Skocz do zawartości

Opel Astra J 1.7CDTI brak mocy i dziwna praca silnika


Gość Kejdżej

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów,

 

Od niedawna jestem nieszcześliwym posiadaczem ASTRY J z silnikiem 1.7CDTI(A17DTR 125km) z roku 2010.

 

Autko kupiłem kilka miesięcy temu, sprowadzone z przebiegiem 160 tys. km.

 

2 miesiące przejeździłem mega zadowolny z autka, później problemy....

 

Na początku falujące obroty, typowa usterka... wymieniony zawór SCV przez serwis OPLA. Odrazu wymieniony olej + wymiana paska rozrządu z rolkami.

 

Praca wróciła do normy, później pojawił się kolejny problem....

 

Samochód w zakresie obrotów od 1000-2300 wydaje dźwięk jakby "grających zaworów/klepiących zaworów" (dźwięk bardzo podobny jak nie rozgrzany diesel w zimę). Samochód nie ma swojej dawnej mocy w wyżej wymienonym zakresie, powyżej też nie jest tak jak było na początku.

 

Panowie z serwisu Opla podpieli komputer zrobili test układu wtryskowego, rozłożyli ręcę, powiedzieli "wydaję się, że wszystko jest ok, ale nie wiem czemu silnik tak pracuje" i odesłali z rachunkiem za diagnostykę, która nic nie wniosła....

 

Może ktoś z forumówiczów spotkał siez takim problemem w tym silniku ??

 

W serwisie mówią, że można wymienić wtryski ale nie gwarantują żadnych efektów :-(

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedz do jakiegos tunera co ogarnia takie opelki to ci zorbi pomiar na hamowni i odrazu sprawdzi i powie co dolega bo te patalachy to pewnie sprawdzali ci auto na warsztacie na postoju a nie podczas jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedz do jakiegos tunera co ogarnia takie opelki to ci zorbi pomiar na hamowni i odrazu sprawdzi i powie co dolega bo te patalachy to pewnie sprawdzali ci auto na warsztacie na postoju a nie podczas jazdy.

 

Ok. Dzięki. Ustawiłem się na poniedziałek, do takiego warsztatu specjalizującego się w tuning/naprawach diesli. Dam znać dla potomnych co było przyczyną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.mam ten sam silnik i ten sam problem plus juz 3 razy stracił moc całkowicie. 1300 obrotow, 4tys bieg 50 km/h noga z gazu przed rondem na chwilę dosłownie. Ponownie naciskam gaz i muł. Jakby coś zablokowalo moc. Wrzucam luz obroty wchodzą do końca. Wrzucam bieg nie idzie.zatrzymałem auto nie zasiłek silnika. Po ok 1-2 minutach wszystko w normie. Przegonilem ja trochę żeby sprawdzić jak się zachowa i nic nie

zaobserwowałem(to było wczoraj na rozgrzanym silniku, żadnych komunikatów,kontrolek, nic). Moja narzeczona miała to samo z tym ze to było na autostradzie 120km/h 6 bieg, strata mocy, redukowala wtedy po,kolei w dół aż doszła do 3 chyba. Wtedy jak powiedziała coś strzeliło i moc powróciła.

Pozatym falowanie obrotow i ten dźwięk jakby zawory się tłumy zaobserwowałem może 2 razy ale nie było to połączone wraz z utratą mocy.

Może wiesz już coś na ten temat?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do falujacych obrotów. Warto wymienić SCV? Bo słyszałem ze po upływie krótkiego czasu problem powraca

Edytowane przez dommingez

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość grzegorzcz

Witam.mam ten sam silnik i ten sam problem plus juz 3 razy stracił moc całkowicie. 1300 obrotow, 4tys bieg 50 km/h noga z gazu przed rondem na chwilę dosłownie. Ponownie naciskam gaz i muł. Jakby coś zablokowalo moc. Wrzucam luz obroty wchodzą do końca. Wrzucam bieg nie idzie.zatrzymałem auto nie zasiłek silnika. Po ok 1-2 minutach wszystko w normie. Przegonilem ja trochę żeby sprawdzić jak się zachowa i nic nie

zaobserwowałem(to było wczoraj na rozgrzanym silniku, żadnych komunikatów,kontrolek, nic). Moja narzeczona miała to samo z tym ze to było na autostradzie 120km/h 6 bieg, strata mocy, redukowala wtedy po,kolei w dół aż doszła do 3 chyba. Wtedy jak powiedziała coś strzeliło i moc powróciła.

Pozatym falowanie obrotow i ten dźwięk jakby zawory się tłumy zaobserwowałem może 2 razy ale nie było to połączone wraz z utratą mocy.

Może wiesz już coś na ten temat?

domingez czy poznałeś przyczyny swojego problemu??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Gość sliwka81

Witam.

Czy udało się Wam rozwiązać problem spadku mocy?

Zdaję sobie sprawę, że jest to temat sprzed 5 lat i być może nie macie już tych aut. Warto spróbować

u mnie oczywiście takie same objawy:(

Na początku wymieniłem filtr paliwa. po 2 tygodniach problem wrócił. Zazwyczaj rano.

Wydaję mi się, że bez diagnostyki wtryskiwaczy i sprawdzenia pompy ani rusz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, sliwka81 napisał:

Wydaję mi się, że bez diagnostyki wtryskiwaczy i sprawdzenia pompy ani rusz.

 

Dobrze ci się wydaje.

Inaczej to wróżenie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności