Jump to content
Buzka23

Czy nowy samochód powinno się docierać?

Recommended Posts

Czy nowe auto powinno się docierać?

Słyszałem opinię, że nowe auta już tego nie potrzebują. Kiedyś podobno należało jeździć ostrożnie przez kilka tysięcy km. Kiedy kupowałem astrę w 2011 roku przez pierwsze kilka tysięcy km starałem się jeździć delikatnie, nie przekraczać 3-4 tyś obrotów, ale to był diesel.

 

Teraz ma Mokke 1.4T 140km, mam już przejechane 900 km i również staram się nie jezdzić powyżej 3 tyś obrotów, chyba że muszę wyprzedzić, ale i tak wtedy staram się nie przekraczać znacznie 3 tyś obrotów. Na autostradzie nie przekraczam 140km/h.

Czy te silniki również wymagają dotarcia? Jeśli tak to proszę o kilka porad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie nie ma potrzeby tzw.''docierania''auta(silnika),ale ostrożniejsza jazda w początkowym okresie użytkowania na pewno nie zaszkodzi :-D :-D :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym docierał, w końcu wewnętrzna budowa silnika nie uległa zmianie, tłoki, pierścienie, cylindry musza się do siebie dopasować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nowe silniki sa fabrycznie docierane

ostatnie z jakim sie spotkalem ktore tego wymagalo to polonez caro plus ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstępne dotarcie silnika ma miejsce na hamowni w fabryce.

Proces docierania wstępnego to praca 5 minut na jałowym, 10 minut na 2000obr/min i 5 minut 4500obr/min. Takie info wyczytałem.

 

Ważne dla auta jest odpowiednie traktowanie silnika przez pierwsze kilka tysięcy. Nie należy wykorzystywać jego możliwości w pełni, czyli jazda spokojna i płynna, bez osiągania obrotów okolic mocy maksymalnej i bez nadmiernego obciążania silnika.

Przez całe życie silnika należy wzbraniać się przed mocnym obciążaniem silnika, kiedy nie jest w pełni rozgrzany - szczególnie, jeśli silnik jest doładowany. Pałowanie silnika na zimnym szybko się mści. W wypadku turbiny MUSI ona się wychłodzić po jeździe, więc przed wyłączeniem zapłonu należy pozwolić silnikowi popracować ok. minutę-dwie na jałowym, żeby turbina ostygła.

Wiele osób to olewa a potem płacze, że turbina nie była w stanie wytrzymać kilkadziesiąt tys km.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt turbina w tym silniku to chyba najdelikatniejszy element. Ja dopiero co skończyłem "docieranie swojej CD" ma aktualnie 2,8kkm oczywiście turbo tam nie ma ;-). Delikatniejsza jazda w fazie początkowej co bez turbo jest prostsze. W ruchu miejskim najczęściej starczy 3-3,5 obrotów. Decyzja co ile będzie się zmieniać olej to wpłynie zasadniczo na trwałość układu napędowego. Tyle co sugeruje producent 1rok/30kkm czy to co podpowiada rozsądek 10/15kkm. :ups:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tym wypadku zdecydowanie należy posłuchać rozsądku, aby potem nie płacić jak za zboże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z turbiną to oczywista oczywistość :-) wielu osób faktycznie tego nie robi. Na całe szczęście mam już sporo aut z turbinami za sobą. Staram się na razie jezdzić delikatnie i nawet nie przekraczać 3 000 obrotów, utrzymuje silnik na pracy 1500-3000. Tylko dużo jezdzę autostradami z prędkościami na poziomie 130-140 km i się martwiłem czy tym nie zajadę tego małego silnika na początek, chociaż obroty nie przekraczają wówczas 3200 obrotów.

Przeglądy planuje raz w roku na poziomie 15-20 000 km

Edited by Buzka23

Share this post


Link to post
Share on other sites

gnebienie silnika na niskich obrotach to tez nic dobrego. Obecnych silników nie ma potrzeby docierac. TO nie to co bylo 30 lat temu w maluchu czy poldku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

TO nie to co bylo 30 lat temu w maluchu czy poldku.
Zgadza się :tak: :tak: :tak:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.