszukać wiecie może? to ta sama płyta podłogowa więc pewnie w tym samym miejscu jest? Duże to jest?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67960-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-wynik%C3%B3w-silnika-op-com/#findComment-544701 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Wejdź pod auto i oglądnij puszkę najlepiej od strony podwozia. Z lusterkiem będzie łatwiej Ciekawi mnie Że temp. Spalin jest zerowa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67960-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-wynik%C3%B3w-silnika-op-com/#findComment-544738 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 Wyglad ana to ze czujniki na dpfie sa odlaczone dlateog wskazania takie sa jakie sa. 1, 2 i 4 wtrysk ma dosc mocno odbiegajace parametry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67960-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-wynik%C3%B3w-silnika-op-com/#findComment-547912 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 W jakich warunkach robiłeś test wtrysków? Wszystkie urządzenia elektrycznie miałeś wyłączone? Silnik był porządnie rozgrzany po jakiejś trasie? Wtryski bez tragedii, wszystko do +/- 2.0 jest w normie, aczkolwiek faktycznie ten wtrysk zaczyna przelewać. Co do PDF'a to wygląda na wywalony, czujniki odpięte, błędu sterownik nie widzi, różnica ciśnień jest ujemna, a przy takim zapełnieniu powinno być z 70kPa na plusie... Silnik ciężko palą jak akumulator jest słaby lub rozrusznik się kończy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67960-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-wynik%C3%B3w-silnika-op-com/#findComment-547928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2014 +- 2.0 dobre sobie. To ze tak podaje producent to nie znaczy ze tak jest w realu. Tez bym tak chcial ze jest. Tak samo jak spozycie oleju przez silnik to norma do 1 litra na 1000 km. Fajnei by chyba nie bylo jakby silnik spozywal od wymiany do wymiany okolo 15 litrow oleju a producent by ci powiedzial ze jest okej i nie masz sie czym martwić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67960-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-wynik%C3%B3w-silnika-op-com/#findComment-547934 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tombo77 Opublikowano 12 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2014 Proszę o anazlizę http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/71cbc844048138f3.html Czy 4 wtrysk ma już dosyć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67960-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-wynik%C3%B3w-silnika-op-com/#findComment-552714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 13 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2014 Jak masz problemy z paleniem i rozrusznik dobrze kręci to sprawdź czy filtr paliwa się nie zapowietrza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67960-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-wynik%C3%B3w-silnika-op-com/#findComment-552805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość anjaa Opublikowano 4 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2016 (edytowane) Witam, Moja corsa stoi, po podłączeniu klem pokazuje komunikat na komputerze BC "Proszę zatankować" przy 3/4 baku, przy wlaniu 30 litrów ON, wymieniony filtr powietrza, podmieniony czujnik ciśnienia na szynie CR. Kręci załapuje do obrotów około 1000 i gaśnie Dane z bloków pomiarowych:Napięcie akumulatora,12.5 VPrędkość silnika,0 obr/minWymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,25 MPaCommon Rail ciśnienie paliwa,3 MPaCommon Rail ciśnienie paliwa,0.57 VSygnał PWM elektrozaworu sterowania ciśnienia w szynie paliwowej,1 %Elektrozawór odmierzania paliwa PWM,5 %Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),NieaktywnyCiśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),360 kPaCiśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0.6 VPrzekaźnik A/C (System Klimatyzacji),NieaktywnyPrzełącznik 1 hamulców,NieaktywnyPrzełącznik 2 hamulców,NieaktywnyPrzełącznik sprzęgła,NieaktywnyPrędkość pojazdu,0 km/hPrędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,NieaktywnyPrzelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,NieaktywnyTempomat (Cruise Control),NieaktywnyPrzekaźnik czasu wstępnego ogrzewania,Nieaktywne 12VPrzekaźnik diagnozy czasu nagrzewania wstępnego,NieaktywnyWoda w paliwie,- - - Dane z bloków pomiarowych:Napięcie akumulatora,12.5 VStatus zapłonu,Zał 12VPrzekaźnik Rozrusznika,NieaktywnyPożądane jałowe,950 obr/minPrędkość silnika,0 obr/minZmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego,NOPrzepływomierz powietrza,0 kg/hCiśnienie atmosferyczne,105 kPaCiśnienie atmosferyczne,3.69 Vżądanie ciśnienia ładowania,114 kPaCiśniemnie ładowania,98 kPaCiśniemnie ładowania,1.80 VStosunek impulsów EGR (Recyrkulacja Gazu Wydechowego),2 %Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,- - - %Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,25 MPaCommon Rail ciśnienie paliwa,3 MPaCommon Rail ciśnienie paliwa,0.57 VTemperatura paliwa,5 °CTemperatura paliwa,3.47 VWoda w paliwie,Nie wykryte Nie ma ciśnienia na szynie, dane z bloków są po włączeniu zapłonu: "Wymagane ciśnienie szyny paliw. Common Rail,25 MPaCommon Rail ciśnienie paliwa,3 MPaCommon Rail ciśnienie paliwa,0.57 V" Czujnik na szynie podmieniony przy rozruchu ciśnienie wzrasta do 30MPa, ale nie odpala. Drugi parametr to: "Zawór elektromagnetyczny stosunku pul- sów ciśnienia ładowania,- - - %" Widać że ten zawór w ogóle nie jest podłączony, czy idę w dobry kierunku? Czy komunikat poniżej odnosi się do elektrozaworu ERG? Pomoże mi ktoś w interpretacji parametrów: Edytowane 4 Grudnia 2016 przez anjaa Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/67960-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-wynik%C3%B3w-silnika-op-com/#findComment-654568 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.