Skocz do zawartości

Regulacja mechanizmu zmiany biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Piotrek50501

Witam

Posiadam Astrę G z silnikiem 1.7DTL i ciężko wchodziły mi biegi 1,2. Postanowiłem to wyregulować kupiłem sworzeń wybieraka zmiany biegów i poluzowałem śrubę pod autem aby wyregulować. Dokładnie jak w linku i coś zrobiłe nie tak bo nie działa mi wsteczny. Wgle wajcha cały czas jest przy lewej stronie. Co zrobiłem nie tak jak należy?

 

http://www.astra.auto.pl/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=156

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68852-regulacja-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze robię garażowym sposobem. Wrzucam wsteczny, luzuję śrubę w komorze silnika, delikatnie ruszam lewarkiem i skręcam. Nie zdarzyło się, aby mi biegi kijowo wchodziły albo jakiegoś nie było.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68852-regulacja-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-552502
Udostępnij na innych stronach

zablokowales lewarek zmiany biegów pod mieszkiem??? Jakimś gwożdziem lub czyms podobnym.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68852-regulacja-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-552511
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek50501

Tak zablokowałem biegi w kabinie. A mam dwa pytania sworzeń wybieraka powinien być jeden czy dwa bo po wymianie jak poruszam wyczuwalny jest tam luz przy wybieraku i z tego co zauwazyłem są tam dwa sworznie. I ruszałem nim przód tył tym całym mechanizmem co wchodzi do środka. Jak wyciągnąłem go na maxa ze skrzyni to jak wkładałem go z powrotem to były jakby dwa stopnie przeskoku i zostawiłem na środku do regulacji. Czyli ani nie był całkowicie wsunięty ani wysuniety. I też sprawa z tą blokadą. Żeby zablokować musi być na maxa wsunięty czy wysunięty bo nie mogłem go wsunąć aby zablokować.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68852-regulacja-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-552544
Udostępnij na innych stronach

Kolek w skrzyni musisz wcisnąć. Ja u siebie musiałem ustawić w pozycji środkowej i obrócić.

zobacz fotkę nr. 2 http://forum.opel24.com/topic/43227-ustawienie-dzwigni-zmiany-biegow/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68852-regulacja-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-552574
Udostępnij na innych stronach

Gość Piotrek50501

A ja u siebie ustawiłem w pozycji środkowej i tak skręciłem z powrotem. Jak poluzuję śrubę i zablokuję ponownie wajchę w kabinie to będzie dobrze tak. Następnie muszę zablokować ten kołek w skrzyni tak? Czyli jak będę ruszał to tylko jest możliwość zablokowania w jednej pozycji czy jest na to kilka kombinacji? Jest możliwość że jak zablokuję i skręcę ponownie to sytuacją się powtórzy i dalej nie będę miał biegów?


I jeszcze jedno pytanie czy mogą być w jednym miejscu dwa sworznie wybieraka?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/68852-regulacja-mechanizmu-zmiany-bieg%C3%B3w/#findComment-552583
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności