Skocz do zawartości
Kejdżej

Opel Astra J 1.7CDTI brak mocy i dziwna praca silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Forumowiczów,

 

Od niedawna jestem nieszcześliwym posiadaczem ASTRY J z silnikiem 1.7CDTI(A17DTR 125km) z roku 2010.

 

Autko kupiłem kilka miesięcy temu, sprowadzone z przebiegiem 160 tys. km.

 

2 miesiące przejeździłem mega zadowolny z autka, później problemy....

 

Na początku falujące obroty, typowa usterka... wymieniony zawór SCV przez serwis OPLA. Odrazu wymieniony olej + wymiana paska rozrządu z rolkami.

 

Praca wróciła do normy, później pojawił się kolejny problem....

 

Samochód w zakresie obrotów od 1000-2300 wydaje dźwięk jakby "grających zaworów/klepiących zaworów" (dźwięk bardzo podobny jak nie rozgrzany diesel w zimę). Samochód nie ma swojej dawnej mocy w wyżej wymienonym zakresie, powyżej też nie jest tak jak było na początku.

 

Panowie z serwisu Opla podpieli komputer zrobili test układu wtryskowego, rozłożyli ręcę, powiedzieli "wydaję się, że wszystko jest ok, ale nie wiem czemu silnik tak pracuje" i odesłali z rachunkiem za diagnostykę, która nic nie wniosła....

 

Może ktoś z forumówiczów spotkał siez takim problemem w tym silniku ??

 

W serwisie mówią, że można wymienić wtryski ale nie gwarantują żadnych efektów :-(

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedz do jakiegos tunera co ogarnia takie opelki to ci zorbi pomiar na hamowni i odrazu sprawdzi i powie co dolega bo te patalachy to pewnie sprawdzali ci auto na warsztacie na postoju a nie podczas jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedz do jakiegos tunera co ogarnia takie opelki to ci zorbi pomiar na hamowni i odrazu sprawdzi i powie co dolega bo te patalachy to pewnie sprawdzali ci auto na warsztacie na postoju a nie podczas jazdy.

 

Ok. Dzięki. Ustawiłem się na poniedziałek, do takiego warsztatu specjalizującego się w tuning/naprawach diesli. Dam znać dla potomnych co było przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.mam ten sam silnik i ten sam problem plus juz 3 razy stracił moc całkowicie. 1300 obrotow, 4tys bieg 50 km/h noga z gazu przed rondem na chwilę dosłownie. Ponownie naciskam gaz i muł. Jakby coś zablokowalo moc. Wrzucam luz obroty wchodzą do końca. Wrzucam bieg nie idzie.zatrzymałem auto nie zasiłek silnika. Po ok 1-2 minutach wszystko w normie. Przegonilem ja trochę żeby sprawdzić jak się zachowa i nic nie

zaobserwowałem(to było wczoraj na rozgrzanym silniku, żadnych komunikatów,kontrolek, nic). Moja narzeczona miała to samo z tym ze to było na autostradzie 120km/h 6 bieg, strata mocy, redukowala wtedy po,kolei w dół aż doszła do 3 chyba. Wtedy jak powiedziała coś strzeliło i moc powróciła.

Pozatym falowanie obrotow i ten dźwięk jakby zawory się tłumy zaobserwowałem może 2 razy ale nie było to połączone wraz z utratą mocy.

Może wiesz już coś na ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do falujacych obrotów. Warto wymienić SCV? Bo słyszałem ze po upływie krótkiego czasu problem powraca

Edytowane przez dommingez

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.mam ten sam silnik i ten sam problem plus juz 3 razy stracił moc całkowicie. 1300 obrotow, 4tys bieg 50 km/h noga z gazu przed rondem na chwilę dosłownie. Ponownie naciskam gaz i muł. Jakby coś zablokowalo moc. Wrzucam luz obroty wchodzą do końca. Wrzucam bieg nie idzie.zatrzymałem auto nie zasiłek silnika. Po ok 1-2 minutach wszystko w normie. Przegonilem ja trochę żeby sprawdzić jak się zachowa i nic nie

zaobserwowałem(to było wczoraj na rozgrzanym silniku, żadnych komunikatów,kontrolek, nic). Moja narzeczona miała to samo z tym ze to było na autostradzie 120km/h 6 bieg, strata mocy, redukowala wtedy po,kolei w dół aż doszła do 3 chyba. Wtedy jak powiedziała coś strzeliło i moc powróciła.

Pozatym falowanie obrotow i ten dźwięk jakby zawory się tłumy zaobserwowałem może 2 razy ale nie było to połączone wraz z utratą mocy.

Może wiesz już coś na ten temat?

domingez czy poznałeś przyczyny swojego problemu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy udało się Wam rozwiązać problem spadku mocy?

Zdaję sobie sprawę, że jest to temat sprzed 5 lat i być może nie macie już tych aut. Warto spróbować

u mnie oczywiście takie same objawy:(

Na początku wymieniłem filtr paliwa. po 2 tygodniach problem wrócił. Zazwyczaj rano.

Wydaję mi się, że bez diagnostyki wtryskiwaczy i sprawdzenia pompy ani rusz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, sliwka81 napisał:

Wydaję mi się, że bez diagnostyki wtryskiwaczy i sprawdzenia pompy ani rusz.

 

Dobrze ci się wydaje.

Inaczej to wróżenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dommingez i co z tym spadkiem mocy? Co było przyczyną? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.